La Pavoni - False Pressure vraagje

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: La Pavoni - False Pressure vraagje

Berichtdoor Marcje » za 14 mar 2020, 20:04

Ik begrijp niet hoe je bij ieder shot valse lucht kunt hebben als je de boiler al via de stoomkraan ontlucht hebt. Eenmaal ontlucht via de stoomkraan, en het ontluchten is klaar.
Je klacht is toch sponzig gevoel op de hevel bij iedere extractie?

Ik denk dat je de groep moet inspecteren. Zijn de seals nog goed? Hoe zit het met de plastic sleeve in de groep? Wanneer voor het laatst gevet? Dat soort dingen.
Wat betreft het anit vacuumventiel. Ik had laatst ook dat ik bij een ontluchten na opwarmen een pressure drop kreeg bij openen stoomkraan. Geprobeerd los te maken om schoon te maken maar muurvast. Daarna heb ik de met wat lucht de valve schoon kunnen blazen want nu doet hij het al goed sindsdien.

Ik had met name een sponzig gevoel als ik de boiler had gevuld, zonder dat ik had ontlucht.
Meestal zet ik hem uit na een shot zodat hij niet over verhit, maar 2 Shots achter elkaar gaat nu ook goed.
Ik heb zelf van die blauwe siliconen seals (van cafelat) op de zuiger gezet en ingevet met loxeal 4. Heb de valve ook even schoongemaakt en die 'borrelt' nu beduidend meer dan hij deed. Vraag me zelfs af of die überhapt wat deed.

Ik weet het altijd aan de temperatuur, maar zelfs als die nu te hoog is (en de koffie echt bitter wordt) hou ik wel tegendruk. Denk toch dat het met het ontluchten te maken had.
Anyway, het lijkt erop dat ik een redelijke workflow te pakken heb en ga nu eens meer tweaken met de maalgraad en pre-infusie. Leuk ding toch wel ;)
Bedankt voor het meedenken!
dus...


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron