Londinium LR24

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium LR24

Berichtdoor fransg » do 18 jun 2020, 23:20

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium LR24

Berichtdoor cremalover » vr 19 jun 2020, 08:31

Hoe wordt die druk eigenlijk gemeten?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium LR24

Berichtdoor fransg » vr 19 jun 2020, 09:23

Hoe wordt die druk eigenlijk gemeten?
Op 10 seconde in onderstaand filmpje (over de installatie van de module in de vorige Londinium) kun je zien welk instrument de druk meet en aan de besturing doorgeeft:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium LR24

Berichtdoor cremalover » vr 19 jun 2020, 11:20

Hoe wordt die druk eigenlijk gemeten?
Op 10 seconde in onderstaand filmpje (over de installatie van de module in de vorige Londinium) kun je zien welk instrument de druk meet en aan de besturing doorgeeft:

Aha. Druksensortje. Die dingen zie je ook wel eens op brandstoftanks etc om daar de druk van te meten.
Zit een boel verwerkt in de machine.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium LR24

Berichtdoor fransg » vr 19 jun 2020, 14:56

De ombouw / uitbreiding was een heel karwij voor de thuisbarista’s en nu kan men dat alles overslaan en in een klap upgraden of, indien men daarentegen houdt van zo simpel mogelijk, het voordelige model nemen met zonder toeters of bellen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium LR24

Berichtdoor cremalover » vr 19 jun 2020, 15:04

De ombouw / uitbreiding was een heel karwij voor de thuisbarista’s en nu kan men dat alles overslaan en in een klap upgraden of, indien men daarentegen houdt van zo simpel mogelijk, het voordelige model nemen met zonder toeters of bellen.
Op H-B lees je geklaag over de prijsverhoging van het stille model.
Ik snap dat niet helemaal.Voor mij een no brainer.
Het verschil in geluid zou me wel wel wat dollarswaard zijn.Zeker uitgestrekt over het aantal jaren dat men de machine heeft.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium LR24

Berichtdoor fransg » vr 19 jun 2020, 15:43

Op H-B lees je geklaag over de prijsverhoging van het stille model.
Ik snap dat niet helemaal.Voor mij een no brainer.
Het verschil in geluid zou me wel wel wat dollars waard zijn.Zeker uitgestrekt over het aantal jaren dat men de machine heeft.
Ja vreemd. Het vorige model is heel lang verkrijgbaar geweest voor ieder die die wilde hebben en de nieuwe 'plumbed in' versie is in verhouding goedkoop, dus men zou zeggen "make up your mind" -- nu iets willen dat vorige maand te koop was, is niet de juiste weg naar het geluk ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium LR24

Berichtdoor cremalover » zo 21 jun 2020, 13:29

Is de complexe electronica misschien de reden voor jet ontbreken van een kopjerek bovenop?
Wel een mooi apparaat.
Heeft een aantal pluspunten.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Londinium LR24

Berichtdoor fransg » zo 21 jun 2020, 15:43

Het koppenrek heeft er nooit opgezeten, ook op mijn grote L1 zit er geen.

Ik zie ook absoluut niks in een koppenrek voor thuis. Is nergens voor van node.

De kleine espressokopjes zijn niet voor niks dik. Ze moeten op kamertemp zijn en snel de espresso laten afkoelen zodat je de eerste slok al heel snel kunt nemen en de gehele espresso daarna vlot in enkele slokjes weg krijgt zonder je muil te branden.

In een café heerst altoos ruimtengebrek en daar wil men graag een grote stapel kopjes en mokken bovenop de machine kwijt kunnen.

"Dat is om alvast voor te verwarmen" wordt dan tegen de onwetende klant gezegd. Maar de zojuist afgewassen kopjes komen bovenop de stapel, worden als eerste er weer afgehaald en staan daar eerder uit te lekken dan op te warmen natuurlijk, dientengevolge, wat ook de bedoeling is. Onderaan staan de kopjes en koppen die gedurende de dag wel heet worden maar dat hindert niets, die zijn pas nodig als het héél druk is en alles opraakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Londinium LR24

Berichtdoor cremalover » zo 21 jun 2020, 16:27

Het koppenrek heeft er nooit opgezeten, ook op mijn grote L1 zit er geen.

Ik zie ook absoluut niks in een koppenrek voor thuis. Is nergens voor van node.

De kleine espressokopjes zijn niet voor niks dik. Ze moeten op kamertemp zijn en snel de espresso laten afkoelen zodat je de eerste slok al heel snel kunt nemen en de gehele espresso daarna vlot in enkele slokjes weg krijgt zonder je muil te branden.

In een café heerst altoos ruimtengebrek en daar wil men graag een grote stapel kopjes en mokken bovenop de machine kwijt kunnen.

"Dat is om alvast voor te verwarmen" wordt dan tegen de onwetende klant gezegd. Maar de zojuist afgewassen kopjes komen bovenop de stapel, worden als eerste er weer afgehaald en staan daar eerder uit te lekken dan op te warmen natuurlijk, dientengevolge, wat ook de bedoeling is. Onderaan staan de kopjes en koppen die gedurende de dag wel heet worden maar dat hindert niets, die zijn pas nodig als het héél druk is en alles opraakt.
Das dan voor ieder anders. Ik zou niet zonder willen.
Maar afgezien daarvan. Wat is de gedachte/reden erachter?
Het zal niet zonder reden zijn bij Londinium.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron