Even voorstellen & advies gevraagd

daanrt

Even voorstellen & advies gevraagd

Berichtdoor daanrt » vr 16 okt 2020, 11:42

Na een aantal dagen te hebben rondgesnuffeld op het forum heb ik besloten een account aan te maken. Ik ben Daan, 24 jaar oud en een jaar geleden afgestapt van de “supermarktkoffie”. Naast dat ik graag espresso drink ben ik de laatste maanden veel in de weer met de Chemex.

Sinds een paar weken ben ik me aan het oriënteren op een espressomachine. Ik heb al menig topic op het forum doorgelezen en daardoor al een aardig beeld over de consensus met betrekking tot advies voor een eerste espressomachine. Op marktplaats kwam ik deze week een La Pavoni Europiccola tegen die mij erg aansprak (Link onder aan bericht). Nu heb ik vernomen dat er bij deze machines nog al eens temperatuurproblemen kunnen voorkomen afhankelijk van of de machine pre-millennium is of niet. Ik drink gemiddeld 3 koppen koffie (of espresso) verspreid over de dag. Graag zou gebruik willen maken van jullie kennis en vraag me daarom af of jullie dit zien als een geschikte machine. Ook ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de verkoper (Coffee & Kitchen) en of deze betrouwbaar is. :D

(https://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en ... ousPage=lr)

HanR
Contacteer:

Re: Even voorstellen & advies gevraagd

Berichtdoor HanR » vr 16 okt 2020, 14:33

Welkom!
Tja, wel beetje belachelijke prijs voor een exemplaar uit 1991.

Op zich is Pieter (Coffee & kitchen) wel een goed adres. Machines zijn beter dan bij een particulier.
Pas wel een beetje op, want ondanks dat is het wel iemand die dingen mooier voorstelt dan ze zijn.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » vr 16 okt 2020, 15:01

aan de foto's kun je zien dat deze bewerkt zijn -- alles in een waas waardoor kleine krasjes en imperfecties onzichtbaar worden.
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » vr 16 okt 2020, 15:18

Welkom Daan,

Da's wel een mooie start van je koffie hobby. Heb je al een goede maler, want zonder krijg je geen lekkere koffie.
Als je maar 1 espresso per keer zet, zal hij niet zo snel oververhit raken.
Het is wel hard werken met een La Pavoni, maar je espresso wordt dan ook wel super!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, Kinu M47, Eureka Atom 60

daanrt

Berichtdoor daanrt » vr 16 okt 2020, 17:37

Welkom!
Tja, wel beetje belachelijke prijs voor een exemplaar uit 1991.

Op zich is Pieter (Coffee & kitchen) wel een goed adres. Machines zijn beter dan bij een particulier.
Pas wel een beetje op, want ondanks dat is het wel iemand die dingen mooier voorstelt dan ze zijn.
Dat jaartal had ik er niet aan afgezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om de prijs in te schatten voor een tweedehands machine.
Nieuwprijs zie ik hem online voor 479 euro (https://www.coffeeitalia.nl/la-pavoni-e ... ccola.html).
Ik zou dus misschien beter af zijn om iets meet te investeren en een nieuwe te kopen?

daanrt

Berichtdoor daanrt » vr 16 okt 2020, 17:41

Welkom Daan,

Da's wel een mooie start van je koffie hobby. Heb je al een goede maler, want zonder krijg je geen lekkere koffie.
Als je maar 1 espresso per keer zet, zal hij niet zo snel oververhit raken.
Het is wel hard werken met een La Pavoni, maar je espresso wordt dan ook wel super!
Ik ben ook aan het rondkijken voor een upgrade van mijn maler inderdaad.
Omdat ik momenteel veel Chemex zet,waar een wat grovere malilng van toepassing is, kwam de maling (naar mijn inzien) iets minder nauw. Ik heb nu een Harion Skerton Pro, waarvan ik weet dat het zeker voor espresso geen topmolen is.
Ik hou marktplaats nu een beetje in de gaten tot er iets moois voorbij komt.

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » za 17 okt 2020, 09:52

Dat jaartal had ik er niet aan afgezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om de prijs in te schatten voor een tweedehands machine.
Paar jaar geleden kon je een Pavoni die na verloop van tijd bovenop een keukenkastje was beland en nou maar eens opgeruimd moest, voor €75-€150 meenemen. Dan kwamen daar wat reparatie / servicekosten bij omdat de pressostaat niet lekker meer was, rubber ringen vervangen en hatsekidee koffie maken.

Nu worden die oudjes beschouwd als "zeer waardevol antiek" wat een beetje flauwekul is, mede veroorzaakt door enthousiastelingen die zo mooi mogelijke video's van hun 'vintage' Pavoni op Youtube hebben gezet. Anderen hebben high tech toeters en bellen eraan toegevoegd waardoor het helemáál lijkt alsof dat machientje het ultieme droomapparaat is. Ik ben er zelf mede schuldig aan.

Gewoon lekker een nieuwe kopen. Als je die later eens van de hand wil doen krijg je er onredelijk veel voor terug ;-)
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

Terug naar “Alles voor beginners”