Even voorstellen en hulp bij aankoop

Hill
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 13 jul 2015, 07:55

Even voorstellen en hulp bij aankoop

Berichtdoor Hill » vr 14 mei 2021, 11:55

Ha koffieliefhebbers,

Ruim 5 jaar geleden heb ik al eens een account aangemaakt, maar toen eigenlijk geen actie ondernomen. Wij zijn thuiskoffie liefhebbers waarbij we zowel espresso als melkdrankjes drinken. We kijken al jaren naar een espressomachine, maar hebben de trekker nog nooit overgehaald. Na zoveel jaren nespresso, gaat er nu toch echt een goed apparaat komen. Afgelopen jaren ook naar volautomaat gekeken vanwege het gemak, maar we worden niet blij van al het plastic :-)

In de loop der jaren heb ik me bij periodes in koffie verdiept en ben nu tot de voorzichtige slotsom gekomen dat het we een HX zoeken, daarbij kijken we specifiek naar de Rocket Appartemento en Bezzerra Magica. Vanochtend ben ik ook bij Casabarista geweest en vooral de compactheid van de Rocket, vaak een voordeel, viel me vanuit esthetisch oogpunt, incl. het plastic rekje, tegen. In die zin vind ik de Magica veel mooier.
Nu heeft Rocket ook nog de Mozzafiato die een stuk groter is, maar daardoor ook wel beter oogt (of toch de Giotto :? ). Bij deze laatste twee kijk ik dan naar de versie met vibratiepomp vanwege de prijs. Op de beoogde plek heb ik ca 60cm vrij hoogte dus hopelijk gaat dat met water vullen dan nog wel goed.
Kortom keuzestress....maar mogelijk hebben jullie nog goede tips!

Verder kijken we nog naar een goede molen waarbij we een budget van ca 500 euro hebben, dus dat moet goedkomen. De Rocket faustino is een kanshebber, maar mogelijk zijn er betere!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en ga proberen ook hier een actieve bijdrage te leveren en mijn voorderingen met jullie te delen :-)

Groet,
Jonathan

Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron