Cafelat Robot Barista

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » vr 29 jan 2021, 19:13

Wat prachtig!

Mooi dat we in Nederland zulk talent hebben.

Ja plaats vooral de voortgang. Zonder teveel details prijs te geven aan copycats die vanuit de verte wellicht meelezen.

Ik heb in de jaren ‘90 een flebobike gehad, geen ligfiets maar een lage lange ‘gewone’ met zadel met iets van rugsteun en zo’n hoog Puch bromfiets stijl stuur erop. Was erg relaxed en leuk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Brahimski » vr 29 jan 2021, 21:30

Hm, ik merk dat ik m’n Pavoni minder gebruik nu ik de Robot heb. Ik hoop dat het nog door de nieuwigheid komt, want ik wil ze beiden wel naast elkaar gebruiken. Alleen merk ik dat het zo veel sneller is om de Robot te gebruiken. Niks opwarm tijd. Klein beetje water koken, in de tussentijd malen en klaar. Zelfs met melk opschuimen met de French press gaat het nog erg makkelijk. En de smaak doet zeker niet onder voor de Pavoni.
Maar goed, niet te snel beslissen en gewoon nog even aankijken😏

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » vr 29 jan 2021, 23:09

Ja de Pavoni staat niemand in de weg en als je ‘m nu wegdoet en over een jaar toch weer zoiets erbij wil, betaal je mogelijk meer voor een minder mooi exemplaar.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Brahimski » vr 05 feb 2021, 21:11

Nou, knoop toch maar doorgehakt. De Pavoni ga ik in de verkoop doen. Deze week letterlijk 1 keer gebruikt omdat een buurman nieuwsgierig was. Ik gebruik alleen nog maar de Robot. De Pavoni voegt los van het opschuimen niets toe. Opschuimen met de French press gaat voor mij goed genoeg. Echt blij met de Robot. Lekkere shots, snelle en makkelijke workflow, geen onderhoud, niet ontkalken. Zie mezelf de Pavoni gewoon niet meer gebruiken. Al was ik daar tot de Robot ook super blij mee😉

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bvds » za 06 feb 2021, 06:59

Door de Robot kwam ik op wat ideetjes, want 2 dingen aan de Robot vind ik wat minder, en dat zijn de lever armen en de afleesbaarheid van de drukmeter.
Gezien jouw skills kun je makkelijk zelf mooie oplossingen bedenken maar goed om te weten voor iedereen die het niet weet: er zijn andere ergonomischere handvaten voor de Robot verkrijgbaar. Bolvormig. Je bent dat wel de steeksleutel look kwijt...

IMG_4104_1024x1024.jpg

@Brahimski: leuk dat de Robot zo goed bevalt. Ik zou de Pavoni nog een paar maanden houden....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » za 06 feb 2021, 08:43

Zou pavoni ook nog even laten staan.

Nog een milk foamer optie :

https://youtu.be/dNHQsV3j2ks
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ArjanV
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 20:03
Locatie: Swifterbant

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor ArjanV » za 06 feb 2021, 12:18

Gezien jouw skills kun je makkelijk zelf mooie oplossingen bedenken maar goed om te weten voor iedereen die het niet weet: er zijn andere ergonomischere handvaten voor de Robot verkrijgbaar. Bolvormig. Je bent dat wel de steeksleutel look kwijt..

Die heb ik een tijdje geleden al toegevoegd, scheelt een stuk inderdaad.


Cafelat Robot Barista_02.jpg
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Brahimski » vr 19 feb 2021, 12:23

Shotje: https://www.dropbox.com/s/3ak64k1gp2c67 ... 3.mov?dl=0

Boon was de Honduras Marcala Comsa van Brandzaak.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » vr 19 feb 2021, 13:20

Mooi!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor Brahimski » zo 21 feb 2021, 19:24

Blij dat ik de keuze voor de robot heb gemaakt. Zo makkelijk en best makkelijk om goede shots uit te krijgen. Hier weer 1 met een medium gebrande Honduras Marcala Comsa.
Die zon hebben we vandaag al gezien. De regen mag nog wel even wegblijven😉
Bijlagen
B5BFC8B6-B479-465E-92B9-3A27063D83C5.jpeg


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron