Bezzera Strega

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » vr 20 mar 2020, 14:31

Ik zal ook dan even kanttekening plaatsen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » vr 20 mar 2020, 15:35

Ik zal ook dan even kanttekening plaatsen!
zijn we je allemaal zeer erkentelijk voor want het mes snijdt aan heel veel kanten en iemand moet het doen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Keyser » vr 20 mar 2020, 17:26

Ik zal ook dan even kanttekening plaatsen!
zijn we je allemaal zeer erkentelijk voor want het mes snijdt aan heel veel kanten en iemand moet het doen.
Messen is een ander topic! Graag aan het onderwerp houden Frans! Ik zeg het niet nog eens Afbeelding

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Youssef » vr 20 mar 2020, 21:25

Ok, net even de mijne gesmeerd en wat foto's gemaakt.

Je hebt alleen een theedoek, een Bahco, een platte schroevendraaier en wat smeermiddel nodig (bv Loxeal 4)

Draai deze borgmoer met een Bacho (of steeksleutel) los.

1.jpg


Je kunt ter bescherming van het chroom een doekje tussen de moer en de sleutel zetten. Als je met een goed passende sleutel voorzichtig draait is dat op zich niet nodig. De stoomkraan even met de hand tegenhouden. Een theedoek help dan tegen het verbranden van je vingers aan de hete kraan. Je moet hem met de klok mee losdraaien

2.jpg


Dan kun je met jockeystick verwijderen door dit kapje met de hand los te draaien, tegen de klok in.

3.jpg


Als de joystick weg is zie je dit.
Er zit een groef in de interne mechaniek en die moet horizontaal staan. Hij zit overigens niet precies in het midden, de groef moet 'boven' zitten. Hij kan vrij draaien, dus je kunt de orientatie met een schroevendraaier goed zetten.
Even wat smeermiddel aanbrengen.

4.jpg


De jockeystick zelf heeft ook een groef, maar de orientatie daarvan maakt niet uit.

5.jpg


Dan de joystick weer terugschroeven, met de hand, niet te strak. Als hij te strak staat dan 'hapt' hij in meerdere orientaties, en niet allen de 12u positie. Hoe strak exact is een beetje proberen, maar er zit best wat speling op die van mij.

Dan de borgmoer weer voorzichtig aandraaien met de Bahco (tegen de klok in). Hoeft ook zeker niet te strak, vast is vast!

Is 10 min werk en dan kan hij er weer een hele tijd tegenaan!

- Ik ben geen professionele reparateur, dus ontleen hier geen rechten aan, maar voor mij werkt het ;) -

Succes!
THx, ga dat morgen ochtend eens proberen!
laat het weten!!
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
sharkman
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 22 mar 2017, 19:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor sharkman » ma 23 mar 2020, 10:26

boehoe boehoe
ik wilde graag flippers op m’n Expo-bar maar niemand durft het aan ( draad is niet compatibel)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » ma 23 mar 2020, 13:10

Wat een onzin over die draad. Dat geldt uitsluitend voor Bezzera flipperkranen.
Die van ECM, Vibiemme/Fiorenzato en Elektra passen direct of zijn zonder meer aan te passen met een verloopje.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » ma 23 mar 2020, 13:19

boehoe boehoe
ik wilde graag flippers op m’n Expo-bar maar niemand durft het aan ( draad is niet compatibel)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Even afspraak maken met Hanr!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » ma 23 mar 2020, 13:38

Nu even niet vrees ik.
Italië ligt plat en uit de handel zijn die kranen belachelijk duur.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
sharkman
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 22 mar 2017, 19:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor sharkman » ma 23 mar 2020, 18:27

thanks heren dat snijdt hout, ik wacht tot na de corona strijd en vraag wel om advies van het orakel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Youssef » za 28 mar 2020, 10:45

Ok, net even de mijne gesmeerd en wat foto's gemaakt.

Je hebt alleen een theedoek, een Bahco, een platte schroevendraaier en wat smeermiddel nodig (bv Loxeal 4)

Draai deze borgmoer met een Bacho (of steeksleutel) los.

1.jpg


Je kunt ter bescherming van het chroom een doekje tussen de moer en de sleutel zetten. Als je met een goed passende sleutel voorzichtig draait is dat op zich niet nodig. De stoomkraan even met de hand tegenhouden. Een theedoek help dan tegen het verbranden van je vingers aan de hete kraan. Je moet hem met de klok mee losdraaien

2.jpg


Dan kun je met jockeystick verwijderen door dit kapje met de hand los te draaien, tegen de klok in.

3.jpg


Als de joystick weg is zie je dit.
Er zit een groef in de interne mechaniek en die moet horizontaal staan. Hij zit overigens niet precies in het midden, de groef moet 'boven' zitten. Hij kan vrij draaien, dus je kunt de orientatie met een schroevendraaier goed zetten.
Even wat smeermiddel aanbrengen.

4.jpg


De jockeystick zelf heeft ook een groef, maar de orientatie daarvan maakt niet uit.

5.jpg


Dan de joystick weer terugschroeven, met de hand, niet te strak. Als hij te strak staat dan 'hapt' hij in meerdere orientaties, en niet allen de 12u positie. Hoe strak exact is een beetje proberen, maar er zit best wat speling op die van mij.

Dan de borgmoer weer voorzichtig aandraaien met de Bahco (tegen de klok in). Hoeft ook zeker niet te strak, vast is vast!

Is 10 min werk en dan kan hij er weer een hele tijd tegenaan!

- Ik ben geen professionele reparateur, dus ontleen hier geen rechten aan, maar voor mij werkt het ;) -

Succes!
THx, ga dat morgen ochtend eens proberen!
laat het weten!!
Had een onverwachte deadline dus kon er helaas vandaag pas mee aan de slag. heb na 2 uur zoeken eindelijk mn sleutels gevonden lol.
nu eerst koffie.
Alleen wat voor smeermiddel zou ik gebruiken? en waar smeer ik dat op ?
heb alleen fietsketting olie, dus straks ff naar gamma
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron