Zie door de bonen het bos niet meer.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor Joste » vr 25 feb 2022, 11:43

Ja, leuk om te volgen. Met sommige adressen heb ik ook positieve ervaring, zoals Hoofdkwartier. Maar Dutch barista ken ik bijvoorbeeld nog niet. Geeft weer wat inspiratie!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

KoffieBar
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20 feb 2022, 10:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor KoffieBar » vr 25 feb 2022, 14:31

Mooie ontdekkingsreis toch? Ik ben benieuwd naar je ‘reisverslag‘
Zeker een mooie ontdekkingsreis! Ik zal eens kijken of ik de reis een beetje leuk in beeld kan brengen ook. Zo wil ik straks de oude en de nieuwe molen met elkaar vergelijken. Gezien het grote contrast gelijk tussen de twee molens, ben ik heel benieuwd. Misschien kan ik andere beginners, net zoals ik, hier ook weer mee inspireren.

KoffieBar
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20 feb 2022, 10:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor KoffieBar » vr 25 feb 2022, 14:36

Leuk zo'n pakket, als je dan op enig moment denkt, dit is de lekkerste dan ga je daar brouwmatig mee los.

Afbeelding
Precies! Misschien kan ik er niet direct het beste uit halen wat erin zit, maar een indicatie of het "mijn boon" is, dat moet toch lukken?! :D

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5664
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor gilleko B. » vr 25 feb 2022, 16:23

Leuk zo'n pakket, als je dan op enig moment denkt, dit is de lekkerste dan ga je daar brouwmatig mee los.

Afbeelding
Precies! Misschien kan ik er niet direct het beste uit halen wat erin zit, maar een indicatie of het "mijn boon" is, dat moet toch lukken?! :D
Zeker. Dan koop je de volgende keer 1 pak en ga je daar mee zitten fine-tunen. Leuk om dan te ontdekken hoe je de smaak van je koffie kunt beïnvloeden. Succes!

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5664
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor gilleko B. » wo 02 mar 2022, 11:06

Ja, leuk om te volgen. Met sommige adressen heb ik ook positieve ervaring, zoals Hoofdkwartier. Maar Dutch barista ken ik bijvoorbeeld nog niet. Geeft weer wat inspiratie!
Die 2 koffie's die ik er bestel heb ik aan een forumlid laten proeven ihkv een onderling proberen van zijn espressomachine en mijn malert. Hij concludeerde dat de tijd van 20 euro kilo bonen hiermee wellicht ook voorbij wasAfbeeldingAfbeelding! Hoofdkwartier bestel ik doorgaans, maar als ik mijzelf extra wil verwennen bestel ik die cherry dried koffie's bij Dutch Barrista. Kan je het van harte aanrader want zit echt een afwijkende bijzonder smaak aan van wat ik tot op heden gedronken heb.

Afbeelding


Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor Joste » wo 02 mar 2022, 16:51

Ja, leuk om te volgen. Met sommige adressen heb ik ook positieve ervaring, zoals Hoofdkwartier. Maar Dutch barista ken ik bijvoorbeeld nog niet. Geeft weer wat inspiratie!
Die 2 koffie's die ik er bestel heb ik aan een forumlid laten proeven ihkv een onderling proberen van zijn espressomachine en mijn malert. Hij concludeerde dat de tijd van 20 euro kilo bonen hiermee wellicht ook voorbij wasAfbeeldingAfbeelding! Hoofdkwartier bestel ik doorgaans, maar als ik mijzelf extra wil verwennen bestel ik die cherry dried koffie's bij Dutch Barrista. Kan je het van harte aanrader want zit echt een afwijkende bijzonder smaak aan van wat ik tot op heden gedronken heb.

Afbeelding
Dan moet ik dat experiment ook maar eens aan gaan. Hoofdkwartier is overigens goed bevallen hoor! Ik bestel soms ook nog wel eens Diemme, Hausbrandt of andere Italiaanse espresso's en die kunnen mij ondanks niet zeer recente branddata toch vaak ook wel bekoren. Maar de sky is the limit.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

KoffieBar
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20 feb 2022, 10:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor KoffieBar » wo 02 mar 2022, 20:39

Eerst zaterdag mijn nieuwe molen maar eens ophalen. Een eerste zakje geopend van mijn proefpakket van Brandzaak, maar mijn huidige molen blijkt dan toch een echte spelbreker te zijn. :cry: Zonde van de lekkere boontjes, dus ik moet nog een paar dagen geduld hebben.
Wel grappig om als beginner letterlijk het verschil tussen de bonen te kunnen zien. (Dit ga ik allemaal nog wel vastleggen op camera.) En ook te ruiken. Leuk om deze voor mij nieuwe wereld te ontdekken.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5664
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor gilleko B. » do 03 mar 2022, 17:12

Eerst zaterdag mijn nieuwe molen maar eens ophalen. Een eerste zakje geopend van mijn proefpakket van Brandzaak, maar mijn huidige molen blijkt dan toch een echte spelbreker te zijn. :cry: Zonde van de lekkere boontjes, dus ik moet nog een paar dagen geduld hebben.
Wel grappig om als beginner letterlijk het verschil tussen de bonen te kunnen zien. (Dit ga ik allemaal nog wel vastleggen op camera.) En ook te ruiken. Leuk om deze voor mij nieuwe wereld te ontdekken.
Afbeeldingals je enthousiast en open staat zoals je nu doet, gaat de rest vanzelf. Leuk om te lezen.

Afbeelding


KoffieBar
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20 feb 2022, 10:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor KoffieBar » zo 06 mar 2022, 12:52

Het avontuur laat nog even op zich wachten. Tijdens het opknappen van de molen is gaandeweg gebleken dat het schroefdraad in de molen zelf helaas beschadigd is en mogelijk ook die van de stelring, waardoor het geheel niet meer in elkaar past. Gezien het feit ik gelukkig zelf uitgevoerd ben met 2 rechterhanden, heb ik de molen in overleg alsnog opgehaald en ga ik kijken of ik deze black beauty weer in elkaar krijg, zoals het hoort. Het contrast met mijn kleine molentje van de Aldi is enorm, maar ik ben nu al verliefd op deze molen!
Bijlagen
IMG_20220306_123427.jpg

KoffieBar
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 20 feb 2022, 10:42

Re: Zie door de bonen het bos niet meer.

Berichtdoor KoffieBar » ma 07 mar 2022, 15:47

Whoop whoop!! Helemaal blij, ik heb de molen kunnen repareren! Het schroefdraad in de molen opnieuw helemaal gevijld en het geheel past weer in elkaar.
En wat een verschil is dat met de eenvoudige molen die ik had staan. Wow, wow en nog eens wow! Vanavond voor het eerst echt experimenteren met de maling in combinatie met mijn espressomachine. Ik ben heel benieuwd. Voor de beeldvorming hierbij nog 2 foto's. Zelfde bonen, 2 verschillende molens. En ja, hierbij stond mijn oude molen toch echt op de allerfijnste maalstand. :lol:
Bijlagen
IMG_20220307_143829.jpg
Maling oude molen.
IMG_20220307_145824.jpg
Maling nieuwe molen.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron