Advies gevraagd: Lelit pl92t vs Quickmill 3004

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Advies gevraagd: Lelit pl92t vs Quickmill 3004

Berichtdoor Ben70 » do 18 mei 2023, 12:19

Gistermiddag belandde ik per toeval bij Casabarista in Ermelo.
Fijn om daar even geholpen te worden met advies en een lekkere espresso erbij.

Wat mij nog niet duidelijk was, is dat je een espressomachines bv een HX ook de hele dag aan kan laten staan… beetje naïef misschien maar ik dacht dat je hem elke keer uit zette en dat hij dan elke keer een half uur op temperatuur moest komen. :roll:

Dit maakt het gebruiksgemak alweer een stuk vriendelijker ook voor mijn vrouw.

Helaas maakt het de zoektocht niet gemakkelijker. We stuitte daar wel op een machine van het merk: Stone
Mooi apparaat met een elektrisch verwarmde zetgroep. Hierdoor ook sneller op temperatuur en hij ziet er ook knap uit. Samen met een nieuwe Eureka LX volgens mij ook een leuke optie.
waarom zou je hem de hele dag aan moeten laten staan, kan natuurlijk wel ik denk dat je electra leverancier er wel blij mee zou wezen, in de ochtend duurt het 30 minuten, kun je ondervangen met een tijdschakelaar, wel opletten het gaat niet bij elke espresso machine, moet een harde aan/uit schakelaar zijn
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

fob
Berichten: 148
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Advies gevraagd: Lelit pl92t vs Quickmill 3004

Berichtdoor fob » do 18 mei 2023, 14:49

D.R. Trading raadt QuickMills met een dubbele thermoblock af, omdat die blijkbaar vaak problemen geven bij het stomen. De pagina van de link is vrij lang. Zie de kopjes "QuickMill met dubbel thermoblock" en "Tips voor de aanschaf van een gebruikte QuickMill".
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Advies gevraagd: Lelit pl92t vs Quickmill 3004

Berichtdoor MichaelvDuuren » do 18 mei 2023, 15:41

D.R. Trading raadt QuickMills met een dubbele thermoblock af, omdat die blijkbaar vaak problemen geven bij het stomen. De pagina van de link is vrij lang. Zie de kopjes "QuickMill met dubbel thermoblock" en "Tips voor de aanschaf van een gebruikte QuickMill".
Dank voor deze informatie!

MichaelvDuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 05 apr 2023, 14:01

Re: Advies gevraagd: Lelit pl92t vs Quickmill 3004

Berichtdoor MichaelvDuuren » do 18 mei 2023, 15:43

Gistermiddag belandde ik per toeval bij Casabarista in Ermelo.
Fijn om daar even geholpen te worden met advies en een lekkere espresso erbij.

Wat mij nog niet duidelijk was, is dat je een espressomachines bv een HX ook de hele dag aan kan laten staan… beetje naïef misschien maar ik dacht dat je hem elke keer uit zette en dat hij dan elke keer een half uur op temperatuur moest komen. :roll:

Dit maakt het gebruiksgemak alweer een stuk vriendelijker ook voor mijn vrouw.

Helaas maakt het de zoektocht niet gemakkelijker. We stuitte daar wel op een machine van het merk: Stone
Mooi apparaat met een elektrisch verwarmde zetgroep. Hierdoor ook sneller op temperatuur en hij ziet er ook knap uit. Samen met een nieuwe Eureka LX volgens mij ook een leuke optie.
waarom zou je hem de hele dag aan moeten laten staan, kan natuurlijk wel ik denk dat je electra leverancier er wel blij mee zou wezen, in de ochtend duurt het 30 minuten, kun je ondervangen met een tijdschakelaar, wel opletten het gaat niet bij elke espresso machine, moet een harde aan/uit schakelaar zijn
Nou het blijkt dus dat wanneer hé machine eenmaal op temperatuur is hij daarna niet zoveel stroom (lees +/- 40 watt) verbruikt om hem op temperatuur te houden. Als je de hele dag niet thuis bent zet je hem natuurlijk wel gewoon uit.


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron