Pv export gemiste slag... Of zoiets

Bid
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 21:08

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor Bid » ma 13 jul 2020, 20:00


Over opschuimen gesproken: dat moet op de Export met de 1 gats tip toch geen issue zijn. Aan stoomdruk geen gebrek. Zou even experimenteren met de hoek van de pijp en uitzoeken wat mooiste horizontale of verticale swirl geeft. Keer andere pitcher proberen kan ook geen kwaad. De Taroid is erg fijn. En je kan ook nog wat spelen met de druk. Een tiende bar meer of minder kan net verschil maken. Neem aan dat je start met opschuimen bij maximale druk? Beste net voordat thermostaatje uitslaat zodat element aan blijft.
PV heeft 3 gaten. Helaas niet makkelijk vervangbaar.

Twee verschillende kannetjes gebruikt. Met de grotere kan heb ik nog nooit success gehad. Alleen maar (te) warme melk, geen foam.

Aan stoom en kracht geen tekort. Het zal wel techniek zijn. Zal nog eens wat filmpjes bekijken.

Melk wordt ook zo snel heet. De grote kan heeft zo'n strip. Die gaat altijd snel naar max.

Bedankt voor de ideeën weer. Spelen met thermostaat ook eens proberen.
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor bvds » ma 13 jul 2020, 20:54

Klopt maar je kan de tip er af zagen, tap draaien en dan tips op maat uitproberen. Dat heb ik (#) destijds gedaan. Is wel terug te vinden hier op het forum.

(#) d.w.z. Turboyeast heeft de tap gedraaid en Tije heeft verschillende single hole tips genaamt met verschillende diameters...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Bid
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 21:08

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor Bid » wo 19 aug 2020, 09:17

Inmiddels lekt mijn PVE zoveel tijdens opwarmen dat lekbakje en bakje erboven helemaal vol zijn. Mis ook eerste slag bij pi.

Dus? Uit elkaar halen en opnieuw invetten? Welk vet en waar bestellen? Rubbers in Italië bestellen?

Ik zag ook hierboven tip om rubbers te verwisselen. Dat kan ik al proberen voordat de spullen uit Italië binnen zijn. Allen het vet heb ik geen idee wat en waar.

(PS. Heb het verhaal van tip vervangen in je eerdere posts gelezen inderdaad, maar dat gaat mijn je kunsten en tools te boven. Zal het bij druk verlagen houden)
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor cremalover » wo 19 aug 2020, 10:24

Inmiddels lekt mijn PVE zoveel tijdens opwarmen dat lekbakje en bakje erboven helemaal vol zijn. Mis ook eerste slag bij pi.

Dus? Uit elkaar halen en opnieuw invetten? Welk vet en waar bestellen? Rubbers in Italië bestellen?

Ik zag ook hierboven tip om rubbers te verwisselen. Dat kan ik al proberen voordat de spullen uit Italië binnen zijn. Allen het vet heb ik geen idee wat en waar.

(PS. Heb het verhaal van tip vervangen in je eerdere posts gelezen inderdaad, maar dat gaat mijn je kunsten en tools te boven. Zal het bij druk verlagen houden)
Vet heeft in deze geen afdichtende functie maar is bedoeld om de glijdende beweging van de zuiger te vergemakkelijken.
Ook droog behoren seals af te dichten.
Ik zou gewoon seals vervangen.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je een kras in de wand van je cilinder hebt onder de instroom.Als iemand bijv met een schroevendraaier of zo bij het monteren van de seals is uitgeschoten en de wand bekrast heeft.
Dan blijft alleen nog honen over.
Een plastic lepeltje dat je bij je friet krijgt is in deze veiliger dan een rvs theelepel.
Wat stomen betreft.
Export is een geweldige stomer. Verslaat een horeca bak. Precies de juiste hoeveelheid stoom voor het mooiste micro schuim.
Denk eerder dat het aan de techniek ligt.

Bid
Berichten: 46
Lid geworden op: za 21 dec 2019, 21:08

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor Bid » wo 19 aug 2020, 18:13

Ok zal de ringen inspecteren. Maar als ik die ga vervangen dan zal ik ze in moeten vetten. Waarmee en waar koop ik dat?
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets

Berichtdoor cremalover » wo 19 aug 2020, 18:51

Ok zal de ringen inspecteren. Maar als ik die ga vervangen dan zal ik ze in moeten vetten. Waarmee en waar koop ik dat?
Verschillende mogelijkheden. Ik gebruik al 10 jaar Dow 111.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron