Even voorstellen

jordy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 19:03

Re: Even voorstellen

Berichtdoor jordy » za 11 apr 2020, 23:25

@HanR, ik zal morgen eens google'n bij jou op de site. Waar zit jij ergens in het land?



Kun je de Niche Zero alleen in UK bestellen? Vindt dat op de site bij hun nogal vaag verlopen. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » zo 12 apr 2020, 00:52

Ja alleen via hun indigogo website. Via mail kon ook las ik eens op dit forum.
Is volledig betrouwbaar. Ze reageren ook snel op email. Kijk wel even naar de leverdatum. In verband met corona is er misschien vertraging. Hun productie zit in Azië.

Voor jouw idee van service die Niche geeft:
Mijn Niche werd geleverd met een foutje in de voet, waardoor hij niet stabiel stond. Na een mailtje had ik binnen een paar minuten antwoord en in hetzelfde uur de technische man aan de telefoon. Binnen een week stond er een nieuwe Niche, terwijl de oude nog wachtte om opgepikt te worden.
Dit was wel voor corona

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5652
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » zo 12 apr 2020, 01:54

Kweenie of ik dit hier kan vragen, maar op de een of andere manier boeit die Moccamaster mij. Is die de moeite waard om te kopen voor "normale" filterkoffie. Een relatief klein Nederlands bedrijf dat ondanks globalisering en goedkope chinese klonerij overleeft en blijvende wereldfaam heeft verworven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
De technivorm moccamaster is heel erg goed voor een normale filterkoffie.
Het water wordt verwarmd door een koperen buisje met een verwarmingsspiraal daaromheen en dat zorgt voor een constante temperatuur. Ze staan vaak bij de kringloop voor weinig!
Bobbee dank, goed product en hebbeding!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


HanR
Berichten: 1972
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Berichtdoor HanR » zo 12 apr 2020, 11:25

@bob
Dank voor de toelichting

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


jordy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 19:03

Re: Even voorstellen

Berichtdoor jordy » ma 13 apr 2020, 20:05

De Niche Zero is besteld. Ik ga met HanR in gesprek over wat hij heeft staan aan gereviseerde machines, indien nodig kan ik uitwijken naar andere aanbieders.

Gezien de prijs van een siphon koffiezetter, wil ik starten met de Chemex. Ik dacht eraan de chemex 3 cup te kopen, dit aangezien ik standaard 2 koppen tegelijk zet. Of doen jullie 2 koppen koffie ook met de 6 cup zetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5652
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » di 14 apr 2020, 18:11

De Niche Zero is besteld. Ik ga met HanR in gesprek over wat hij heeft staan aan gereviseerde machines, indien nodig kan ik uitwijken naar andere aanbieders.

Gezien de prijs van een siphon koffiezetter, wil ik starten met de Chemex. Ik dacht eraan de chemex 3 cup te kopen, dit aangezien ik standaard 2 koppen tegelijk zet. Of doen jullie 2 koppen koffie ook met de 6 cup zetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ben benieuwd wat je op enig moment gekocht hebt. Leuk zo'n aankoop avontuur!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk



RoelP
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 12:44

Re: Even voorstellen

Berichtdoor RoelP » di 14 apr 2020, 18:56

De Niche Zero is besteld....
Gefeliciteerd. Daar ga je geen spijt van krijgen.
Ik ben benieuwd of je al direct die polycarbonaat 'Flow Control Disc' erbij krijgt.

(Ik sta op het punt deze zelf te maken van acrylaat, maar vraag me nog een beetje af of het daadwerkelijk een meerwaarde heeft.)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13289
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » di 14 apr 2020, 19:37

Van wat ik begrepen heb worden ze nu gemonteerd op de maler.
Ik vind het een meerwaarde hoewel de maler natuurlijk ook al heel goed beviel zonder de schijf.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

jordy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 19:03

Re: Even voorstellen

Berichtdoor jordy » ma 20 apr 2020, 16:34

Ik heb afgelopen weekend een Magister Stella gekocht bij HanR. Ik had de Niche Zero vorig weekend besteld. Vanmiddag een mail gestuurd naar Niche, 2 min later ontving ik reactie. Helaas wordt mijn bestelling pas begin juni verstuurd.

Heeft iemand een oplossing hoe ik toch al een lekkere espresso kan gaan zetten....?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Keyser » ma 20 apr 2020, 16:41

Sommige branders leveren hun koffie gemalen. Dat is natuurlijk iets minder dan dat je het zelf maalt, maar wel beter dan supermarkt koffie. Vaak moet je dan je espressomachine opgeven.
Zelf heb ik het nog nooit gedaan, maar misschien is dat een oplossing?
Je kan dan alleen niet je maling aanpassen op smaak. Je moet dan denk ik werken met de hoeveelheid koffie en doorlooptijd.

Een andere oplossing is een voordelige maler tweedehands kopen. Bijvoorbeeld een horeca maler. Deze daarna met zo goed als geen verlies weer verkopen.

Of, wanneer je het al wilde voor de toekomst, een handmaler zoals de commandante.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron