Onderplaat vervangen Quickmill 3004

BlablaKoffie
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 jun 2020, 13:49

Onderplaat vervangen Quickmill 3004

Berichtdoor BlablaKoffie » zo 26 mei 2024, 15:32

Hi, wij hebben nu een jaar of 4 de Quickmill 3004. Ik heb hem laatst schoongemaakt maar helaas is de machine nu gaan lekken. Ik heb hem nog eens schoongemaakt en met een platte schroevendraaier de resten weggehaald. Dat en een nieuwe ring heeft het lekken voor nu verholpen. Echter vermoed ik dat dit allemaal heel tijdelijk is en de onderplaat versleten is (had ‘m vaker moeten schoonmaken), zie bijgevoegde foto:

Afbeelding

Ik vroeg me af hoe eenvoudig het is om de onderplaat zelf te vervangen, op internet vind ik een filmpje van de 820 wat er relatief eenvoudig uit ziet. De 3004 heeft echter twee warmte blokken en ik vroeg me af hoe eenvoudig het daar is. Heeft er iemand toevallig ervaring met het vervangen van dit onderdeel voor de 3004?

fob
Berichten: 166
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Onderplaat vervangen Quickmill 3004

Berichtdoor fob » zo 26 mei 2024, 21:45

Tjonge, die is behoorlijk versleten. Is die echt pas 4 jaar oud, of heb je hem tweedehands gekocht? De Quickmill 3004 zou op dezelfde manier in elkaar moeten zitten als de 820, maar zit gewoon iets voller vanwege de twee thermoblocks.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten