Re: De LONDINIUMs afdeling

1431
bobbee schreef: do 30 mei 2024, 10:43 53 euro is wel erg veel hoor.
Het lijkt me ook niet te kloppen.

Ik heb nu even online gekeken, wat van €103 besteld:
Verzending kost slechts 45 euro!

daar kun je zelf haast niet voor op de fiets naar Birmingham springen

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: De LONDINIUMs afdeling

1432
Zojuist de eerste cyclus gedaan voor het leegtappen. Dit water is duidelijk niet kraakhelder :o Na deze hoeveelheid begon het te sputteren en stopte de waterstroom. De boiler is 2.3L, dat betekent dat er nog steeds zo'n 1.5L in de boiler zit. Het is, denk ik, niet mogelijk om hem helemaal leeg te krijgen zonder demonteren? Hij staat nu af te koelen en dan weer bijvullen en het redelijk nog minimaal 1x. Kijken waar we op uit komen :D

Re: De LONDINIUMs afdeling

1433
Pimmedoris schreef:Zojuist de eerste cyclus gedaan voor het leegtappen. Dit water is duidelijk niet kraakhelder :o
20240530_203314.jpg
Na deze hoeveelheid begon het te sputteren en stopte de waterstroom. De boiler is 2.3L, dat betekent dat er nog steeds zo'n 1.5L in de boiler zit. Het is, denk ik, niet mogelijk om hem helemaal leeg te krijgen zonder demonteren? Hij staat nu af te koelen en dan weer bijvullen en het redelijk nog minimaal 1x. Kijken waar we op uit komen :D
Schuin zetten zoals Frans aangaf. Ik deed aan de rechterkant een blokje eronder zodat de machine zo kon blijven staan en dan stopt het sputteren en komt er water uit. Bij mij was het water na 3x spoelen/opwarmen helder. Misschien blijft er wel iets achter maar goed het is nu helder.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Man en mes

1434
Heb ik met de tweaks toch iets gedaan dat de pomp kapot heeft gemaakt, of heb ik gewoon pech?

[/EDIT] nu de machine iets is afgekoeld (staat 1 uurtje uit), en ik probeer de pomp te primen volgens de instructies van Reiss op het forum loopt de pomp weer na 2x grommen.
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: De LONDINIUMs afdeling

1435
bobbee schreef: do 30 mei 2024, 21:02 Schuin zetten zoals Frans aangaf. Ik deed aan de rechterkant een blokje eronder zodat de machine zo kon blijven staan en dan stopt het sputteren en komt er water uit. Bij mij was het water na 3x spoelen/opwarmen helder. Misschien blijft er wel iets achter maar goed het is nu helder.
Even voor de zekerheid, zodat ik niet heel stom bezig ben: je bedoelt dus als je voor de machine staat aan jouw rechterkant, en dus stoomkraan hoger dan waterkraan? Ik heb hem zelf schuin gehouden, maar een blokje zou natuurlijk makkelijker zijn. Hoe hoog was jouw blokje?

Re: De LONDINIUMs afdeling

1436
Pimmedoris schreef:
bobbee schreef: do 30 mei 2024, 21:02 Schuin zetten zoals Frans aangaf. Ik deed aan de rechterkant een blokje eronder zodat de machine zo kon blijven staan en dan stopt het sputteren en komt er water uit. Bij mij was het water na 3x spoelen/opwarmen helder. Misschien blijft er wel iets achter maar goed het is nu helder.
Even voor de zekerheid, zodat ik niet heel stom bezig ben: je bedoelt dus als je voor de machine staat aan jouw rechterkant, en dus stoomkraan hoger dan waterkraan? Ik heb hem zelf schuin gehouden, maar een blokje zou natuurlijk makkelijker zijn. Hoe hoog was jouw blokje?
Blokje is 4cm. Je zou ook een boek kunnen gebruiken als je niks anders hebt.

[img]https://up.picr.de/47822060zk.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/47822061zk.jpg[/img]

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: De LONDINIUMs afdeling

1437
fransg schreef: vr 10 mei 2024, 12:27
PPP schreef: vr 10 mei 2024, 12:11 Zit al maanden in de wachtstand voor een nieuwe cylinder / zetgroep.
Kun je nagaan hoe Reiss zich voelt, die wil dringend 100 machines uitrusten met de nieuw gegoten groep
Er lijkt als ik het londinium forum mag geloven eindelijk schot in de zaak te zitten. Volgens Reis komen de eerste groepen komen deze week binnen.
Ik wacht nu ruim 2 maanden geduldig op mijn Vectis, hoop dat ik bij de eerste levering zit en anders hopen dat de overige groepen niet zo lang op zich laten wachten als de 1e lading.

Re: De LONDINIUMs afdeling

1440
Drankdier schreef: wo 05 jun 2024, 21:50
fransg schreef: vr 10 mei 2024, 12:27
PPP schreef: vr 10 mei 2024, 12:11 Zit al maanden in de wachtstand voor een nieuwe cylinder / zetgroep.
Kun je nagaan hoe Reiss zich voelt, die wil dringend 100 machines uitrusten met de nieuw gegoten groep
Er lijkt als ik het londinium forum mag geloven eindelijk schot in de zaak te zitten. Volgens Reis komen de eerste groepen komen deze week binnen.
Ik wacht nu ruim 2 maanden geduldig op mijn Vectis, hoop dat ik bij de eerste levering zit en anders hopen dat de overige groepen niet zo lang op zich laten wachten als de 1e lading.
Het is het wachten meer dan waard…