LONDINIUM espresso app

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor cremalover » za 26 okt 2019, 17:23

Ik stond gisteren op de parkeerplaats van het verbouwde ziekenhuis in Roermond.
Wilde wegrijden maar ipv de parkeert in het apparaat te douwen moest ik de kaart voor het scherm houden...ergens.Na 5 minuten stonden 10 autos achter me te toeteren.
De nieuwe tijd....net wat u zegt.

Ik denk niet dat ik deze app aan het werken zou krijgen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor fransg » za 26 okt 2019, 17:32

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor Marcje » za 26 okt 2019, 19:28

Ik stond gisteren op de parkeerplaats van het verbouwde ziekenhuis in Roermond.
Wilde wegrijden maar ipv de parkeert in het apparaat te douwen moest ik de kaart voor het scherm houden...ergens.Na 5 minuten stonden 10 autos achter me te toeteren.
De nieuwe tijd....net wat u zegt.

Ik denk niet dat ik deze app aan het werken zou krijgen.

't maakt je wat melancholiek?
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor fransg » za 26 okt 2019, 19:34

Ik ben ook altoos stomverbaasd als iets geavanceerds in feite doodgemakkelijk blijkt...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor cremalover » za 26 okt 2019, 23:09

Ik ben ook altoos stomverbaasd als iets geavanceerds in feite doodgemakkelijk blijkt...
Voor de jeugd is zulks inderdaad een fluit van een cent.
Voor de ietwat meer belegenen onder ons kan het voor verwarring zorgen. Ik behoor tot de laatsten. :(

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor GuidovW » zo 27 okt 2019, 16:42

Ik stond gisteren op de parkeerplaats van het verbouwde ziekenhuis in Roermond.
Wilde wegrijden maar ipv de parkeert in het apparaat te douwen moest ik de kaart voor het scherm houden...ergens.Na 5 minuten stonden 10 autos achter me te toeteren.
De nieuwe tijd....net wat u zegt.

Ik denk niet dat ik deze app aan het werken zou krijgen.

Voor de jeugd is zulks inderdaad een fluit van een cent.
Voor de ietwat meer belegenen onder ons kan het voor verwarring zorgen. Ik behoor tot de laatsten. :(

En niemand was zo vriendelijk je even te komen helpen? :x :idea:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor fransg » za 02 nov 2019, 12:38


On a LONDINIUM-R with digital pre-infusion module and wireless dongle & app you have the option to pre-infuse at a pressure of your choice (for instance 6 bar) and then immediately slide to 0 bar, in effect stopping the pump. This makes the pre-infusion last longer if you wish (for instance when playing with very light roasts). Then raise the lever as soon as the first droplet falls into the cup.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor cremalover » za 02 nov 2019, 16:08


On a LONDINIUM-R with digital pre-infusion module and wireless dongle & app you have the option to pre-infuse at a pressure of your choice (for instance 6 bar) and then immediately slide to 0 bar, in effect stopping the pump. This makes the pre-infusion last longer if you wish (for instance when playing with very light roasts). Then raise the lever as soon as the first droplet falls into the cup.
Maar proef jij verschil tussen een shot met bijvoorbeeld20 sec preinfusie met 4 bar en dezelfde tijd met bijv. 1 bar?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: LONDINIUM espresso app

Berichtdoor fransg » za 02 nov 2019, 18:34

Maar proef jij verschil tussen een shot met bijvoorbeeld20 sec preinfusie met 4 bar en dezelfde tijd met bijv. 1 bar?
Vroeg me ook al iemand in de whatsapp en ik antwoordde:
Ik heb dezelfde boon ook met 5 bar pre-infusie gedaan, wel een iets hogere dosis, was ook erg lekker. Ik zou dezelfde ook op 1 bar kunnen doen, en dan op 1 bar met meteen daarna druk op 0 zodat de pre-infusie op lage druk en langdurig kan zijn, of varianten, maar ik had al 2 lekkere espresso's ervan op en deze derde van de film was prima, vol en zoet. Ik zou het zonde vinden van de lekkere boontjes om er louter om een slokje te proeven al die varianten achteraan te maken want zoveel drink ik niet op. Maar de mogelijkheid is er wel om uitgebreid te 'spelen'. Daarvoor is geen peperduur paddle toestel nodig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron