Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor gilleko B. » do 03 dec 2020, 11:14

Laatste advies, zorg voor een apparaat en niet deugdelijke gebruiksaanwijzing, brandt je lippen en vingers en dagvaarden maar





WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » do 03 dec 2020, 14:44

Hahaha, ik probeer me niet als amublance chaser te profileren, en liefst zelf geen letsel op te lopen, maar zal het op die wijze serveren aan mijn clienten.

Nog tips voor mooie kopjes? Is kopjes met het logo van mijn kantoor leuk of corny?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Marcje » do 03 dec 2020, 16:12

Hahaha, ik probeer me niet als amublance chaser te profileren, en liefst zelf geen letsel op te lopen, maar zal het op die wijze serveren aan mijn clienten.

Nog tips voor mooie kopjes? Is kopjes met het logo van mijn kantoor leuk of corny?

Daar is m.i. geen absolute waarheid in, maar ik zou zelf voor mooie, neutrale kopjes of glaasjes gaan.
Dat straalt liefde voor het product uit, vs reclame maken voor je bedrijf. Dat laatste is niet nodig als ze toch al op je kantoor zitten ;-)
dus...

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » vr 04 dec 2020, 07:41

Scherp @Marcje, heel scherp :).

Nog een vraag voor de kenners. Als ik mijn afspraak maak bij Casa Barista dan wil ik eigenlijk wel al een idee hebben wat voor maler ik zou willen zetten bij zo'n Brezzera. Ik zie me wel met zo'n hendelmachine werken. Hij komt in de spreekkamer dus dan staat de wederpartij die komt onderhandelen meteen 1-0 achter op het moment dat ik daar een perfect shotje uit haal. Advocatuur is voor een deel ook show immers...

Maler vind ik moeilijker. Ik zag de filmpjes van James Hoffman over de Niche grinder en die spreekt me qua model wel aan, maar is niet meer verkrijgbaar en wordt ook niet door CasaBarista geleverd. Alles bij 1 winkel vind ik gewoon fijn en dat geeft me de mogelijkheid de maler met de verkoper in te stellen met welke koffie dan ook zodat ik het proces kan zijn met de apparatuur die ik geleverd krijg. Welke maler die ze bij CasaBarista hebben zou mijn aandacht verdienen? Ook hier zou gemak de mens moeten dienen: dus goed instelbaar dat er iedere keer dezelfde hoeveelheid uitkomt en ook zo min mogelijk rommel, dus netjes in het filter.

Stiekem nog een laatste vraag. Ik wil de apparatuur ergens op gaan zetten. Ik denk aan een stuk keukenblok of iets dergelijks, zijn er speciale koffietafels/barista tafels voor je apparatuur misschien zelfs met een uitklaplade erin?

Nogmaals dank aan iedereen voor de vriendelijke ontvangst en de hulp.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Marc O. » vr 04 dec 2020, 07:48

Welke maler die ze bij CasaBarista hebben zou mijn aandacht verdienen?

Je noemde in je openingspost de Eureka Mignon Specialita. Die staat weliswaar niet op de website van CasaBarista, maar kan door de lokale CasaBarista franchiser wel degelijk geleverd worden, zo heb ik ervaren.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » vr 04 dec 2020, 07:54

En is dat een goede keuze denk je? Ik zag op hun website ook een Compak E5 staan die volgens mij niet te groot is en redelijk voldoet aan mijn wensen.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Marc O. » vr 04 dec 2020, 07:57

Ik heb begrepen dat het een prima maler is, met weinig retentie. Maar ik durf geen oordeel te vellen over het vergelijk met een Compak. Daarvoor zijn er hier mensen met meer ervaring :)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor fransg » vr 04 dec 2020, 08:02

E5 is ook prima. Kan zich in vergelijk met grote broers goed staande houden

https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... ltons.html
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » vr 04 dec 2020, 08:48

Top. En als iemand een idee heeft waar ik een mooie tafel/kast/baristakast kan vinden: muchos gracias!

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor bvds » vr 04 dec 2020, 08:49

De Compak E5 doet qua prestaties niet onder voor de Eureka. Die laatste is wel duidelijk kleiner en vooral heel veel stiller. Zelfs fluisterstil. Ook de maalgraadverstelling gaat bij de Eureka anders. Ik vind persoonlijk een fijngevoelig draaiwiel persoonlijk fijner dan een ring. Bovendien is de Spefialita een stuk voordeliger. Voor de prijs van de Compak kan je ook de Specialiata XL kopen met 65 mm maalwerk. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.

Overigens is de Compak wel wat meer horeca proof. Dus als je gaat voor tientallen shots per dag...

Uiteindelijk moet jij de keuze maken. Deels of feiten en deels op gevoel. Dat laatste is echt belangrijk!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten