Even voorstellen!

Koen Slangen
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 jan 2022, 09:25

Even voorstellen!

Berichtdoor Koen Slangen » do 27 jan 2022, 14:39

Hallo mede koffieliefhebbers!

Mijn naam is Koen Slangen, 25 jaar en woon in het mooie Breda. Ik volg al een langere tijd de forums op de website! Hoog tijd om me eens aan te melden!
Ik ben al langere tijd werkzaam in de koffiewereld (koffiebars), maar ben nog steeds een beginner. Ik ben op dit moment bezig met het uitwerken van mijn eigen business namelijk een specialty koffiebar op wielen!

Mijn eerste vraag hier is dan ook of er iemand hier is die ervaring heeft met een mobiele koffiebar (in een auto) en mij kan helpen met wat er precies voor nodig is?

Het zou ontzettend tof zijn als iemand mij hiermee kan helpen want ik sta te poppelen om aan de slag te gaan! :D

Groetjes!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15211
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 15:04

Welkom Koen!

Een van de leden (@3aan) heeft zo'n kar als hobby, en een ander doet het voor zijn werk, dus als je rondzoekt op het forum vind je die wel.

Het is denk ik raadzaam om e.e.a. heel goed en nuchter door te rekenen, te plannen, na te gaan hoeveel je nodig hebt aan omzet om uit de kosten te komen en hoe lang je het kunt uitzingen tot je het opgeeft zonder financiële kleerscheuren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15211
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 15:08

Deze man zag ik van de week toevallig pal onder mijn raam driftig aan zijn aanhanger slingeren:

https://koffieoplocatie.com/

Hij moest dringend naar een evenement maar de weg was geblokkeerd door een vrachtwagen van bouwmaterialen en hij kon niet zomaar keren met de koffiekar op de aanhanger, tussen trottoir, geparkeerde auto's en gracht.

Ik nodigde hem uit op de espresso maar daarvoor was hij in het geheel niet in de stemming.

Op zo'n moment is het geen benijdenswaardige job...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5656
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor gilleko B. » do 27 jan 2022, 16:00

Dan had hij koffie moeten gaan verkopen in Rotterdam, opener, minder druk en geen grachten.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15211
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 16:06

Dan had hij koffie moeten gaan verkopen in Rotterdam, opener, minder druk en geen grachten.Afbeelding

Afbeelding
;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15211
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 16:09

Houd er ook rekening mee dat 95% van de klanten voor weinig geld een losjes op koffie gebaseerd oogstrelend zoet melkdrankje wil dat eruit ziet alsof het tweemaal zo duur was ;-)

En dat je geduldig moet koukleumen als er niemand is en koelbloedig conversatie moet voeren terwijl je voor vijf mensen tegelijk iets moet maken ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5656
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor gilleko B. » do 27 jan 2022, 16:35






Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor Dirk Jan » do 27 jan 2022, 17:04

Welkom Koen!
Leuk datje aan zoiets werkt. Hoor aan wat de "oude wijze mannen" ;) hierboven vertellen en trek je eigen plan! (zei een andere oude man)
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor GuidovW » do 27 jan 2022, 21:28

Welkom Koen.
Mooi idee, succes met uitvoeren. :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13308
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor bobbee » do 27 jan 2022, 22:00

Welkom op ons forum!

Volgens mij kan branderij 't Hoofdkwartier je wel helpen omdat ze een aantal klanten hebben die mobiel koffie schenken. Het is ook 1 van de vrinden van het forum. Afbeelding

http://www.coffeejeep.nl/
heeft een Faema in zijn Jeep. Kan inspiratie zijn, of hij je wilt helpen kan ik uiteraard niks over zeggen. Ik vind het een sympathieke kerel.

Succes en keep us updated! Zolang het nog geen commerciële bijdragen zijn kan dat prima op het forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron