nieuwe volautomaat?

hanneke79!
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 27 mei 2019, 14:35

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor hanneke79! » zo 02 jun 2019, 19:45

O ende Jura??? Geen lekkere stroperige koffie?

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor Fisherman » zo 02 jun 2019, 20:39

O ende Jura??? Geen lekkere stroperige koffie?
Volgens mij niet, heb in ieder geval nog nooit een stroperige espresso uit een (super) volautomaat gehad.

Maaaar dat kan aan mijn ervaringen liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor bobbee » zo 02 jun 2019, 21:23

En dan hoef je daar ook zeker geen jura voor te hebben.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor Fisherman » zo 02 jun 2019, 21:29

Maar wat is dan wel een geschikte machine? Een Quickmill 3035 achtige met ingebouwde maler? Een Flair? Of een Lelit Bianca met een Niche Zero?

Ik snap de wens om met een druk op de knop een heerlijke volle espresso te zetten wel, maar dat bestaat volgens mij niet. Helaas speelt de marketingafdeling van veel fabrikanten in op deze wens, om veelal teleurstellingen te verkopen.

Hanneke, wat dacht je van heerlijk zoete en fruitige filterkoffie als alternatief? Dan ben je met €350,- max klaar (ex bonen).

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor bobbee » zo 02 jun 2019, 23:02

Ik denk gewoon een super automaat. Een Delonghi ecam bijvoorbeeld en die vullen met goede vers gebrande bonen. Bocca, fascino, Hoofdkwartier en andere branders hebben allemaal wel een geschikte koffie daarvoor. Lekker gaan proeven en testen.
Dit is gebaseerd op inschatting van de vraagsteller, ik heb zo'n vermoeden dat die niet echt opzoek is naar een losse machine en maler.
Mocht dat wel zo zijn dan kan ik zeggen dat ik met mijn Bezzera BZ10 met Ulka EX4 pompje en Niche zero maler lekkere dikke espresso maak en ook cappuccino mogelijk is! Ik heb de BZ10 in het begin vervloekt maar nu met EX4 pompje en goede koffie erg tevreden! Ook is de BZ10 snel warm met 15 a 20 minuten.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor Marcje » ma 03 jun 2019, 09:26

Wij hebben een Delonghi Esam gehad en die maakt icm met verse bonen een prima bakje automatenkoffie, maar niet meer dan dat...
dus...

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor Wijmaar » ma 03 jun 2019, 13:47


mijn Bezzera BZ10
AfbeeldingAfbeelding De espresso-loze periode was van korte duur!?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: nieuwe volautomaat?

Berichtdoor bobbee » ma 03 jun 2019, 14:17

mijn Bezzera BZ10
AfbeeldingAfbeelding De espresso-loze periode was van korte duur!?
Tsja, ik gebruik hem niet veel. Vandaar een bz10 en geen dure lelit bianca. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron