Voorstellen

TecTo
Berichten: 9
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 14:47

Voorstellen

Berichtdoor TecTo » do 30 aug 2018, 15:29

Hallo, lees geruime tijd mee dus tijd om me zichtbaar te maken.

Mijn naam is Huib en sinds drie jaar met pensioen. Hobby's zijn fotograferen, houtbewerken, techniek, computer, koken en sinds begin oktober verleden jaar serieuzer bezig met koffie.

Voor espresso en varianten een Rocket espresso R58 V2 en Rocket Fausto bonen-maler aangeschaft. Voor filter koffie gebruiken we de Chemex. Daarnaast wat barista tools zoals een Hario weegschaal, Espro melkpannen en naked filterhouder.

Mijn vrouw drinkt aan het begin van de dag bij voorkeur een Americano en zelf heeft dan een cappuccino de voorkeur, later op de dag een espresso. Daar houdt het op, dus echte koffie lurkers zijn we niet maar als we koffie drinken moet het wel smaakvol zijn. Ook worden extracties gebruik in desserts ed..

Na een zwerftochtje diverse bonen de revue gepasseerd en sinds een viertal maanden is Peru Tunki van Fascino favoriet. Bestel 2 kilo per zending en verdeel dit in porties van 250gr die vacuüm worden verpakt middels de Foodsaver.

De slow/drip koffie raakte op de achtergrond omdat ik het het teveel werk vind om de maler steeds opnieuw juist in te stellen.

Om de draad weer op te pakken voor filter koffie vandaag een Kinu M47 -na veel gelezen te hebben op dit forum- besteld voor hoofdzakelijk filter koffie. Sluit niet uit dat er voor espresso mee wordt geëxperimenteerd.

Rest me te zeggen dat voor het overgrote deel de info van dit leerzame forum is gelurkt.

Afbeelding

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Voorstellen

Berichtdoor bvds » do 30 aug 2018, 18:18

Goed bezig!
Veel plezier.
Komt vast goed.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Voorstellen

Berichtdoor Pti » do 30 aug 2018, 19:28

Welkom! Prima materiaal voor een dagelijks feestje.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen

Berichtdoor GuidovW » vr 31 aug 2018, 11:20

Welkom Huib,

Prachtige set heb je aangeschaft, zeg! :D
Geniet ervan.

Gr, Guido
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Voorstellen

Berichtdoor bobbee » za 01 sep 2018, 23:18

Een mooie set in goede handen zo te lezen. Welkom op het forum en dank voor het voorstellen. Altijd leuk als dat in een mooi verslagje gebeurt.

Grt
Bob
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron