Even voorstellen!

AKE
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 00:50

Even voorstellen!

Berichtdoor AKE » ma 11 mei 2020, 10:14

Dag Allen,

Ik ben Karim, 33 jaar en gek op koffie en alles eromheen. Ik drink niet veel koffie op een dag, maar als ik eenmaal drink dan moet het gewoon goed zijn.

Momenteel ben ik vaak te vinden in verschillende koffiezaken, echter ben ik me nu aan het oriënteren om thuis een klein “koffiehoek” te creëren. Helaas ben ik thuis in het gezin de enige die koffie drinkt dus mijn budget zal helaas niet boven de 1000 euro komen. Dus wat is wijsheid, QuickMill 3035 met maler of apart, dat zijn dingen die spoken in mijn hoofd.

Ik heb al een hooop meegelezen en geleerd, fijn dat er velen zijn die kennis hebben, tot snel weer!
Volo et Valeo

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor fransg » ma 11 mei 2020, 10:48

Welkom!

Vermoedelijk heeft forumlid Han van http://redspresso.nl/in-en-verkoop/ wel een set binnen je budget
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

AKE
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 00:50

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor AKE » ma 11 mei 2020, 10:49

Bedankt Fransg!
Volo et Valeo

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor bobbee » ma 11 mei 2020, 19:16

Welkom op het forum.

Losse maler en masjien is de beste optie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor swimmer » di 12 mei 2020, 00:50

Welkom op het forum.
Eerst de maler en dan iets om de vers gemalen te kunnen verwerken
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor GuidovW » di 12 mei 2020, 22:43

Hé Karim, welkom.
Als de koffie heel goed is, hoef je er ook niet veel van te drinken.
Ik drink meestal niet meer dan 3 espresso’s, van m’n eigen koffie.

Maar van de prut op m’n werk soms wel 10, gek genoeg.... :x
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

AKE
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 00:50

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor AKE » wo 13 mei 2020, 12:11

Bedankt allemaal! En ook voor de tips! Inderdaad, als je goeie koffie drinkt dat hoef je geen liters.
Volo et Valeo

AKE
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 00:50

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor AKE » wo 13 mei 2020, 13:08

Welkom op het forum.

Losse maler en masjien is de beste optie.
Merci, tips wat betreft merk? Goeie, masjien 😛
Volo et Valeo

winkje
Berichten: 102
Lid geworden op: di 17 aug 2010, 22:42
Locatie: Houten

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor winkje » wo 13 mei 2020, 18:37

Hi,

Welkom!

Als je bereid bent een langere leercurve door te maken dan zou je een Pavoni Europiccola met een goede handmaler kunnen overwegen. Ik heb zelf een Pavoni Pro + Kinu M47 en ben er elke dag weer van onder de indruk. Ondertussen heb ik de Pavoni wat 'gepimpt' met een drukmeter op de groep zodat ik de extractie mooi in de gaten kan houden. - welkome aanpassing.

Al met al durf ik te stellen dat ik nu een mooiere koffie drink dan met mijn eerdere set (Bezzera Strega & Eureka Olympus). Het is zeker meer werk en zoals gezegd, dit is niet het makkelijkste pad maar brengt ook best veel voor een bijzonder acceptabele prijs / investering.

Just my 2 cents...

groet, Vincent

AKE
Berichten: 7
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 00:50

Re: Even voorstellen!

Berichtdoor AKE » ma 18 mei 2020, 14:34

Hi,

Welkom!

Als je bereid bent een langere leercurve door te maken dan zou je een Pavoni Europiccola met een goede handmaler kunnen overwegen. Ik heb zelf een Pavoni Pro + Kinu M47 en ben er elke dag weer van onder de indruk. Ondertussen heb ik de Pavoni wat 'gepimpt' met een drukmeter op de groep zodat ik de extractie mooi in de gaten kan houden. - welkome aanpassing.

Al met al durf ik te stellen dat ik nu een mooiere koffie drink dan met mijn eerdere set (Bezzera Strega & Eureka Olympus). Het is zeker meer werk en zoals gezegd, dit is niet het makkelijkste pad maar brengt ook best veel voor een bijzonder acceptabele prijs / investering.

Just my 2 cents...

groet, Vincent
Bedankt voor tip Vincent!, echter is dat voor mij niet erg praktisch. Ik heb weleens bezoek en drink graag een bakkie in gezelschap, zelf ben ik niet zo een koffie-drinker, meestal 2 per dag (cappuccino).

Het is zeker mooi en bijna kunst te noemen, echter niet voor mij weggelegd op het moment, wellicht als een apparaat voor erbij, maar dat is een optie op lange termijn!
Volo et Valeo


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron