Re: De LONDINIUMs afdeling
891Prachtig!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Goed gevonden weer!bobbee schreef: za 23 sep 2023, 11:29 Kwam dit tegen.
//cloud.tapatalk.com/s/650eaf3763b ... 3-0001.mp4
Toevallig!
Ik zie wel wat dingen die ik echt anders zou doen zoals de tang (niet nodig zulk grof geschut en kans op beschadigen van de zuiger) om de silicone seals eraf halen. (dat zijn trouwens prachtige seals! Ik zou doe opschonen en invetten)
En dan de zuiger er verkeerd om in laten zakken en dan 180° draaien, wederom kans op onnodig beschadigen van de no grease seals. En waarom? Nou die no grease seals niet belasten als er geen water is of zonder opgewarmde machine! Dat vinden ze niet leuk!
In de tijd dat ik aan zweefvliegen deed kwam er de thermiek nog bij, en het 'piefje', een simpel kort draadje aan een stukje plakband dat volgens velen feitelijk het belangrijkste instrument was aan boord.cremalover schreef: za 23 sep 2023, 14:45 Wet van Bernoulli.En een luchtstroom over de draagvlakken veroourzaakt door zwaartekracht of motor.Sturen met flaps en kielvlak. Meer weet ik er niet van.
Heb jaren gezeild. Zeilen en vliegen zijn feitelijk hetzelfde. Wij zeilers gebruikten een windvaantje boven in de mast. Vertelde alles over wind en schijnbare wind.fransg schreef: za 23 sep 2023, 15:08In de tijd dat ik aan zweefvliegen deed kwam er de thermiek nog bij, en het 'piefje', een simpel kort draadje aan een stukje plakband dat volgens velen feitelijk het belangrijkste instrument was aan boord.cremalover schreef: za 23 sep 2023, 14:45 Wet van Bernoulli.En een luchtstroom over de draagvlakken veroourzaakt door zwaartekracht of motor.Sturen met flaps en kielvlak. Meer weet ik er niet van.
piefje.jpg
Die piep kun je met een schakelaartje uit zetten. Je voelt het vanzelf als je een thermiekbel in vliegt en bovendien is er een metertje dat in alle stilte aangeeft hoeveel meters je per seconde stijgt of daalt.cremalover schreef: za 23 sep 2023, 15:16Heb jaren gezeild. Zeilen en vliegen zijn feitelijk hetzelfde. Wij zeilers gebruikten een windvaantje boven in de mast. Vertelde alles over wind en schijnbare wind.
Hebben zwevers niet een piepend geluidssignaal dat de thermiek aangeeft? Nogalirritant. ooit een docu over een Cirrus zwever gezien waarbij voortdurend die toon te horen was. Volgens mij was dat een lange afstandswedstrijd.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”