Bezzera Strega

Wannistopeles
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 nov 2008, 23:20
Locatie: Grave

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Wannistopeles » ma 29 nov 2021, 23:56

Afgelopen weekend bij Peter geweest. Helaas geen worstenboroodje gehad, wel erg lekkere(zelf gebrande) koffie gedronken.

Mijn Strega is inmiddels door hem voorzien van de PSM mod & een goede onderhoudsbeurt. Ik ben er erg tevreden over. Het is nog even zoeken naar de juiste maalgraad en dosering, maar mijn koffie smaakt echt anders en vooral beter (verbazend wat voor invloed een andere veer en pomp hebben op de smaak van je koffie).

Wat mij betreft een aanrader om in deze mod te investeren. Daarnaast is Peter amaibel en deskundig. Ik dacht mijn Strega goed te kennen, maar heb dit weekend het nodige bijgeleerd.
Bezzera Strega, Ceado E37S & een Nivona voor het gemak

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » di 30 nov 2021, 10:10

Nu we het toch over een Strega hebben….. wat mij betreft is het onderdeel dat het minst bijdraagt aan de totale kwaliteitsbeleving van deze machine, die kunststof kap. Bij mij laat het chroom wat los.
De kap is los te koop maar ik vroeg mij af of er ook een metalen variant van bestaat….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Keyser » di 30 nov 2021, 10:13

Nu we het toch over een Strega hebben….. wat mij betreft is het onderdeel dat het minst bijdraagt aan de totale kwaliteitsbeleving van deze machine, die kunststof kap. Bij mij laat het chroom wat los.
De kap is los te koop maar ik vroeg mij af of er ook een metalen variant van bestaat….


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou toevallig kreeg ik dat probleem ook vorige week.... Het is nog niet los, maar begint bij de schroef te bollen. Doet me denken aan de oude Rancilio kap.
Ik dacht er dus ook aan of ik hem in metaal kon laten maken. Alleen twijfelde ik, omdat het misschien ook de temperatuur in de groep kan veranderen? Of duurt het opwarmen dan een fractie langer?

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor dennis-caro » di 30 nov 2021, 10:39

Bij mij precies hetzelfde! Bij de schroeven laat de 'chrome' lak ook los. Je ziet het nu nog niet echt maar als de kap er nog een keer vanaf moet dan laat het definitief los, vrees ik.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » di 30 nov 2021, 10:46

De kunststof kap koop je bij dr-trading voor €32,95.

https://www.drtradingshop.nl/a-64355126 ... ra-strega/

Is te overzien maar het blijft plastic.
Ik kan me niet voorstellen dat een metalen variant een merkbaar effect heeft op de koffie. Hooguit verliest de groep iets meer warmte, wat de verwarmingselementjes weer compenseren. Dus een fractie hoger stroomverbruik wellicht.

Zonder kap heeft ook wel wat maar ‘de vrouw’ heeft al moeite genoeg met de Strega met kap…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15061
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » di 30 nov 2021, 10:58

De oude kap opsturen naar iemand die er mooi metalen maatwerk voor in de plaats kan maken? Zal wel behoorlijk kostbaar worden, maar dan heb je ook iets.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fuel » di 30 nov 2021, 11:08

Mijn setup was zonder kap 8-)

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » di 30 nov 2021, 11:12

De oude kap opsturen naar iemand die er mooi metalen maatwerk voor in de plaats kan maken? Zal wel behoorlijk kostbaar worden, maar dan heb je ook iets.
Is een idee. Wie durft?

Of bestaat er al een metalen versie?

https://coffeeforum.org.au/discussion/2 ... ustom-mods


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor omeCo » di 30 nov 2021, 11:13

Mijn setup was zonder kap 8-)

Afbeelding
Ik vind het mooi. Het messing kan worden gepolijst, zag ik een keer op insta.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor dennis-caro » di 30 nov 2021, 11:24

Nou, als het echt loslaat dan koop ik wel een nieuwe plastic kap. Metaal is mooi maar is het me niet waard om daar veel in te investeren. En duur zal het zijn, als je het moet laten maken😉.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron