Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Nelus
Berichten: 674
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor Nelus » zo 25 aug 2019, 14:45

Mooie machine, zie je niet zoveel
gefeliciteerd !

Die natte pucks kunnen geen kwaad. Bij elke koffie anders. Wellicht maling aanpassen en wat veranderen in de grammen.
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor bobbee » zo 25 aug 2019, 14:58

Prachtige machine en heel goed dat je de plus hebt gekozen. Echt de betere machine hoor!

Heeft hij je ook uitleg gegeven over dagelijks onderhoud? Backflushen etc?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
DancingSun
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 18 aug 2019, 22:09

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor DancingSun » zo 25 aug 2019, 15:59

Prachtige machine en heel goed dat je de plus hebt gekozen. Echt de betere machine hoor!

Heeft hij je ook uitleg gegeven over dagelijks onderhoud? Backflushen etc?
Het is niet de Plus maar de Extra geworden Afbeelding. Ik denk dat je refereert naar het merk qua beste keus.

Zéker blij met jullie tips want zelf was ik anders waarschijnlijk voor de Vibiemme gegaan (zonder PID).

Hij heeft ons inderdaad uitleg gegeven over onderhoud en gebruik. In tegenstelling tot wat hier iemand zei raadt hij overigens zelf aan de machine juist níet de hele dag aan te laten. Dat heeft volgens hem intern nogal wat impact op de machine onderdelen na verloop van tijd.

We zetten het na gebruik voor nu dan toch maar gewoon uit inclusief theedoek om de zetgroep.

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk

I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee

Gebruikersavatar
DancingSun
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 18 aug 2019, 22:09

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor DancingSun » zo 25 aug 2019, 16:02


Die natte pucks kunnen geen kwaad. Bij elke koffie anders. Wellicht maling aanpassen en wat veranderen in de grammen.
Denk je dat ik die maling dan juist fijner of grover moet afstellen? We gebruikten een naked portafilter en 14gr bonen.

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk


I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor bobbee » zo 25 aug 2019, 16:50

Die natte pucks kunnen geen kwaad. Bij elke koffie anders. Wellicht maling aanpassen en wat veranderen in de grammen.
Denk je dat ik die maling dan juist fijner of grover moet afstellen? We gebruikten een naked portafilter en 14gr bonen.

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
Oude koffie. Dat kan de oorzaak zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor bobbee » zo 25 aug 2019, 16:52

Prachtige machine en heel goed dat je de plus hebt gekozen. Echt de betere machine hoor!

Heeft hij je ook uitleg gegeven over dagelijks onderhoud? Backflushen etc?
Het is niet de Plus maar de Extra geworden Afbeelding. Ik denk dat je refereert naar het merk qua beste keus.

Zéker blij met jullie tips want zelf was ik anders waarschijnlijk voor de Vibiemme gegaan (zonder PID).

Hij heeft ons inderdaad uitleg gegeven over onderhoud en gebruik. In tegenstelling tot wat hier iemand zei raadt hij overigens zelf aan de machine juist níet de hele dag aan te laten. Dat heeft volgens hem intern nogal wat impact op de machine onderdelen na verloop van tijd.

We zetten het na gebruik voor nu dan toch maar gewoon uit inclusief theedoek om de zetgroep.

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk
Sorry, beetje moe denk ik. Ik bedoel juist de extra! (de plus heb ikzelf gehad en is een mooie machine maar de bfc junior extra is wel echt een slag anders.
Over aan of uit laten staan kan voor beide wat gezegd worden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor GuidovW » zo 25 aug 2019, 17:56

Gisteren onderweg naar Den Haag (je moet er wat voor over hebben, een autorit van drie uur in opeenvolgende files :shock: ) heb ik jullie navolgende berichtjes nog gelezen en ter harte genomen. Afgedongen heb ik niet, wel gevraagd of hij nog wat met de prijs wilde doen. Bedankt voor het meedenken in deze, in dit geval gunde ik hem zeer zeker zijn vraagprijs.

Het is - door jullie tips - uiteindelijk de BFC Junior Extra E61 geworden. Het prijsverschil met de Plus vonden we niet heel shockerend, volgens Pieter waren met name de onderdelen net wat hoogwaardiger. Buiten dat vonden wij het apparaat er ook écht prachtig uitzien, in vergelijking met de Plus die ernaast stond. Bovendien hebben wij een enorme keuken met een enorm aanrechtblad dus daar mag gerust een wat grotere machine op prijken :D

We zijn er echt superblij mee, vanochtend onze allereerste espresso (en Latte) meegemaakt.... het zal beginnersgeluk zijn want zowel het melk stoomde ik meteen goed als heerlijk romig en lobbig en de espresso was eigenlijk ook meteen prima met de juiste maalgraad. (Natuurlijk hebben we geen enkel vergelijk maar toch....)
We hebben van hem een proefzak met kraakverse bonen meegekregen. Hij gaat hier binnenkort zelf mee beginnen, de opstart van zijn site is er al: www.brutebonen.nl

Een paar dingen ga ik nog wel uitzoeken, de koffiedrap (of hoe zeg ik dat eerbiedig) is eigenlijk heel nat en modderig, ik dacht in de café's te zien dat dit toch vrij compact altijd weggegooid wordt en niet zo dun is als wij tot nu hebben gehad.
In de Niche maler hadden wij toch best nog een restant aan gemalen koffie zitten bij het 'uitkloppen' terwijl ik toch overal gelezen heb dat dit vrijwel nihil zou zijn. Maar daar komen we wel uit ;)
Ik ben in ieder geval een heel blij mens momenteel, manlief niets minder....

Jullie hartelijke dank tot zover, mocht ik ergens tegenaan lopen meld ik me graag weer!

Fijne zondag, groet Sylvia
Gefeliciteerd Sylvia!
Mooie machine en kekkere koffie voor jaren.... :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor bvds » zo 25 aug 2019, 18:49

Mooi hoor!
Heel veel plezier.
De Niche oogt opeens wel heel klein naast deze Extra.
Mooi en goede set.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor HanR » zo 25 aug 2019, 21:32

Is wel de top van de pompmachines voor thuis.
Ben wel een beetje jaloers. Je ziet deze machines niet vaak. Veel plezier ermee.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
DancingSun
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 18 aug 2019, 22:09

Re: Keuze uit drie espresso machines, hulp heel graag gewenst!

Berichtdoor DancingSun » zo 25 aug 2019, 22:09

Dank jullie wel allemaal!

Verstuurd vanaf mijn VKY-L09 met Tapatalk

I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron