Voorstellen en input vragen

skoor
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 10:45

Voorstellen en input vragen

Berichtdoor skoor » vr 05 feb 2021, 14:32

Goedemiddag koffieliefhebbers,

Even voorstellen: ik ben Stefan, woon in de omgeving Rotterdam. Mijn huidige set-up bestaat uit een nespresso machine voor het gemak en een Bialetti Moka voor de smaak. Mede door het vele thuiswerken heb ik de knoop doorgehakt om nu echt het koffieavontuur aan te gaan met een semi-automaat en een mooie maler. Helaas heeft mijn directe omgeving alleen cupjesautomaten of volautomaten, dus daar is weinig informatie te behalen.

Na het doorspitten van dit forum (mooie handleiding voor beginners!) was mijn eerste ingeving (Sage Barista Express) alweer snel van tafel.
Wat mij in ieder geval duidelijk is: de maler wordt een Eureka Specialita en ik start vanaf het begin met goede bonen van de geadviseerde adressen.

Nu alleen nog een bijpassend apparaat vinden, daar zou ik graag wat advies in krijgen.
Ik drink graag 2 a 3 (dubbele) espresso’s per dag, afgewisseld met wat lungo’s. Voor mijn vriendin is het maken van 1 a 2 cappuccino’s per dag genoeg. Met dat in het achterhoofd is mijn eerste twijfel:
- Ga ik voor een HX voor de cappuccino’s;
- Of kan ik ook nog wegkomen met een SB omdat het zwaartepunt toch vooral op de espresso’s zal liggen.

Bij een HX lijkt de meest passende optie de Bezzera BZ10, de relatieve smalheid van dit apparaat is ook een voordeel in onze keuken.
Bij een SB is een getunede Rancilio Silvia misschien wel een hele mooie optie.

Maar er zijn vast nog heel veel meer goede machines waar ik nu niet bij stilsta. Daarom ben ik ontzettend benieuwd naar jullie inzichten om hopelijk tot een goede keuze te komen.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen en input vragen

Berichtdoor Dirk Jan » vr 05 feb 2021, 18:50

Welkom en een goede stap!
Als je vriendin niet zo kritisch is als ik denk dat jij bent, dan is de nadruk leggen op een singel boiler geen verkeerde optie. En met een 'getunede' 'Rancilio kan je heel goed melk opschuimen, dus met die capu.... etc komt het dan ook wel goed.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen en input vragen

Berichtdoor GuidovW » za 06 feb 2021, 21:51

Ha Stefan,

Welk9m op het forum. :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

skoor
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 10:45

Re: Voorstellen en input vragen

Berichtdoor skoor » zo 07 feb 2021, 11:39

Welkom en een goede stap! En met een 'getunede' 'Rancilio kan je heel goed melk opschuimen, dus met die capu.... etc komt het dan ook wel goed.
Veel dank voor het welkom en de reactie. Ik ga naar een verkooppunt voor de Rancilio kijken :D

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen en input vragen

Berichtdoor HanR » zo 07 feb 2021, 12:32

Welkom!
Als je een getunede (lees: geoptimaliseerde) Silvia wilt, kun je het beste contact opnemen met Peter de Goede van www.ranciliosilvia.info.
Via ondergetekende (Rotterdam) kun je ook bij hem terecht.
Vergeet ook de molen niet. Zo mogelijk nog belangrijker dan de machine.

skoor
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 01 feb 2021, 10:45

Re: Voorstellen en input vragen

Berichtdoor skoor » ma 08 feb 2021, 08:58

Welkom!
Als je een getunede (lees: geoptimaliseerde) Silvia wilt, kun je het beste contact opnemen met Peter de Goede van www.ranciliosilvia.info.
Goedemorgen HanR,

Dank voor deze doorverwijzing. Ik heb inmiddels via zijn website contact opgenomen.
Ik zal jullie op de hoogte houden van de aanschaf en hopelijk snel ook goede resultaten


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron