Even voorstellen

Dronq
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 11:16

Even voorstellen

Berichtdoor Dronq » wo 26 jul 2023, 10:14

Ha allen!

Na een tijdje meelezen zonder account, is het moment voor mij gekomen om ook mee te praten.

Vandaar een introductie:
Altijd wel enige interesse in goede koffie gehad, maar toen ik ruim een jaar geleden bij een “wielercafé” begon te werken, is deze interesse doorontwikkeld tot een soort hobby.
Hier hebben we een rocket espresso boxer met timer en twee groepen, en een mazzer super jolly maler.

Aan het materiaal ligt het dus niet! Echter is daar vrij weinig opleiding/kennis/ervaring aanwezig, en heb ik met zelf uitzoeken inmiddels de meeste kennis opgedaan. Er valt nog veel te leren!

Ik heb dus ervaring met de commerciële koffie, waar alles snel moet, maar door deze onwijs lekkere koffie wil ik nu thuis ook af van mijn droevige nespresso.

Daarom heb ik de Timemore Sculptor 64S gebackt en verwacht ik deze redelijk snel binnen te krijgen.
Daarnaast heb ik een V60 gekregen en ga ik nog een weegschaal en koker kopen. Dit alles met het idee dat ik eerst een tijdje begin te experimenteren met filterkoffie, om er uiteindelijk een mooie halfautomaat bij te kopen.

Naast koffie zijn mijn hobby’s fietsen (wielrennen/mountainbiken) en muziek (een uit de hand gelopen soundcloud account).

Ik kijk uit naar mijn deelname op dit forum!

Emass
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Emass » wo 26 jul 2023, 10:17

Leuk dat je op het forum zit! Heb je al een halfautomaat op het oog?

En welke koffie schenken jullie in het cafe?
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » wo 26 jul 2023, 10:23

Hallo daar, mooie intro, waar zit dat wielercafé?




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bobbee » wo 26 jul 2023, 10:37

Welkom op het forum!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Dronq
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 11:16

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dronq » wo 26 jul 2023, 10:37

Leuk dat je op het forum zit! Heb je al een halfautomaat op het oog?
Een aantal… heb het beginnerstopic uiteraard uitgebreid doorgelezen, maar daar laat ik me natuurlijk ook graag in adviseren.
- Ascaso Steel Duo PID v2 (vind ik uiterlijk de mooiste, maar duur en vraag me af of thermocoil even goed presteert als een boiler)
- Profitec Pro 300 (lijkt de beste voor z’n prijs)
- Lelit Bianca V3 (lijkt meest rijk in functionaliteiten)
- Rocket R58 (affiniteit met het merk)

En welke koffie schenken jullie in het cafe?

We hebben een band met Il Magistrale, compleet geprofileerd als “cycling coffee” ;)

Dronq
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 11:16

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dronq » wo 26 jul 2023, 10:56

Hallo daar, mooie intro, waar zit dat wielercafé?

Afbeelding
Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » wo 26 jul 2023, 10:59

Hallo daar, mooie intro, waar zit dat wielercafé?

Afbeelding
Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".
AfbeeldingAfbeeldingOK ik ga reduceren en deduceren. Succes met het koffie avontuur.

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Even voorstellen

Berichtdoor gilleko B. » wo 26 jul 2023, 11:04

Hoewel ik zelf gezorgd heb voor een lichaam dat nu te zwaar is voor mijn wielen, mijn zoon rijdt nu op mijn Colnago, wel een een coffeebrand dat serieuze banden heeft met profi wielrenners.

https://magistralecyclingcoffee.cc/the-journey/


Afbeelding



Dronq
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 11:16

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dronq » wo 26 jul 2023, 11:09

Hallo daar, mooie intro, waar zit dat wielercafé?

Afbeelding
Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".
AfbeeldingAfbeeldingOK ik ga reduceren en deduceren. Succes met het koffie avontuur.

Afbeelding
Als je de moeite erin stopt en dat lukt, mag je het weten :lol:

Dronq
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 mei 2023, 11:16

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Dronq » wo 26 jul 2023, 11:10

Hoewel ik zelf gezorgd heb voor een lichaam dat nu te zwaar is voor mijn wielen, mijn zoon rijdt nu op mijn Colnago, wel een een coffeebrand dat serieuze banden heeft met profi wielrenners.

https://magistralecyclingcoffee.cc/the-journey/


Afbeelding
Leuk om te horen! En klopt, ze zitten diep in de wielerwereld. Zelf staat het idee van “fietskoffie” me niet zo aan, maar het is lekkere koffie desalniettemin!


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron