Faema E61 elektra aansluiten

florianzzz
Berichten: 9
Lid geworden op: di 12 aug 2014, 13:03

Faema E61 elektra aansluiten

Berichtdoor florianzzz » ma 15 okt 2018, 18:03

Hi allen,

New member! :lol: Korte introductie: Florian, gek van koffie en na paar jaar geleden een Europiccola te hebben opgeknapt, nu recent een 2-groeps E61 gekocht voor een zacht prijsje omdat hij niet "draaide". Deze inmiddels begonnen met restaureren / bekijken. De machine stond op een zolder in een Milanese buitenwijk en volgens de zoon lang in een cafe gestaan. 4 jaar geleden werkend weg gezet. We zullen het meemaken - iig enorm veel karakter echt blij mee :) !

Buitenkant ietwat opgepoetst en aan inlezen in techniek.
MVIMG_20181015_171248.jpg
Voordat ik alles uit elkaar ga halen voor descalen, spuiten, vervangen etc. wil ik graag weten wat het wel en niet doet. Elektra ziet er iets verouderd uit, maar zou het nog moeten doen. 2 kabels gaat uit de machine: een driedelige die naar elektromotor gaat en een vijf delige, die op stroomnet moet worden aangesloten.
MVIMG_20181015_171323.jpg

Heb even met meter gekeken en ziet er uit als blauw aan 1 kant (rechts op element close-up) en de twee zwarten aan andere kant moet worden aangesloten, zoals ook uit verwarmingselement (=(220V / 2500W dus gewoon twee fase) komt (+ neutraal op aarde). Bruin gaat direct door naar elektromotor.

IMG_20181015_171451.jpg
MVIMG_20181015_171347.jpg
Mensen vergelijkbare ervaringen/ideeen? Hartelijk dank voor de hulp! :roll:

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Faema E61 elektra aansluiten

Berichtdoor HanR » ma 15 okt 2018, 18:49

Maak je geen zorgen om de elektra.
Alles slopen, frame poedercoaten, en van daarvandaan nieuw opbouwen.
Net aansluiting moet toch nieuw, dus hoe het nu zit is niet van van belang.
Ook vertel je niet of er al een autofill is ingebouwd. Ook daar moet je rekening mee houden.

Ik zou de machine hydraulisch in orde maken en als laatste een schema van je elektra tekenen en aanleggen.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk



Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron