[Marktplaats] La Pavoni

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 apr 2020, 16:06

Daar ligt ook al een mypressi twist!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor Marcje » za 11 apr 2020, 16:26


Ik denk zelf dat dat per persoon verschilt.

Daar ben ik het zeker mee eens; er is geen absolute waarheid. Ik vind het erg leuk om met de La Pavoni koffies te maken, en die zijn ook zeker lekker, maar als ik maar 1 machine zou mogen hebben, dan zou het wel de grote (veer) lever zijn.
En ik denk dat als je in de wondige wiggelt van de levers stapt, je jezelf een plezier doet de verschillend machines te ervaren.
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 apr 2020, 16:46

Wat ik aangeef is dat er ruimte voor verbetering is als je als je tegen dingen aanloopt als oververhitting. Dat was idd bij het oude model zo maar niet bij de nieuwe post millennium modellen. Klopt simpelweg niet en kun je niet afdoen als iets wat per persoon verschilt want heeft niks met smaak te maken.
Dan is je pressostaat niet goed afgesteld bijvoorbeeld.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor Marcje » za 11 apr 2020, 17:36

Wat ik aangeef is dat er ruimte voor verbetering is als je als je tegen dingen aanloopt als oververhitting. Dat was idd bij het oude model zo maar niet bij de nieuwe post millennium modellen. Klopt simpelweg niet en kun je niet afdoen als iets wat per persoon verschilt want heeft niks met smaak te maken.
Dan is je pressostaat niet goed afgesteld bijvoorbeeld.

Mijn pressostaat staat aardig laag (net binnen het groene vakje, iets boven de 0.5 bar op de manometer van de La Pavoni) en ik heb een telfon pakking tussen de boiler en de groep gemonteerd. Hij wordt niet te warm als hij 'stationair' aan staat, maar als ik voor de familie een rondje zet, dan blijft de temperatuur lang niet zo constant als met de Strega. Rond de 4e kop proeft het toch al wel verbrand. Heb op beiden temperatuur stickers en heb er ook m'n IR thermometer erop losgelaten, en die laten zien dat de temperatuur aardig oploopt als je er een paar achter elkaar zet. Het boilerwater is bij 0.5bar overdruk iets van 111 grC, en als je iets van 4 kopjes achter elkaar zet dan krijgt de kop wellicht niet de tijd om voldoende terug te koelen. Als ik het portafilter dan even afkoel onder een koude straal voor ik er maalsel in doe, dan helpt dat ook touwens. Maar goed,het kan best dat er iets mis met de mijne, ik heb ook geen heel groot referentiekader!

Nogmaals beiden prima machines, en voor mij een hele goede combi naast elkaar, maar vind dat ze zich wel heel anders gedragen, zeker als je koffie enigzins in volume zet.
Ieder z'n ding! ;)
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor fransg » za 11 apr 2020, 18:23

Daar ligt ook al een mypressi twist! Afbeelding Afbeelding
Ja dat verbaasde mij ook!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor Wedj » zo 12 apr 2020, 15:36

Wat is een nette prijs voor een la pavoni? Ik begrijp dat dit afhankelijk is van type bouwjaar staat et cetera. Op dit moment staan er enkele te koop op mp.

Pavoni professional nieuwe machine
€ 650,00
http://link.marktplaats.nl/m1522214026? ... ialbuttons
Hij zegt dat deze nieuw is en uit Italie komt, vraagprijs €650

pavoni europiccola professional espresso machine
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1533397815? ... ialbuttons
Hoogste bod is €230

La Pavoni Professional set lever + maler + base
Gereserveerd
http://link.marktplaats.nl/m1528688292? ... ialbuttons
Vraagprijs voor de gehele set is €700
Maar ik wil eigenlijk een niche zero erbij kopen dus hoef alleen de hevelmachine

Ik heb vernomen dat hoe groter de machine hoe "gemakkelijker" het is om lekkere espresso te zetten. Hoe kleiner, bijv de stradivari, hoe lastiger.

Welke machine (ander merk kan ook) adviseren jullie?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hoi Jordy

Ik heb er twee staan maar die blijven! Wel vorig jaar een Pro verkocht die weer te koop is. De reden is al eerder genoemd de leercurve. Hoe eenvoudiger het apparaat hoe meer afhankelijk ie is van de skills. Als je die eenmaal onder de knie heb is het geen probleem en is het een fantastisch icoon. Deze eigenaar verloor halverwege de belangstelling. Micht je interesse hebben stuur maar een pm dan stuur ik foto’s en meer gegevens. Ik woon in het zuiden des lands!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

jordy
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 apr 2020, 19:03

Re: [Marktplaats] La Pavoni

Berichtdoor jordy » zo 12 apr 2020, 18:15

@Wedj, ik stuur je even een PB.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk



Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron