Hi all,
Ondanks heel veel moeite vanuit Han (waarvoor heel veel dank) ben ik weer op de markt voor een machine. Ik weet ongeveer wat ik zoek namelijk een:
-Dual boiler / warmtewisselaar
- 58mm
- goed stoompijpje
Niet heel veel eisen denk ik, maar ik heb recent een appartement in Utrecht gekocht dus het moet een beetje binnen budget blijven (rond 500 euro zou leuk zijn)
Als iemand iets weet dan hoor ik het graag!
Re: Espresso machine HX 58mm
2Hallo ik heb een Rocket Appartamento te koop ,ik kan wel wat aan de prijs doen maar 500 dat ga ik niet reddenStijnFroberg schreef: zo 07 mei 2023, 17:39 Hi all,
Ondanks heel veel moeite vanuit Han (waarvoor heel veel dank) ben ik weer op de markt voor een machine. Ik weet ongeveer wat ik zoek namelijk een:
- 58mm
- goed stoompijpje
Niet heel veel eisen denk ik, maar ik heb recent een appartement in Utrecht gekocht dus het moet een beetje binnen budget blijven (rond 500 euro zou leuk zijn)
de Machine is nieuw gekocht bij Hanr en 7 maanden oud
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder
3Hey Ben,Ben70 schreef:Hallo ik heb een Rocket Appartamento te koop ,ik kan wel wat aan de prijs doen maar 500 dat ga ik niet reddenStijnFroberg schreef: zo 07 mei 2023, 17:39 Hi all,
- 58mm
- goed stoompijpje
de Machine is nieuw gekocht bij Hanr en 7 maanden oud
Ik zag hem inderdaad. Fantastisch apperaat! Maar 900 euro is me toch net iets te gortig.
600 euro is wel echt de max en ik snap dat dit te weinig is voor deze machine.
4Ik zag een bezzerra bz07 op marktplaats. Hoogste bod is nu 525. Maar ik weet niet zo goed wat ik vind van het feit dat het geen E61 is.
(Ik weet het 100% omgedraaid sinds de vorige keer dat ik een machine kocht. Een slimme stekker is de uitvinding vd eeuw)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(Ik weet het 100% omgedraaid sinds de vorige keer dat ik een machine kocht. Een slimme stekker is de uitvinding vd eeuw)
5ik heb er ook een slim stopcontact tussen zitten, ja ik vraag 950 op het forumStijnFroberg schreef: zo 07 mei 2023, 19:22 Ik zag een bezzerra bz07 op marktplaats. Hoogste bod is nu 525. Maar ik weet niet zo goed wat ik vind van het feit dat het geen E61 is.
gewoon op je gemak verder zoeken en advies aan Han vragen als je wat ziet
mijn volgende machine koop ik weer bij Han ,maar ik moet eerst het financieel plaatje rond krijgen dus de Rocket verkopen
6Die Rocket van Ben is echt een koopje!
Er zullen vast ook goedkopere machines zijn, maar dan kom je wel een beetje in het hit-or-miss territorium waar goedkoop ook snel duurkoop kan worden. De Rocket voldoet eigenlijk aan alles wat je kunt wensen en zijn gebouwd als een tank. Ook kun je hem makkelijk weer voor dezelfde prijs verkopen mocht je van gedachten veranderen, dus als je het kunt veroorloven kun je er geen buil aan vallen.
Overweeg zelf wel eens om te downgraden naar een Appartemento, maar voorlopig geen reden toe.
Er zullen vast ook goedkopere machines zijn, maar dan kom je wel een beetje in het hit-or-miss territorium waar goedkoop ook snel duurkoop kan worden. De Rocket voldoet eigenlijk aan alles wat je kunt wensen en zijn gebouwd als een tank. Ook kun je hem makkelijk weer voor dezelfde prijs verkopen mocht je van gedachten veranderen, dus als je het kunt veroorloven kun je er geen buil aan vallen.
Overweeg zelf wel eens om te downgraden naar een Appartemento, maar voorlopig geen reden toe.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.
Espresso machine HX 58mm
7Zeker. Maar dit wordt in essentie m'n eerste espresso apperaat. Als ik het over 2 jaar nog steeds zo leuk vind als nu dan ga ik nadenken over een machine van 1000 euro. Ik heb nu niet het gevoel dat dat nodig is om een goede espresso te kunnen zetten en van het proces te kunnen genieten.Ypuh schreef:Die Rocket van Ben is echt een koopje!
En 500 euro is lekker om extra te hebben voor gordijn en dat soort onzin haha
8Niet om het een of ander maar die gordijnen kun je altijd kopen voor de prijs die ze er nu voor vragen, maar een machine met volledige garantie en die opties vind je niet snel, als ik 7 maanden geleden zon machine had gezien dan had ik geen nieuwe gekocht, maar momenteel loopt het niet zo snel meer met de verkoop als verleden jaar, we wachten afStijnFroberg schreef: zo 07 mei 2023, 19:45Zeker. Maar dit wordt in essentie m'n eerste espresso apperaat. Als ik het over 2 jaar nog steeds zo leuk vind als nu dan ga ik nadenken over een machine van 1000 euro. Ik heb nu niet het gevoel dat dat nodig is om een goede espresso te kunnen zetten en van het proces te kunnen genieten.Ypuh schreef:Die Rocket van Ben is echt een koopje!
En 500 euro is lekker om extra te hebben voor gordijn en dat soort onzin haha
9Ik 'spotte' hier een heel goedkoop espresso-apparaatje:StijnFroberg schreef: zo 07 mei 2023, 19:45Ik heb nu niet het gevoel dat dat nodig is om een goede espresso te kunnen zetten en van het proces te kunnen genieten.Ypuh schreef:Die Rocket van Ben is echt een koopje!
Er zullen vast ook goedkopere machines zijn, maar dan kom je wel een beetje in het hit-or-miss territorium waar goedkoop ook snel duurkoop kan worden.
https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... 10#p159287
tegen de tijd dat je concludeert dat die het niet is, heb je misschien die gordijnen al hangen en heb je €1000 voor een betere machine

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
10Jullie hebben me wel aan het twijfelen gemaakt haha. Maar een forumlid had nog een bezzerra staan die ik voor een mooie prijs mag overnemen dus de keuze is daar op gevallen.
Bedankt weer allemaal!
Bedankt weer allemaal!