Toine_vR stelt zich voor

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor ErikW » vr 30 sep 2022, 20:45

Welkom!
Hoop op veel verhalen van je over de GO!
Lijkt me ook een mooi machientje voor eenvoudig maar heel goed espresso maken.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor HanR » vr 30 sep 2022, 21:16

Gefeliciteerd met de spullen.
De GO is stiekem een voortzetting van de Botticelli en de ECM Casa.
Uiteindelijk een profitec 300 zonder stoomboiler. Heel leuke machine.

Peter_P
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 07 nov 2022, 13:03

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Peter_P » ma 07 nov 2022, 15:04

Hoi Toine,

Hoe bevalt de profitec GO tot nu toe?

Ik ben het overwegen de zelfde machine te kopen maar kan er maar weinig reviews/ ervaringen over vinden.

Toine_vR
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 sep 2022, 10:24

Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Toine_vR » ma 07 nov 2022, 18:39

Hoi Toine,

Hoe bevalt de profitec GO tot nu toe?

Ik ben het overwegen de zelfde machine te kopen maar kan er maar weinig reviews/ ervaringen over vinden.
Hoi Peter,

De Profitec GO bevalt enorm goed.
Ik maak er heerlijke espresso’s en cappuccino’s mee. De smaak is constant. Ik las verhalen over channeling problemen maar daar heb ik geen last van. Ik gebruik een leveler en de standaard meegeleverde tamper en zie vooralsnog geen reden om de tamper te upgraden.

Stomen gaat vlot als ik de richtlijn van Profitec volg. Stoomknop indrukken, 5 seconden flushen, 10 seconden wachten en dan weer 5 seconden flushen zodat voldoende ruimte in de boiler ontstaat om een goede stoomdruk op te bouwen. Het flushen doe ik in een glas omdat ik geen tweede melkkannetje heb. Na het stomen moet de boiler weer gevuld worden door op de knop voor koffiezetten te drukken. Hierbij komt aardig wat stoom uit de groepkop. Om deze reden heb ik mijn maler aan de rechterkant van de GO gezet om te voorkomen dat de bonen in het reservoir vochtig worden en de maler schade oploopt door de condens.

De machine is binnen 5 minuten opgewarmd maar de kop en portafilter zijn pas na een minuut of 10 echt op temperatuur.

Ik heb de PID gebruikt om de temperatuur aan te passen voor medium of dark roast bonen.
Het apparaat geeft zelf aan wanneer het tijd is om te blindfilteren (instelbare cyclus in de PID) wat ik zelf ook wel handig vind.

Kortom, ik ben zeer tevreden met de Profitec GO.

Nu nog de bonen vinden die het beste bij mijn smaak passen al is steeds wisselen vooralsnog ook geen staf. Helaas zijn versgebrande bonen in de omgeving Rotterdam uitsluitend online te koop wat, vanwege de verzendkosten, jammer is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Toine_vR
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 sep 2022, 10:24

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Toine_vR » ma 07 nov 2022, 18:48

Toine, welkom!
Ik lees dat je maandag je nieuwe set hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen hiermee. Vind je je koffie nu lekkerder dan met je vorige apparaat?
De koffie smaakt absoluut lekkerder!
Ik heb in het begin expres dezelfde bonen gebruikt als voorheen maar de smaak was een een wereld van verschil!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ben70
Berichten: 763
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Ben70 » ma 07 nov 2022, 21:42

Toine, welkom!
Ik lees dat je maandag je nieuwe set hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen hiermee. Vind je je koffie nu lekkerder dan met je vorige apparaat?
De koffie smaakt absoluut lekkerder!
Ik heb in het begin expres dezelfde bonen gebruikt als voorheen maar de smaak was een een wereld van verschil!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mooi om te lezen dat je tevreden bent, ja nu nog de bonen zoeken die je bevallen .gaat wel lukken succes en veel drink plezier
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron