Bezzera Strega

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » do 06 jan 2022, 20:05

22

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Dank!

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor we tigers » vr 14 jan 2022, 14:02

Vreemd. Daar zit ringetje no. 17. Bij de iets oudere types een o-ring, bij de nieuwste een harde pakking.
Kogel of wartel moeten wel erg ver afgesleten zijn. Een van de twee vervangen kan. Een compleet setje kost ook niet zo veel.


Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Dit neigt om even langs Peter te gaan
Bezzera is een van de weinige waarbij de kogel en het pijpje een geheel zijn en de kogel door de wartel kan. Vanochtend bij Peter op bezoek gegaan. Hij heeft er een nieuwe o-ring ingezet. Thuis de boel weer aan de machine gedraaid en het is weer dik in orde. Erg prettig!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Marcje » vr 14 jan 2022, 14:12

Goed zo!
dus...

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » do 27 jan 2022, 20:08

Gisteren zijn de houten handvaten en knoppen binnen gekomen. Na wat minuutjes met de verfstripper kwamen de handvaten goed los en kon ik vrij simpel de nieuwe erop draaien.
Het is Zebrano hout en ik had ze besteld bij Heavy Tamper in Praag. Verzending ging snel.
Ik ben erg content met het resultaat!
BA7F63CC-92FF-4A24-BDC0-2C24AB029B06.jpeg
4275D03C-2532-4298-BDE2-D131B98814A2.jpeg
2DE83C21-1405-40B2-8D59-68084CDA2E08.jpeg
Net een mooie houten set opgehaald bij tiramisu. Portafilter ging vlot maar de hendel van de Strega zit muurvast!! Ik lees over een verfbrander maar zou een föhn volstaan? Morgen uiteraard fotootje!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor we tigers » do 27 jan 2022, 20:36

Ik heb de hendel eraf gehaald (even dat kleine inbusje los halen en draaien maar) en in de schuur even de Verfstripper op het metaal en de overgang naar het kunststof gezet om de lijm warm te krijgen. Daarna probleemloos eraf gedraaid. Succes ermee!
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » do 27 jan 2022, 20:49

Ik heb de hendel eraf gehaald (even dat kleine inbusje los halen en draaien maar) en in de schuur even de Verfstripper op het metaal en de overgang naar het kunststof gezet om de lijm warm te krijgen. Daarna probleemloos eraf gedraaid. Succes ermee!
Hmmm, dan gaat het kunststof handvat dus naar de maan. Ik neem aan dat die smelt…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » do 27 jan 2022, 20:57

Ik heb de hendel eraf gehaald (even dat kleine inbusje los halen en draaien maar) en in de schuur even de Verfstripper op het metaal en de overgang naar het kunststof gezet om de lijm warm te krijgen. Daarna probleemloos eraf gedraaid. Succes ermee!
Hmmm, dan gaat het kunststof handvat dus naar de maan. Ik neem aan dat die smelt…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zat er nou een imbus bout in het handvat onder het logo kapje? Die bout heb je er al uit? Ik kan mij ook herinneren dat er een inkeping zit om het handvat op een vaste plek te houden of zoiets. Of zit ik nu machines doorelkaar te halen???
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » do 27 jan 2022, 22:14

Ik heb de hendel eraf gehaald (even dat kleine inbusje los halen en draaien maar) en in de schuur even de Verfstripper op het metaal en de overgang naar het kunststof gezet om de lijm warm te krijgen. Daarna probleemloos eraf gedraaid. Succes ermee!
Hmmm, dan gaat het kunststof handvat dus naar de maan. Ik neem aan dat die smelt…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zat er nou een imbus bout in het handvat onder het logo kapje? Die bout heb je er al uit? Ik kan mij ook herinneren dat er een inkeping zit om het handvat op een vaste plek te houden of zoiets. Of zit ik nu machines doorelkaar te halen???
Jep, de inbusbout bevindt zich onder het kapje met het logo. Het andere uiteinde van de hevel, die je in de hendelgroep koppeling draait, heeft aan het uiteinde een stukje as zonder draad en met een vlakke kant.
Ik vrees dat verhitten de enige manier is om de boel los te krijgen. Ik las dat loctite, wat er tussen schijnt te zitten, bij 260 graden zacht wordt. Dan kan de bout er worden uitgedraaid. Koelt de boel af, zit de bout weer muurvast. Echt nuttig om dat te gebruiken voor een handvat…

Helaas ben ik niet zo iemand met een schuurtje met daarin een werkbank met daarop een bankschroef en daarboven een kastje met daarin een verfbrander.
Mijn buurman misschien wel…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DavidJ
Berichten: 25
Lid geworden op: do 02 nov 2017, 20:08
Locatie: Geertruidenberg

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor DavidJ » vr 28 jan 2022, 09:42

Ik heb zelf ook veel moeite gehad om de hendel los te krijgen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een nieuwe zonder handvat te kopen.
Mocht je willen dan kan ik je het bestellen via Elektros.it, het gaat om artikelnummer: 5263203CM

Ik was destijds iets van 25 euro kwijt en dan behoud je andere hendel met handvat.
Bezzera Strega PSM | Niche Zero | V60

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » vr 28 jan 2022, 10:53

Ik heb zelf ook veel moeite gehad om de hendel los te krijgen. Uiteindelijk heb ik gekozen om een nieuwe zonder handvat te kopen.
Mocht je willen dan kan ik je het bestellen via Elektros.it, het gaat om artikelnummer: 5263203CM

Ik was destijds iets van 25 euro kwijt en dan behoud je andere hendel met handvat.
Goeie tip!! Ik was er al eens één tegengekomen op internet maar wist niet meer waar!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron