Bezzera Strega

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ErikvW » ma 07 nov 2022, 17:58

Mijn groothandel heeft ze.
Forum prijs €30,-
Volgens documentatie voor modellen vanaf 2014.
Schroefgaatjes?
Ik wil er wel één voor je bestellen. Als ie niet past, mag je hem terug sturen.
Maar is die ook van plastic?
Ik zie dat ik die vraag inderdaad in mijn hoofd heb gesteld maar niet aan het forum heb toevertrouwd: ik ben eigenlijk op zoek naar een metalen versie hiervan. De oudere Astoria groepen hadden toch een aluminium kap?
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » ma 07 nov 2022, 18:16

De Bezzera kap is in ieder geval plastic fantastic.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » ma 07 nov 2022, 21:57

Mijn groothandel heeft ze.
Forum prijs €30,-
Volgens documentatie voor modellen vanaf 2014.
Schroefgaatjes?
Ik wil er wel één voor je bestellen. Als ie niet past, mag je hem terug sturen.
Bij mijn strega was het chroom al beschadigd toen ik hem een jaar geleden kocht. Het stoorde me net niet genoeg om er iets aan te doen. Maar nu is de maat vol want mijn dochter heeft zich eraan gesneden.
Dus HanR, zou je een nieuwe kap voor me willen bestellen? Mijn strega is van 2014.

Verhulk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 12:40

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Verhulk » di 15 nov 2022, 06:53

Ben ook geinteresseerd in een nieuwe metalen kap, dus als ie van metaal is, zou ik er ook graag 1 willen bestellen.
Bezzera Strega PSM mod, Niche Zero

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » di 15 nov 2022, 08:00

Is gewoon plastic (ABS).

Pti
Berichten: 3268
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Pti » di 15 nov 2022, 16:39

Mijn groothandel heeft ze.
Forum prijs €30,-
Volgens documentatie voor modellen vanaf 2014.
Schroefgaatjes?
Ik wil er wel één voor je bestellen. Als ie niet past, mag je hem terug sturen.
Maar is die ook van plastic?
De oudere Astoria groepen hadden toch een aluminium kap?
Die is een heel andere maat, veel breder, die kap die op de strega past is er enkel in zwart en chrome beide plastic.

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor we tigers » do 12 jan 2023, 10:13

Medekoffieprater Marc heeft weer een paar indrukwekkende stappen gezet met het verder modificeren van zijn Strega. Hij heeft het al op een aantal social media plekken gedeeld, maar ik vind dat het hier ook wel een plek verdiend.



Die twee knopjes vind ik inventief. Vooral dat weg laten lopen van de druk uit de zetgroep vind ik interessant. Dat is eigenlijk het enige dat ik bij mijn eigen Strega wel eens irritant vind; het wachten tot de zetgroep leeg is voordat ik een tweede shot kan maken.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » do 12 jan 2023, 10:22

ja knap!

Hoe / wat die knopjes doen werd me niet helemaal duidelijk nog.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor we tigers » do 12 jan 2023, 10:25

Het ene knopje is om de groep een flush te geven. Dus feitelijk met de pomp even doorspoelen zoder de hendel te hoeven gebruiken. De andere knop laat de druk uit de zetgroep lopen. Ik denk dat je daar vanaf moet blijven zolang de hendel nog niet naar de eindpositie is, maar daarna scheelt het denk ik heel wat tijd wanneer je een volgende espresso wil maken. Een beetje net zoals bij een E61 die zijn druk weg stort.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15107
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » do 12 jan 2023, 11:03

Het ene knopje is om de groep een flush te geven. Dus feitelijk met de pomp even doorspoelen zoder de hendel te hoeven gebruiken. De andere knop laat de druk uit de zetgroep lopen.
Dat begreep ik, maar het knopje staat niet op zichzelf, deze is ergens mee verbonden, bijvoorbeeld een magneetventiel en die wordt dan open gezet en de druk gaat ergens naartoe, alleen is niet duidelijk wat en waar...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten