Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » wo 02 dec 2020, 09:22

Goedemorgen allemaal,

Even voorstellen, lijkt me wel zo netjes. Ik ben Wouter, 35 jaar oud en woon en werk in Oisterwijk. Ik heb twee kleine dochters (4 en 6) en nadat ik vorig jaar mijn aandelen heb verkocht in mijn vorige kantoor sinds dit jaar weer alleenheerser over mijn eigen advocatenkantoor ;). Ik heb aan het einde van mijn studententijd 'gerommeld' met een Vibiemme Domobar en bijbehorende molen etc. Maar toen het werkzame leven zijn intrede deed en daarna de kinderen, verdween de tijd om dat te doen. Apparatuur weg en een Jura in de plaats. Dat is allemaal natuurlijk geen straf. Inmiddels heb ik zoals gezegd mijn eigen kantoor waar ik gebruik maak van Nespresso. Nu kantoor goed en wel staat wordt het echter tijd (vind ik, en ik ben de baas dus mag dat vinden ;) ) om lekkere koffie op kantoor te gaan maken. Nespresso/Jura voor thuis vind ik voorlopig prima, want drink toch vooral op kantoor.

Nou zoek ik een eenvoudige setup, waarmee ik bedoel stabiel en met zo goed als dat kan iedere keer hetzelfde resultaat als ik er hetzelfde in stop. Ik heb al weer veel te veel tijd besteed aan youtubefilmpjes en ik weet weer wat erbij komt kijken. Ik heb niet veel bezoek op kantoor, want ik ben letselschadeadvocaat wat betekent dat ik meestal mijn cliënten zelf bezoek. Zo af en toe komt er iemand voor een bespreking. Ik drink geen melk in mijn koffie, maar een stoommogelijkheid is natuurlijk handig voor als er bezoek komt. Maar ben zeker niet op zoek naar een dubbele boiler. Ik wil graag een redelijk compacte set neerzetten. Prijs voor machine, maler en accessoires ongeveer rond de € 3.000,00. Iets meer mag ook. Daarvoor wil ik een stabiel systeem dat goed instelbaar is. Qua maler lijkt me de mignon specialita wel iets. Die ziet er compact uit en maakt naar wat ik lees goede maling. Machine vind ik lastig. Ik heb geprobeerd uit te vinden of een rotarypomp fijner zou zijn ivm geluid, maar de maler is volgens mij altijd nog veel luider dan de machine en voor die 3/4 koffie per dag is dat ook niet zo schokkend.

Mijn vraag is of er een leverancier/winkel is (liefst in de driehoek Tilburg, Den Bosch en Eindhoven) waar ik deze spullen zou kunnen kopen en waar ik ze ook met een deskundige mag testen. Dus liefst iemand die me meteen helpt een bepaalde koffie goed op smaak eruit te krijgen. Er zit een koffiebrander hier in Oisterwijk en (steun je lokale ondernemer!) het lijkt me leuk om met die koffie aan de slag t gaan. Ik wil uiteraard betalen voor die service van het mij op weg helpen. Heeft iemand nog tips voor machinerie waar ik aan zou moeten denken en liever nog een tip voor een winkel waar ik de service zou kunnen krijgen die ik zoek? Alvast veel dank!

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor HanR » wo 02 dec 2020, 09:35

Casabarista in Den Bosch of Breda.
Werken op afspraak, zodat er alle tijd voor je is.
Geven ook workshops, uitleg, begeleiding.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor fransg » wo 02 dec 2020, 10:22

Lijkt me inderdaad een ideale combi met Casabarista. Dan hoef je verder niet eindeloos te studeren en te streven naar het meest sublieme resultaat en houd je tijd over om te *werken* terwijl je best goeie espresso drinkt ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor bvds » wo 02 dec 2020, 10:25

3000 euro is een royaal budget!

De door jou genoemd Eureka Specialita is heel stil! Er komt deze maand een XL versie uit met 65 mm schijven. Die gaat wel zeker 700 euro kosten, maar heeft grotere maalschijven en een wat potentere motor. Het formaat is vrijwel gelijk.

Als machine zou een Bezzers Strega ook leuk zijn. Te koop bij casa barista. En dan wel de PSM mod door Peter de Goede in Tilburg gaan doen. Zoek maar eens hier op het forum op PSM. Die mod geeft een enorme meerwaarde.

Alternatief zou ik kijken naar een Lelit Bianca. Pti hier op het forum verkoopt ze.

Die koffie uit Oisterwijk is trouwens niet indrukwekkend. Bij Peter in Tilburg koop je veel betere koffie en steun je nog steeds de lokale ondernemer.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Marcje » wo 02 dec 2020, 11:41

Ik woon net onder Eindhoven en heb een Eureka Atom75 (misschien ook een overweging?) en een Strega staan. De Strega heeft de door Bas genoemde PSM mod. Staat ook op vast water, maar kan ook nog de met pomp z'n shots maken, zoals een standaard Strega dus.
Je bent altijd welkom om er even mee te spelen!
dus...

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor GuidovW » wo 02 dec 2020, 15:02

Welkom op het forum Wouter.
Gelukkig neem jij op je werk koffie wel serieus. :D
Bij veel bedrijven is dat anders gesteld en is koffie een sluitpost..... :roll:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor gilleko B. » wo 02 dec 2020, 19:32

Zou ook een snelle maler in ogenschouw nemen. Heb dat vaker geuit, maar 's ochtends vroeg kort een paar seconden malen voorkomt activering van je auditieve irritatieklieren. Als deze ook nog stil is, is nog eens extra meegenomen.




WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » do 03 dec 2020, 10:08

Wow dank voor alle goede reacties. @Marcje dat aanbod is heel vriendelijk, maar ik ben voor kantoor op zoek naar een nieuw apparaat en ook meteen garantie en liefst iemand waar ik voor onderhoud naartoe kan.

@bvds als jij zegt: Peter de Goede in Tilburg, dat is blijkbaar de plek voor de mod en de koffie, maar hoe vind ik die? Dat is nog lokaal genoeg inderdaad ;).

CasaBarista klinkt als de place to be. Ik ga mijn licht daar eens opsteken. Nogmaals dank voor alle goede en vriendelijke tips! Ik zal, zodra alles up and running is in mijn online marketing duidelijk laten blijken dat dit advocatenkantoor wél goede koffie serveert ;).

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Marcje » do 03 dec 2020, 10:17

Wow dank voor alle goede reacties. @Marcje dat aanbod is heel vriendelijk, maar ik ben voor kantoor op zoek naar een nieuw apparaat en ook meteen garantie en liefst iemand waar ik voor onderhoud naartoe kan.

Even voor de zekerheid, de mijne is niet te koop, maar ik bedoel meer om eens met een lever te spelen om te kijken of het wat is ;-)
Ik heb overigens ook goede ervaringen met Casabarista, prima adres.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor fransg » do 03 dec 2020, 10:25

@bvds als jij zegt: Peter de Goede in Tilburg, dat is blijkbaar de plek voor de mod en de koffie, maar hoe vind ik die?
http://www.ranciliosilvia.info/contact/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron