Voorstellen

RareEarth
Berichten: 24
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 21:37

Voorstellen

Berichtdoor RareEarth » za 06 feb 2021, 22:19

Dag allen,

Ik ben Frank, wil me even voorstellen om twee redenen. Ik dol ongeveer een jaar lang op dit forum rond en zou graag eens mee gaan praten, dan is het ook wel handig dat jullie weten wie ik ben. Tweede reden is dat een van de eerste posts die ik ga maken het verkopen van mijn Eureka Mignon gaat zijn, en dit is niet de plek om dat anoniem te doen vind ik.

Goed komt ie:

Ik ben docent dus koffiegrootverbuiker. Maar wat koffie is is in ongeveer 2jaar tijd enorm voor mij veranderd, mede namens dit forum.

Het begon als volgt: DE mochamaster van ik weet niet hoe oud laten vallen, nog een tijdje gebruikt met duct tape, maar weggedaan. Mijn vrouw leek het wel leuk om een Bodum pourover voor mij te kopen met een metalen filter. Zakje gemalen Kaldi erbij en klaar.

Dat was veel lekkerder dan ik gewend was (VanNelle Rood) maar dat extra lekkere was er na een dag of 2 wel af. Collega van me tipte me een handmaler van €50,-. Ik schrok me een hoedje, wie geeft er nu €50 uit aan een molentje? Maargoed toch maar gedaan en wat speurwerk (5 minuten ofzo) naar koffiebonen later was ik vaste klant bij brandzaak en verdoemd tot de bijbehorende upgraditis.

Een Brewista ketel, V60, french press, comandante c40, quickmill 820, eureka mignon, Niche Zero en een zoektocht naar een betere espressomachine later bevind ik me nu hier tussen de echte liefhebbers en reken ik mezelf daar ook toe. Er is een wereld open gegaan hier.

Nu al een handvol branders in NL geprobeerd, kom steeds terug bij Dutch Barista en Hoofdkwartier, maar zeker al meer goeie ervaringen gehad met tips hier van het forum.

Tot ziens hier op het forum en jullie zien binnenkort een verkoopdraadje van me verschijnen als tweede officiële actie op koffiepraat.nl.
-

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » zo 07 feb 2021, 05:35

Leuk verhaal! Als het zo gaat zoals je schrijft dan heeft zich echt ontwikkeld bij jou omdat je het lekker én leuk vind, koffie.
Dat zijn de perfecte hobby ingredienten.

Welkom!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » zo 07 feb 2021, 10:12

Welkom en leuk zo'n verhaaltje. Plezier hier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Voorstellen

Berichtdoor manduca » zo 07 feb 2021, 10:36

Welkom! Mooie stappen gezet, en heel herkenbaar!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor swimmer » zo 07 feb 2021, 15:55

Bekend verhaal ;)
Welkom hier 8-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

RareEarth
Berichten: 24
Lid geworden op: za 23 mei 2020, 21:37

Re: Voorstellen

Berichtdoor RareEarth » wo 05 mei 2021, 12:49

En de zoektocht naar een nieuwe machine is een paar weken geëindigd en heeft geleid tot het morgen ophalen van een MaraX bij 't Hoofdkwartier. Helemaal blij!

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Voorstellen

Berichtdoor fransg » wo 05 mei 2021, 14:07

Super, gelukgewenst!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Voorstellen

Berichtdoor Dirk Jan » wo 05 mei 2021, 18:18

Lijkt me een goede beslissing, veel plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » zo 09 mei 2021, 17:23

Welkom Frank,

Zelfs leraren zijn nooit te oud om te leren. ;)
Mooie machine heb je aangeschaft! :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron