Pressostaat kaduuk?

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Pressostaat kaduuk?

Berichtdoor OnnoRistretto » za 25 mei 2019, 09:25

Ik dacht gisteren: even de pressostaat iets lager instellen (stelschroefje een hele slag tegen de wijzers van de klok draaien) omdat 1,1 bar overdruk iets te veel blijkt (te heet), maar daarna warmde de boiler helemaal niet meer op. Met een spanningsvoeler getest: er ging geen stroom meer door de pressostaat (voeler lichtte nog maar aan één kant van de pressostaat op). Dus ik draai de pressostaat terug en nou warmt de boiler wel weer op maar is de druk 1,2 bar, terwijl ik juist naar 0,8 bar wilde.

Wat kan er aan de hand zijn? Is de pressostaat aan het aftakelen?

Het apparaat is een La Pavoni Pre-Millennnium Professionale van maart 2000.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Pressostaat kaduuk?

Berichtdoor fransg » za 25 mei 2019, 11:19

Ja zo’n ding kun je in het begin goed afstellen, daarna wordt hij wat stijfjes en minder gemakkelijk ‘een beetje’ te verstellen. Soms is het na draaien dan of helemaal uit of helemaal aan.
Ik heb er altijd minstens twee klaar liggen ter moeiteloze vervanging.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: Pressostaat kaduuk?

Berichtdoor OnnoRistretto » za 25 mei 2019, 11:55

Kijk, dat wist ik dus nog niet. Pressostaatdegeneratie. Ik wilde toch al wat rubbertjes en andere slijtageonderdelen bestellen, dus laat ik meteen maar een nieuwe pressostaat invliegen. Overigens heb ik vanochtend nog wat meer aan die pressostaat geprutst met als gevolg dat de inschakeldruk nu tegen de verwachting in toch nog de gewenste 0,75 tot 0,8 is.

Dank voor je antwoord, fransg.
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Pressostaat kaduuk?

Berichtdoor fransg » za 25 mei 2019, 12:30

Mooi! Best ‘m dan voorlopig lekker stram te houden zoals hij staat afgesteld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron