Toine_vR stelt zich voor

Toine_vR
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 sep 2022, 10:24

Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Toine_vR » vr 30 sep 2022, 10:54

Hoi, mijn naam is Toine van Rijthoven en ik begeef me sinds een paar maanden in de wondere wereld van de espresso.

Mijn eerste machine was een Sage Barista Express die er voor gezorgd heeft dat ik enorm enthousiast werd over het espresso maken maar me tegelijkertijd frustreerde omdat het me maar niet lukte er een echt lekkere koffie uit te halen.
Afgelopen maandag heb ik bij van Pommeren in Utrecht een Profitec Go en Eureka Mignon Specialita gekocht.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5655
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor gilleko B. » vr 30 sep 2022, 11:00

Leuk om je enthousiasme te lezen. Het zaadje is gelegd en heeft al tot een mooie upgrade geleid. Succes, zo zie je maar weer, de weg tot goede koffie is er niet, dat doe je door gewoon te gaan en dat heb je bij van Pommeren gedaan.





RoosW
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor RoosW » vr 30 sep 2022, 11:08

Welkom :D

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 666
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor ErikvW » vr 30 sep 2022, 11:13

Beste Toine, welkom. Mooie spullen wel!
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13299
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor bobbee » vr 30 sep 2022, 11:17

Welkom! Lekker genieten dit weekend van je nieuwe spullen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 567
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Madencio » vr 30 sep 2022, 11:20

Vette combo, welkom!
La Pavoni / DF83

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor omeCo » vr 30 sep 2022, 11:31

Toine, welkom!
Ik lees dat je maandag je nieuwe set hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen hiermee. Vind je je koffie nu lekkerder dan met je vorige apparaat?

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1531
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Dirk Jan » vr 30 sep 2022, 11:41

Welkom en veelplezier met het gefrutsel met die bonen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Toine_vR
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 30 sep 2022, 10:24

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor Toine_vR » vr 30 sep 2022, 12:45

Toine, welkom!
Ik lees dat je maandag je nieuwe set hebt gekocht. Ik ben wel benieuwd naar je eerste ervaringen hiermee. Vind je je koffie nu lekkerder dan met je vorige apparaat?
Dank voor het warme welkom allemaal!

De koffie is vanaf de tweede kop al stukken beter! Ik was gestart met single blend ethiopische bonen die op mijn oude machine erg zuur of modderig smaakten. Bij deze machine proefde ik vanaf de eerste kop smaken die ik nog niet geproefd had. In positieve zin dan ;)
Heel licht zurige smaak maar dat schijnt bij deze bonen te horen. Ik zat in de winkel te dubben tussen de Profitec pro 400 en de GO maar ik heb uiteindelijk toch voor de GO gekozen vanwege de opwarmtijd, consistentere temperatuur en omdat ik zelden een cappuccino drink.

Ik vind het wel vreemd dat de GO bij het opwarmen op de meter al een druk van 9-9.5 bar opbouwt terwijl de handleiding het over een paar bar heeft. Als ik de machine start springt hij wel netjes naar 0 terug en een test met de blindfilter laat gewoon 9,5 bar zien.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Toine_vR stelt zich voor

Berichtdoor GuidovW » vr 30 sep 2022, 20:43

Welkom Toine. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten