Cafelat Robot Barista

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » wo 16 jun 2021, 11:25

@Bob: gewoon een camera. Elk stapje even het statief wat verzetten en op record drukken.
@Bas: ideaal! je kunt veel gemakkelijker de armen aan het einde pakken en het kost aanzienlijk minder kracht en moeite. Scheelt enorm. Maar een nadeel: Je kunt niet meer de tamper in zijn klauwtje hangen.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » wo 16 jun 2021, 11:58

Leuk! Die ene knip tijdens extractie viel me op maar zie nu dat het een zoom is. Vind het tof gedaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Dirk Jan » wo 16 jun 2021, 17:11

Ja, heel leuk gedaan!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Willemduijv
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 19:21

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Willemduijv » do 17 jun 2021, 10:00

Mooi zeg! Ik had als wdt tool ook zoiets in mijn hoofd. Uiteindelijk maar een aantal 3d printer naalden door een kurk geprikt. Doet zijn werk maar ziet er niet uitAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk


Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » do 17 jun 2021, 10:28

als het werkt, werkt het!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor GuidovW » do 17 jun 2021, 22:56

Leuk gedaan! Mooi hoor. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

preinfuse
Berichten: 14
Lid geworden op: za 21 aug 2021, 10:04

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor preinfuse » za 21 aug 2021, 11:04

Heb de robot inmiddels 1 jaar. Eigenlijk zijn alle shots perfect en bij wisselen van bonen is mijn eerste bakkie op zijn minst goed. Ik verwarm piston voor met waxinelichtje eronder terwijl ik bonen maal en portafilter vul. Altijd pre-infusie op 2 bar en na eerste druppels op ergens tussen 6 en 9 bar verder. Nooit last van channeling met standaard tamper, doe altijd wdt en check visueel voor een level puck. Ik heb nog nergens last van rabbit hole kriebels en geniet van het maken van de koffie net zoveel als het drinken ervan.
Cafelat robot | 1Zpresso JX-Pro | Eureka Mignon Oro SD

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » za 21 aug 2021, 11:52

Heb de robot inmiddels 1 jaar. Eigenlijk zijn alle shots perfect en bij wisselen van bonen is mijn eerste bakkie op zijn minst goed. Ik verwarm piston voor met waxinelichtje eronder terwijl ik bonen maal en portafilter vul. Altijd pre-infusie op 2 bar en na eerste druppels op ergens tussen 6 en 9 bar verder. Nooit last van channeling met standaard tamper, doe altijd wdt en check visueel voor een level puck. Ik heb nog nergens last van rabbit hole kriebels en geniet van het maken van de koffie net zoveel als het drinken ervan.
Perfect!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » za 21 aug 2021, 12:19

Tof!
Ik heb deze week de pakking vervangen en ik ben weer opnieuw verliefd geworden op de robot.
Ik had de laatste tijd veel spuiters en gedoe. De pakking vervangen en het eerste shot daarna was meteen fantastisch.
Werd misschien wel tijd na bijna twee jaar.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Jstrike
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 mei 2021, 11:17

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Jstrike » di 02 nov 2021, 10:34

ik zit er nu aan te denken een robot te halen. Ben een beetje klaar met het preheaten van mijn ROK. Geweldige machine en hele goede service, maar kan niet meer zoveel tijd vrijmaken voor het maken van een espresso. Ik drink notabene nespresso omdat ik vaak geen tijd heb voor een fatsoenlijke espresso


Nu de hamvraag. Waar kan ik het beste de robot halen? Specialtycofee.nl is geen optie, kan daar namelijk geen extra accessoires en kleuren krijgen (e.g. showerscreen e.d.)

Iemand een idee welke winkel een beetje goed (en goedkoop) is?


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten