Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor gilleko B. » vr 04 dec 2020, 10:33

Heb zelf getwijfeld een tijd terug tussen de Compak E8 en de Eureka Olympus (nu ook Atom versie en de Helios komt er aan met 80mm schijven). Heb gekozen voor de Olympus. Zeer snel, makkelijke maalgraadverstelling, 75 mm titanium vergulde schijven, zeer makkelijk schoon te maken zonder weer te hoeven calibreren, stiller als de Mazzer die ik hiervoor had en dat allemaal onder de €1.000.








Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Pti » za 05 dec 2020, 10:18

Olympus is een dijk van een machine inderdaad, bizar goede prijs/kwaliteit verhouding!

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » do 17 dec 2020, 13:16

Het gaat volledig mis ;). Thuis inmiddels aan de slag met een Aeropress en vriendin drinkt geen nespresso meer. Ook maar een V60 besteld om mee te klooien. Enige (financiële) voordeel is dat er thuis echt geen plek voor grote maler en espresso apparaat is. Dus de Commandante en bovengenoemde zaken daar zal het tot een verhuizing bij blijven.

Vandaag was ik bonen halen bij David van Het Brandhuys en daar even gekletst. Had zelf ook een Strega, maar wees mij op Londinium. Goed, daar gaat het dus echt mis. Gelukkig wordt mijn nieuwe spreekkamer pas in de loop van het eerste kwartaal volgend jaar opgeleverd, dus ik heb nog even om tot bedaren te komen, maar zo'n R24 ziet er wel prachtig uit. Het hele idee om bij 1 winkel te kopen en daar alles in te stellen is dan wel ver te zoeken :lol: .

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor manduca » do 17 dec 2020, 19:55

Van een Londinium ga je geen spijt krijgen denk ik :). En die pijn in je portemonnee vergeet je vanzelf wel weer :D
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor Keyser » do 17 dec 2020, 21:16


Het hele idee om bij 1 winkel te kopen en daar alles in te stellen is dan wel ver te zoeken Afbeelding .
Haha, persoonlijk zou ik dit criterium los laten. Het werkt ook beperkend in je keuze.

Los van het geld was de electronica de doorslag waarom ik voor de strega ging. Die heeft minder.
Maar een londinium is natuurlijk wel mooier spul.

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » do 07 jan 2021, 11:17

Alle principes zijn overboord gegaan, zoals dat hoort. De Niche ginder komt hopelijk in maart. De Londinium R24 is net besteld en na wat overleg met de eigenaar (denk ik) heb ik besloten om een extra bottomless portafilter mee te bestellen voor die momenten dat ik meer koffies maak. Dan kan ik de een vullen als de ander loopt. Heb ook alle andere accessoires meebesteld overigens :lol: . Barista-blok ontworpen met een aardige mevrouw van Ikea. Nu nog de rest van de zaken (tampermat, uitklopbak, melkkannen en een Acaia lunar) bestellen. Tot de niche er is, zal ik dus espresso moeten malen met de commandante. Sportscholen zijn dicht dus wat extra beweging kan geen kwaad ;). Tot zover de update.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor fransg » do 07 jan 2021, 11:20

Gaaf! Opwindende vooruitzichten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » za 09 jan 2021, 07:51

Vanuit Niche kreeg ik gisteravond een e-mailtje dat, door de Brexit, er waarschijnlijk importheffing en btw in eigen land betaald moet gaan worden en daardoor de prijs niet meer uniform is (en hoger). Ze gaven een escape om de bestelling te annuleren. Dat was eigenlijk nadat ik al een paar dagen twijfelde of de Niche wel de beste optie was voor mijn 'workflow' op kantoor. uiteindelijk denk ik dat ik daar toch vaker dezelfde koffie ga hebben om niet te hoeven 'pielen' als er bezoek is. Ik heb besloten de bestelling te annuleren en heb bij Van Pommeren een Eureka Mignon XL besteld. Dus de setup is toch weer wat veranderd. Ben benieuwd.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor bvds » za 09 jan 2021, 10:17

Mooie combi!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

WouterMu
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 27 nov 2020, 15:59

Re: Weer terug naar half-automaat: op zoek naar winkel met hulp

Berichtdoor WouterMu » vr 15 jan 2021, 12:03

Goedemiddag allemaal,

Er is hard gewerkt afgelopen week. Ik heb het keukenblokje in elkaar gezet (dat is toch wel iets anders dan een Billy, even leren hoe je uit al die pakketten de juiste volgorde maakt) en vervolgens het muurtje een donkergroene kleur gegeven (ook niet eenvoudig gezien het feit dat dit ooit een buitenmuur was). Ik wilde eigenlijk extra matte kalkverf, maar dat werd me door de lokale verfman afgeraden vanwege het gebruik. Maar goed het voorlopige resultaat mag er zijn. Het keukenblok geeft meer dan voldoende ruimte. De Eureka Mignon XL is maar een klein malertje zo op dat blad. De kopjes etc zijn ook allemaal binnen. Het is nu wachten tot de Londinium er is. Oh ja en even bedenken met welke bonen ik ga beginnen.
baristastation1.jpg


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten