Deze noob zoekt goede volautomaat

DaShAg
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 10:11

Deze noob zoekt goede volautomaat

Berichtdoor DaShAg » zo 27 jan 2019, 10:34

Hoi allemaal,

Ik en mijn vrouw willen eigenlijk al jaren een bonenmachine en gaan nu eindelijk is wat aanschaffen, we drinken beide best veel koffie. We doen het nu al jaren met een nespresso ( waarschijnlijk slaan jullie nu allemaal kruisjes ).

Mijn budget zit rond de 1000 euro ( wat meer of minder ) en heb al geprobeerd onderzoek te doen maar vind het toch allemaal knap lastig. Ik ben er wel over uit dat het een volautomaat moet zijn ivm het gemak, ik ben me ervan bewust dat die nooit een perfecte bak koffie zal zetten maar een goede voldoende, het zijn concessies die ik wil maken.

Wat mij opvalt is dat de koffiespeciaalzaken bijna nooit merken als De Longhi, Siemens, Phillips etc in huis hebben. Maar merken als Jura en Nivona. Zo ook de speciaalzaak bij mij op de hoek. Zoals ik me daar heb laten voorlichten leek mij het toch tegenvallen dat je bij een Jura de zetgroep niet kunt reinigen, omdat je er simpelweg niet bij kan, bij een Nivona kan dit wel. Ik moet zeggen dat ik een Jura wel een mooi ding vind maarja, je koopt zo'n apparaat niet voor het uiterlijk.

Tot zover heb ik een paar apparaten op het oog en vind het knap lastig een keuze te maken. Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de koffie goed heet moet zijn, mijn ouders hebben een volautomaat waarvan de koffie niet echt heet is en daar zou ik me eindeloos aan irriteren. Wat ik ook in de eerste instantie een belangrijke keuze vond is dat die 2 cappuccino's tegelijk moet kunnen maken, maar nu lees ik op dit forum een paar opmerkingen dat dat af te raden is, klopt dat ? Scheelt namelijk een paar honderd euro bij de meeste machines. Dusver ben ik op deze machines uitgekomen.

Siemens EQ9 s500
Wat een mooi ding, dat display alleen al. Ik heb mijn oog hier puur op laten vallen omdat ik het gewoon een heel gaaf apparaat vind. Siemens maakt van alles, van stofzuiger tot haardroger dus zijn ze wel goed in het maken van een koffiezetapparaat ?

Melitta Caffeo Barista T Smart
Design vind ik wat minder maar zover ik weet is melitta wel puur een kofiemachine maker ( en filters e.d. ). Nu las ik wel een paar reviews waarin aangegeven wordt dat de koffie niet echt heet is.

Jura E8
De rolls royce onder de volautomaten als ik het goed begrijp. Wat me alleen erg stoort aan deze machine is dat je koffie soorten met melk aan de rechterkant moet zetten en dat die minder makkelijk schoon te houden is. moet die dan regelmatig opgestuurd worden voor reiniging of hoe moet ik dat zien. Wel een gaaf apparaat om te zien trouwens.

Nivona 841
Tot nu toe het apparaat waar me keuze ligt. Waarom ? Omdat zoals ik het begrijp een soort budget Jura is qua bouwkwaliteit. De uitneembare zetgroep lijkt me een goed pluspunt. En het is een machine die je alleen bij de speciaalzaak ziet. Had er trouwens nog nooit van gehoord.


Zoals jullie wellicht zien zijn het allemaal machines waar je 2 cappuccino's tegelijk mee kan zetten ( met uitzondering van de jura ). Is dit nou echt af te raden want het model met een enkele cappuccino zijn wel paar honderd euro goedkoper.

Ik sta open voor alle suggesties ( zolang het maar geen machines van 3000 euro zijn). Vind het gewoon erg lastig een keuze te maken en je kan je geld maar 1 keer uitgeven.

Alvast bedankt :)

Pti
Berichten: 3281
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Deze noob zoekt goede volautomaat

Berichtdoor Pti » zo 27 jan 2019, 12:24

Als het echt een vollautomaat moet zijn zou ik kiezen voor een simpele Jura zonder melk en dan een Nespresso Aeroccinno dinges pakken voor het melkschuim.

DaShAg
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 10:11

Re: Deze noob zoekt goede volautomaat

Berichtdoor DaShAg » zo 27 jan 2019, 13:21

Als het echt een vollautomaat moet zijn zou ik kiezen voor een simpele Jura zonder melk en dan een Nespresso Aeroccinno dinges pakken voor het melkschuim.
Dankjewel voor je reactie. Wij drinken weel veel cappuccino en/of latte machiato en hebben nu zon aeroccino. Echter zoeken we nu juist het gemak van 1 druk op de knop zonder apart melk op te schuimen.

Gebruikersavatar
johnmoeleker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 13 mar 2018, 06:31

Deze noob zoekt goede volautomaat

Berichtdoor johnmoeleker » zo 27 jan 2019, 16:09

Mijn ervaring met automatisch koffie met melk(schuim) maken brengt me ertoe je te waarschuwen voor een machine voor amateurgebruik. Kijk eens bij Jura prof. machines. De voordeligste is de WE8 die goed met melk omgaat en goed schoon te houden is.
Voor dat geld koop je evenwel ook een losse molen en een halfautomaat waarmee je eindproduct echt nog beter is
Ik heb thuis zo’n combi en zakelijk een Jura prof automaat. Persoonlijk vind ik de resultaten onvergelijkbaar - thuis is het lekkerder en kan ik zelf alles dat de smaak bepaalt beïnvloeden. Ook met de beste Jura maak je wat de Zwitserse fabriek het beste voor je vindt en dat is misschien niet wat jouw voorkeur heeft. Wel kan iedereen die de Jura ziet staan voor zichzelf maken wat hij wil


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron