La Pavoni Professional

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor Dirk Jan » wo 09 sep 2020, 21:58

Is de 51 mm groep die van de Europiccola pre millennium?

edit: nee dus, van de millennium
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor fransg » wo 09 sep 2020, 22:05

Geen idee.

[edit] het is inmiddels duidelijk, het gaat er dus om welke maat je hebt dan wel niet hebt!

De binnenkant van mijn Pavoni Pro Pre-millennium portafilter lijkt me eerder 52mm maar ik kan mijn schuifmakker even niet vinden.

https://www.espressocare.com/la-pavoni- ... comparison
Laatst gewijzigd door fransg op do 10 sep 2020, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bobbee » do 10 sep 2020, 00:06

Pre mill is 49mm
Millennium is 51mm

Gaat om de maat van de filterbakjes.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor Dirk Jan » do 10 sep 2020, 09:35

Bobbee Dank
En fransg, ik vind het erg lastig meten, want het lijkt wel alsof de portafilter alswel het bakje taps toeloopt.
Afbeelding

Afbeelding
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor fransg » do 10 sep 2020, 09:44

Ja precies, het is en blijft gokken zo. De aanbieder op Marktplaats zou er goed aan doen te zeggen of het millennium of pre-mil is, in plaats van "Geschikt voor alle La Pavoni hendelmachines." ;-) en nu zijn wij er maar druk mede!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bobbee » do 10 sep 2020, 10:36

Je kunt aan de groep zelf zien welke je hebt.

De "slanke" oudere groep 49mm

De nieuwe groep dikker.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bobbee » do 10 sep 2020, 10:37

49mm. Jij hebt de oude groep. Deze naked is voor millennium, 51mm filterbakjes machines.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor omeCo » za 26 sep 2020, 00:38

Dag allen,

momenteel ben ik in het bezit van een (tweedehands) La Pavoni, dit is zeker even wennen t.o.v. m'n Expobar! Maar het leek mij leuk om weer wat nieuws te proberen.

Nu heb ik een aantal kleine issues met de La Pavoni die ik graag wil oplossen, hiervan heb ik een filmpje gemaakt;
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LRT__9FlzVQ[/youtube]

1) De boiler beweegt van links naar rechts en is een beetje los, hoe kan ik dit fixen?
2) Ook bij de hendel is er aardig wat beweging en is het allemaal wat losjes, enige tips hiervoor?

Verder wil ik de La Pavoni een beetje upgraden voor betere shots. Wat zal in eerste instantie een slimme upgrade wezen, een Pressure Kit bijvoorbeeld of koelring oid?

Gr Koffieknaapje
Wat betreft je tweede punt. De vork wat verder dicht buigen is inderdaad een mogelijkheid. De ruimte tussen de vork en de as opvullen met aan beide zijden een ringetje, is mooier. Vind ik.
Qua upgrade is er een alternatief voor die lelijke koelring, namelijk een teflon pakking die je tussen de boiler en de zetgroep plaatst. Op YouTube zijn er wat filmpjes over te vinden.
Een mannetje uit Italië verkoopt ze per 2 voor nog geen twee tientjes geloof ik. Gewoon even zoeken op ‘la pavoni’ dan komt het item vanzelf voorbij.

Ik zit pas net op dit forum, vandaar dat ik nu pas reageer op je vraag.

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor HanR » za 26 sep 2020, 09:27

Voor wat betreft de vork zijn er nog. 2 mogelijkheden. De vork van de "oer"-Europiccola. Deze zijn van gesmeed staal. Ook erg mooi is de vork van Coffeesensor. Die hebben er één van gefreesd rvs.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor cremalover » za 26 sep 2020, 10:20

Ik heb die koelring bij dit soort tafelmachientjes nooit zo begrepen.
Het zijn apparaatjes ontworpen voor het snelle shot . Zodat je thuis ook een espresso kunt maken. Zeg maar de Bialetti van de espresso machines. Zeer snel warm en na je espresso zet je hem uit tot je in de middag weer een shotje maakt. Na enkele shots weet je echt wel wanneer het ding de juiste temperatuur bereikt heeft.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten

cron