Re: De LONDINIUMs afdeling

841
cremalover schreef:Ik had een Matertje op mijn Lambro. Paar keer druk versteld.Heeft het geen jaar volgehouden.Daarentegen heb ik Maters die ik niet versteld heb jaren achtereen gebruikt.
Dit zou betekenen dat je je pressostat beter niet kan verstellen met het oog op de levensduur.

Afbeelding

842
In mijn beleving is de kleine Mater best te verstellen zolang het ding nog in zijn/haar jeugd verkeert en elastisch is in het innerlijk membraan. Na verloop van tijd verliest deze zijn souplesse en een oudere Mater tweaken betekent doorgaans dat je meteen wegens lekkage een nieuwe kunt gaan plaatsen. Een beetje zoals een bedrijfsreorganisatie inwerkt op een wat oudere werknemer.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

843
fransg schreef:In mijn beleving is de kleine Mater best te verstellen zolang het ding nog in zijn/haar jeugd verkeert en elastisch is in het innerlijk membraan. Na verloop van tijd verliest deze zijn souplesse en een oudere Mater tweaken betekent doorgaans dat je meteen wegens lekkage een nieuwe kunt gaan plaatsen. Een beetje zoals een bedrijfsreorganisatie inwerkt op een wat oudere werknemer.
Ik vind het een mooie vergelijking
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

845
ErikW schreef:Hij is net binnen gekomen:

De Vectis !

Nu nog kijken wanneer de doos open kan ....

Ben ik nu de eerste gewone consument in Nederland of op dit forum?

Onze Frans tel ik even niet mee als proefpanel en test- dan wel support site.
Sorry Frans ;)
In ieder geval de eerste op ons forum!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

846
ErikW schreef: ma 18 sep 2023, 15:52 Hij is net binnen gekomen:

De Vectis !

Sorry Frans ;)
Gaaf!

Gefeliciteerd!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

847
fransg schreef:In mijn beleving is de kleine Mater best te verstellen zolang het ding nog in zijn/haar jeugd verkeert en elastisch is in het innerlijk membraan. Na verloop van tijd verliest deze zijn souplesse en een oudere Mater tweaken betekent doorgaans dat je meteen wegens lekkage een nieuwe kunt gaan plaatsen. Een beetje zoals een bedrijfsreorganisatie inwerkt op een wat oudere werknemer.
Ja ik herken dat, klinkt ook allemaal logisch.

Afbeelding

848
ErikW schreef: ma 18 sep 2023, 15:52 Hij is net binnen gekomen:

De Vectis !

Sorry Frans ;)
Nice, benieuwd hoeveel g koffie je eruit krijgt, en in welke ratio. Dat is wat me een beetje tegenhoudt bij de Vectis (naast de prijs), ik lees dat je zonder Fellini move weinig output krijgt.
Laatst gewijzigd door robinfcb op di 19 sep 2023, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

849
robinfcb schreef: ma 18 sep 2023, 19:27 Nice, benieuwd hoeveel mg koffie je eruit krijgt
1000 milligram is heel makkelijk te behalen hoor!

:lol:

robinfcb schreef: ma 18 sep 2023, 19:27 Dat is wat me een beetje tegenhoudt bij de Vectis
Als iets je een beetje tegenhoudt, omkeren en andere kant op gaan ;-)
robinfcb schreef: ma 18 sep 2023, 19:27ik lees dat je zonder Fellini move weinig output krijgt.
Waar lees je dat? Hoeveel milligram vind je weinig?

850
fransg schreef: ma 18 sep 2023, 20:35 Waar lees je dat? Hoeveel gram vind je weinig?
Home barista forum. Zelfde topic waar jij ook wat filmpjes hebt gezet. Is daar meer discussie over de output. Ik drink zelf liever met een ratio van 1:3,5 input:output. Zag in jouw filmpje dat je er 32 gram uit kreeg zonder Fellini, dat vind ik weinig.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕