Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht

HanR
Berichten: 1977
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht

Berichtdoor HanR » zo 09 jan 2022, 10:24

Oei! Als je Professionele apparatuur geweldig bent, Zal het gemak van werken van thuismachines je snel tegenvallen.
Als je de mogelijkheid hebt van aansluiting aan de waterleiding kun je een 1-groeps horecamachine overwegen.
Anders vind ik de nieuwere Expobar Brewtussen, de Domobar Super HX of La Spaziale Vivaldi mooie opties met waterbak.
Niet echt binnen budget.
Qua molen staat op dit forum nog een Mazzer Major te koop.

Oh ja, de standaard Domobar is een waardeloos ding qua temperatuurstabiliteit.
Bovendien een enkele boiler machine.
Met jouw ervaring altijd een HX machine kopen. Of eventueel een huis-tuin-en-keuken dubbelboiler.



Gebruikersavatar
Tessa2108
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 03 jan 2022, 16:03

Re: Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht

Berichtdoor Tessa2108 » zo 09 jan 2022, 17:34

Oei! Als je Professionele apparatuur geweldig bent, Zal het gemak van werken van thuismachines je snel tegenvallen.
Als je de mogelijkheid hebt van aansluiting aan de waterleiding kun je een 1-groeps horecamachine overwegen.
Anders vind ik de nieuwere Expobar Brewtussen, de Domobar Super HX of La Spaziale Vivaldi mooie opties met waterbak.
Niet echt binnen budget.
Qua molen staat op dit forum nog een Mazzer Major te koop.

Oh ja, de standaard Domobar is een waardeloos ding qua temperatuurstabiliteit.
Bovendien een enkele boiler machine.
Met jouw ervaring altijd een HX machine kopen. Of eventueel een huis-tuin-en-keuken dubbelboiler.
Budget is wel een ding, ja. En ik ben niet snel ontevreden denk ik. Mijn verwachtingen liggen niet te hoog en ik laat me goed informeren, ook door jullie. Uiteindelijk komt het goed, ik koop namelijk niet impulsief zomaar een apparaat. Ben al even aan ‘t onderzoeken/zoeken :)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13308
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht

Berichtdoor bobbee » zo 09 jan 2022, 18:05

Welkom op het forum. Ik zie dat je een hoop reactie krijgt dus ik laat het over aan de rest om je te helpen..
Ik heb het waarschijnlijk niet gelezen terwijl het vast wel is geschreven, maar sta je open voor de aankoop van een 2e hands machine?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Thops
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 23 nov 2020, 23:00

Re: Voorstellen: koffieliefhebber Tessa uit Dordrecht

Berichtdoor Thops » di 11 jan 2022, 19:34

Hallo Tessa,

Allereerst welkom hier.

Hier ook een type die niet wist/weet wat hij wilt. Maar misschien is het een klein idee om gewoon wel een tweedehands aan te schaffen.

Neem bijvoorbeeld een VIbiemme, daar kan je zeker een goede vinden voor rond de €400,-, koop daarnaast dan een oude horecamolen met wat grotere schijven. Deze zijn van €50-150,- te vinden, koop je als de schijven niet goed zijn nog een nieuw setje schijven. Hoeven natuurlijk niet gelijk de duurste te zijn. Bij Kafko kan je veel dingen bestellen voor goede prijzen.

De Vibiemme kan je dan later dit jaar of begin volgend jaar weer verkopen voor hetzelfde bedrag maar in de tussentijd kan je wel oefenen en genieten van lekkere koffie.

Nu weet ik dat niet iedereen het hier erover eens is maar je moet ergens beginnen.

Gr. Dennis


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hee Dennis,

Thanks voor je tips.

Ik blijf rondkijken, maar misschien wel goed om te vertellen dat ik 2,5 jaar met een professioneel apparaat heb gewerkt, baristacursussen heb gevolgd van de Stadsbranderij in Dordrecht en vrijwilligers heb ingewerkt in het koffie leren zetten. Ik noem mezelf geen pro, maar ik heb al veel mogen oefenen en heb mogen ervaren dat ik het echt heel leuk vind.

Het koffie zetten is niet nieuw, het wordt slechts nieuw in mijn eigen huis. Daar kijk ik erg naar uit! Ook om bezoek weer wat te leren over het zetten ervan en om met elkaar te genieten van een goed bakkie!

Ben jij gestart met een Vibiemme?
Hi Tessa,

Cool dat je die cursussen hebt gevolgd. Gaaf.
Nee ben niet begonnen met een Vibiemme, een vriend van mij heeft er een al eeen hele tijd.
Heb net mijn La Pavoni Professional ingeruild voor een Rocket Giotto type V. Wel even heel iets anders maar tot op heden wel een gaaf ding, gelijk maar even een paar cosmetische veranderingen aangebracht.
Als molen ben ik begonnen met een SM96. Oud horeca beestje met mooie 85MM schijven. Werkt perfect, ben wel op het moment aan het kijken voor iets anders maar er is nog geen kogel door de kerk.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten