Even voorstellen...

RoelP

Even voorstellen...

Berichtdoor RoelP » di 14 apr 2020, 17:54

Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje mee en vond het nu wel eens tijd om mij te registreren en me voor te stellen:

Mijn naam is Roel, ben woonachtig in Sittard (Limburg) samen met mijn vriendin en 2 dochters (8 en 5 jaar). Sinds anderhalf jaar ben ik in het bezit van een mooie espressomachine en dito maler.

Na enige maanden lees en vergelijkwerk is mijn keuze gevallen op de Giotto van Rocket. Naar aanleiding van de vele goede verhalen hier, heb ik besloten deze machine aan te schaffen bij Peter van Kafco. Aanvankelijk was ik ervan overtuigd dat ik de R58 wilde hebben, maar dat heeft Peter me afgeraden. "Zodra alle machines worden uitgerust met een dubbele boiler, stop ik ermee.", waren ongeveer zijn woorden. Zijn argumenten waren overtuigend en de keuze was daarna snel gemaakt. De rit (560km) was het me meer dan waard, want hij deed zijn goede naam eer aan. De machine werd opengemaakt voor inspectie en her en der aangepast/verbeterd.

Als maler heb ik de Niche Zero, gekocht tijdens de crowdfunding-periode. Ook hier heb ik nog geen moment spijt van gehad. 'Single dosing' vergaat me prima, nu het een routine geworden is. En samen met de 'Acaia Lunar'-weegschaal gaat het vlotjes.

Buiten de Acaia Lunar, de Cafelat Tubbi-uitklopbak en Cafelat tampingstation, een (te klein) opschuimkannetje en een Motta koffieverdeler heb ik onlangs een VST precision filter basket aangeschaft. Vooralsnog heb ik van deze laatste aankoop nog weining meerwaarde geproefd.

Mijn koffie kocht ik in het begin bij Dutch Barista (www.baristasite.com) in Maastricht, waar ik ook een cursus gevolgd heb. Echter, in het dorp bleek de lokale barista zelf Blanche Dael-koffie te verkopen, en dat bleek net wat minder omslachtig voor mij.

Ik zit duidelijk nog in een leercurve. Cappuccino's zijn prima te drinken, maar latte-art is een ander verhaal. En bij een afwijkende smaak dan normaal, is het nog geen routine hoe de smaak bij te sturen. Vrienden vinden dit maar gedoe. Ik blijf er lol aan beleven.

Groet vanuit het zuiden!

gilleko B.

Re: Even voorstellen...

Berichtdoor gilleko B. » di 14 apr 2020, 18:09

Welkom hoor. 1.5 jaar en wat een uitrusting. Mooi adres waar je je masjien gekocht hebt. Succes, je kan hier een hoop lezen en leren!
N.B. Ik heb wel een R58 .

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

fransg
Contacteer:

Berichtdoor fransg » di 14 apr 2020, 18:12

Welkom!

Goed spul.
LONDINIUM L1 & R24 - etzMAX - Baratza - COMPAK R120 - Pavoni - FZ94 - Tonino - Wile - VSTrefractoIV - Mockmill Pro 200 - FAMAG Grilletta IM5-S

bobbee

Berichtdoor bobbee » di 14 apr 2020, 19:41

Welkom! Mooie intro.
If you are brewing a very dark roast, it will form a large dome of hell that will summon Ihsahn, who will ensure that your coffee tastes like the devil.

GuidovW

Berichtdoor GuidovW » wo 15 apr 2020, 03:32

Welkom Roel. :arrow:
Gr, Guido

swimmer
Contacteer:

Berichtdoor swimmer » wo 15 apr 2020, 08:20

Welkom Roel.
:: Dallacorte mini E4 plus :: Ceado E37S :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Marcje

Berichtdoor Marcje » wo 15 apr 2020, 09:47

Spullekes hoor, goed aangepakt!
Welkom!
dus...

Keyser

Berichtdoor Keyser » wo 15 apr 2020, 11:42

Mooie set! Welkom!

jordy

Berichtdoor jordy » wo 15 apr 2020, 18:11

Welkom, ben zelf net nieuw hier. Tevens iemand uit dezelfde regio, wij wonen in Voerendaal.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

RoelP

Berichtdoor RoelP » do 16 apr 2020, 09:49

Dank jullie wel allemaal!
Wat een hartelijk welkom.

Enne...wat zijn we allemaal bevoorrecht dat we thuis van heerlijke koffie kunnen genieten, nu we allemaal het huis minder uit gaan.

Terug naar “Alles voor beginners”