E61 of toch niet?

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6473
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor cremalover » di 05 mar 2024, 09:19

Ik ga anno 2024 ook niet meer voor een uitvinding van 3500 voor Chr.
Het wiel is inmiddels echt gedateerd.
:D :D
Het wiel is nog steeds rond. Je kunt wel klooien aan een wiel maar het beste wiel is rond.
Heb twee e61 machines gehad en daar is niks mis mee.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13310
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor bobbee » di 05 mar 2024, 09:35


Ik ga anno 2024 ook niet meer voor een uitvinding van 3500 voor Chr.
Het wiel is inmiddels echt gedateerd.
:D :D
Ik nam eerlijk gezegd aan dat dit een grapje was,.niet?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15214
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor fransg » di 05 mar 2024, 09:43

Ik denk dat mensen die de Meticulous bestellen ook al zoiets in huis hebben omdat de simpele kurkentrekker voor hen een te oude uitvinding is:

https://www.youtube.com/watch?v=0hV-kN1GC74

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3282
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor Pti » di 05 mar 2024, 10:07

Als we de auto vergelijking nog iets verder door mogen trekken zou ik willen stellen dat de e61 een beetje VW kever van de afgelopen eeuw is. Ze werken prima en worden om de goede redenen nog steeds geproduceerd, onderdelen zijn goed verkrijgbaar, voor ieder wat wils, repareren is eenvoudig, upgrades zijn mogelijk, waardevast, moet ik nog door gaan?
Ja, in het hogere segment zijn er betere opties dan een e61 maar in het lagere segment vrij weinig en ook binnen het e61 segment zijn en goede en minder goede merken/uitvoeringen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15214
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor fransg » di 05 mar 2024, 10:12

Voor wie een sprong voorwaarts van de VW naar de absolute top wil maken:

https://nos.nl/artikel/2511327-peperdur ... -ongedeerd
1536x864a.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 904
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor manduca » di 05 mar 2024, 11:17

Ik denk dat mensen die de Meticulous bestellen ook al zoiets in huis hebben omdat de simpele kurkentrekker voor hen een te oude uitvinding is:

https://www.youtube.com/watch?v=0hV-kN1GC74

Wat een rete slecht ontwerp zeg. Ongelooflijk.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6473
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor cremalover » di 05 mar 2024, 11:30

Ik denk dat mensen die de Meticulous bestellen ook al zoiets in huis hebben omdat de simpele kurkentrekker voor hen een te oude uitvinding is:

https://www.youtube.com/watch?v=0hV-kN1GC74

Wat een rete slecht ontwerp zeg. Ongelooflijk.
Wat een gedrocht. Plastic zooi,slecht voor het milieu en het maakt lawaai. Verder zou iedereen in staat moeten zijn om een fles te openen met een simpele kurkentrekker.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 872
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor Ypuh » di 05 mar 2024, 15:21

Als ik me niet vergist heeft een Linea Mini ook nog gewoon het ontwerp van een E61, al dan niet aangepast met een 2e boiler op het groepshoofd en electronische schakelaar, maar het basis principe is nog steeds gelijk.

Waarom je E61 over zou moeten slaan voor een alternatief dat nog niets bewezen heeft is mij ook onduidelijk. Mijn werk bestaat grotendeels uit innovatieve technologie toepassen, maar de enige reden is om het beter te maken.

In de espresso-wereld lijken innovaties op Kickstarter als paddestoelen uit de grond te schieten, maar een valide reden ontgaat me in 9 van de 10 gevallen. De meest succesvolle innovaties vinden plaats op het kosten-aspect (Niche Zero en Timemore).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor robinfcb » di 05 mar 2024, 16:55

Ik ga anno 2024 ook niet meer voor een uitvinding van 3500 voor Chr.
Het wiel is inmiddels echt gedateerd.
:D :D
Beetje verkeerde vergelijking denk ik. Eerder de vergelijking verbrandingsmotor vs elektrische motor. Allebei voor- en nadelen, maar de toekomst is toch echt elektrisch. Het hele concept van boilers die het water langere tijd op temperatuur moeten houden, en zetgroepen die 45 minuten moeten worden opgewarmd om op temperatuur te komen is niet meer van deze tijd. Beiden kunnen elektrisch veel sneller op temperatuur worden gebracht, waardoor ze ook sneller weer uit kunnen worden gezet, wat op de lange termijn de energiebehoefte dempt.

De Meticulous is wat dat betreft het meest vooruitstrevende concept. Een machine met minder componenten dan een E61 machine, energiezuiniger, meer controle over je koffie, en voor een vergelijkbare prijs. Degenen die geen vertrouwen hebben in het concept moeten zeker niet een eerste batch model kopen. Wat je dan wel weer weet, is dat bij een v1.1 of v2 weer meer gaat betalen dan de introductieprijs. Zo is het leven.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15214
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: E61 of toch niet?

Berichtdoor fransg » di 05 mar 2024, 17:08

De Meticulous is wat dat betreft het meest vooruitstrevende concept.
Daar zeg je het. We vergelijken een bestaande en bewezen goed werkende machine met een 'concept' dat geen van ons in werkelijkheid heeft gezien.

Het onwerkelijke, de belofte, 'de eventuele toekomst' is vaak aanlokkelijker dan het heden, maar het heden is wel echt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten