Superkop

De B. Cormorant
Berichten: 533
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Superkop

Berichtdoor De B. Cormorant » za 26 nov 2022, 21:40

Dank, dank. Zeggen wij toppie in Friesland? Nog nooit gehoord.

Wat voor mij de voornaamste reden was om over te stappen is het energieverbruik van zo'n grote machine. Dit was wel een gok, en die leek eerst ook nog verkeerd uit te pakken, maar de koffie die ik er nu mee zet is uitstekend: heet, goed van smaak en met een laagje zog.

Kortom, ik ben nu zeer tevreden met het apparaat, alhoewel het een tijdje duurde voor ik de leercurve achter de rug had.

Hij staat nu, heerlijk warm, in de eetkamer. De bijkeuken is te koud.
kamer.jpg
Toppie is typische Nederlands voor een Belg. Maar is een Fries een Nederlander? Zeker met mijn Friese naam (aike) voor een echte Vlaming (Gentenaar, is dat meer dan terechte vraag

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » za 26 nov 2022, 22:09

Mooie naam. Ik kende hem niet, wel Auke. Mijn vrouw, een echte Fries; ik ben import, een Hollander, heeft onderzoek gedaan en vond dat Aike zowel zwaard als adel betekent. Take your pick.

Ja, en Friesland ligt natuurlijk aan de goede kant van de afsluitdijk, he ..
Superkop; Hedone Honne.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13324
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop

Berichtdoor bobbee » za 26 nov 2022, 22:13

Leuk! Erg leuk ook dat je de moeite neemt om het met ons te delen. Is toch een nieuw apparaat en daarom een avontuur.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » za 26 nov 2022, 23:17

Dank je wel. Is toch een beetje een risico. Voordat je het weet word je voor idioot uitgemaakt -wat misschien ook wel een beetje zo is- ;)
Laatst gewijzigd door Alabaster op do 06 apr 2023, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Superkop; Hedone Honne.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » za 26 nov 2022, 23:29

'Hij staat daar prachtig
En gedijt dus het beste in beetje verwarmde ruimte.'


Klopt. Mooi hoe je de foto een beetje bewerkt hebt. Is een zeer sympatiek forum, dit.
Superkop; Hedone Honne.

De B. Cormorant
Berichten: 533
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Superkop

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 27 nov 2022, 08:42

Mooie naam. Ik kende hem niet, wel Auke. Mijn vrouw, een echte Fries; ik ben import, een Hollander, heeft onderzoek gedaan en vond dat Aike zowel zwaard als adel betekent. Take your pick.

Ja, en Friesland ligt natuurlijk aan de goede kant van de afsluitdijk, he ..
Ik ga toch ooit eens moeten afkomen naar Friesland. En bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet. Eigenlijk was het de bedoeling dat Aike mijn tweede voornaam ging zijn maar mijn vader had de 2 voornamen bij de geboorteaangifte omgedraaid. Ik ben niet zeker of dat uit eigengereid was of omdat hij gewoon niet goed geluisterd had naar mijn moeder....
De naam Aike was mijn moeder ter ore gekomen door een verkeersongeluk waar de voetganger met de voornaam Aike het niet gehaald had. Niemand vd familie was betrokken in het ongeluk maar de plaats was kennelijk redelijk dicht bij waar ze woonden

De B. Cormorant
Berichten: 533
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Superkop

Berichtdoor De B. Cormorant » zo 27 nov 2022, 08:48

Dank je wel. Is toch een beetje een risico. Voordat je het weet wordt je voor idioot uitgemaakt -wat misschien ook wel een beetje zo is- ;)
Toch hier niet, durver vind ik een veel beter woord
Het leuke aan fora is dat er mensen zijn die niet de plat bewandelde paden belopen en zo soms op echte ontdekkingen komen.

De Odyssee Argos is ook nog ene waar ik benieuwd naar ben hoe die gaat zijn in het echt.

Alabaster
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 22 jul 2022, 10:20

Re: Superkop

Berichtdoor Alabaster » zo 27 nov 2022, 12:43

Het eerste kopje van de dag. Let wel, het lepeltje is hier de hoofdrolspeler. De vader van de koper van mijn Profitec 800 is hier geboren. It's a small world ..
Bijlagen
lepel1.jpg
Superkop; Hedone Honne.

dynamicafeine
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 25 nov 2022, 00:14

Re: Superkop

Berichtdoor dynamicafeine » zo 27 nov 2022, 23:24

Mag ik vragen of je de Cafelat Robot of Flair 58 hebt overwogen?

Stuk goedkoper en gegarandeert goed resultaat. De flair 58 is helemaal geniaal door de hevel en het verwarmingselementje....
Wil het toch even vragen voor het geval dat...
Beide apparaten zijn gereviewed door James Hoffmann (ik kwam hier terecht doordat ik reviews van de Superkop zocht). Neig zelf bij de Flair naar de 58X - het verwarmingselementje ziet er wel héél knullig uit. De Superkop blijft ook interessant... moeilijke keuze, dus leuk om hier wat resultaten te vinden! :D

Voor de volledigheid:
Cafelat Robot review van James Hoffmann
Flair 58 review van James Hoffmann
Krijg de embeds niet werkend, dus dan maar even oz.



Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6485
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Superkop

Berichtdoor cremalover » ma 28 nov 2022, 10:49

Is het echt????
Profitec 800 voor superkop? :o
Als mijn vrouw dat zou voorstellen ging ik scheiden.
Dan maar droevig en alleen op een eenkamererflat zonder gordijnen maar met een cappu uit mijn Lambro.
Screenshot_2022-11-28-10-53-59-294_com.android.chrome.jpg
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 28 nov 2022, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron