La Pavoni Professional

pauls90
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

La Pavoni Professional

Berichtdoor pauls90 » do 19 nov 2020, 14:42

Een tijdje geleden startte ik een thread op dit forum met de vraag wat jullie gedachten waren over de omschakeling van een Expobar Brewtus IV naar een La Pavoni.

Welnu, sinds een aantal weken ben ik de fiere eigenaar van een La Pavoni Professional uit 2005, helemaal gerestaureerd en op verschillende vlakken voorzien van upgrades door Tudor van Coffee Sensor. Dit was allicht de duurdere optie t.o.v zelf op jacht gaan via Marktplaats e.d. maar op deze manier ben ik er wel zeker van dat ik een machine heb waarmee ik een hele poos verder kan.
Overigens niets dan goede feedback over Tudor: prettige manier van communiceren, prachtige machine en ook nog eens een mooie korting kunnen verkrijgen.

Na wat experimenteren ben ik nu al heel tevreden van de espresso die ik er uit krijg: net nog een heerlijke Honduras van Caffenation.

Voorlopig heeft de Expobar dus een plekje op zolder gekregen, waarschijnlijk ga ik deze in de komende weken in de verkoop zetten. Moesten jullie al geïnteresseerden kennen: ik hoor het graag.
PXL_20201105_104912689.jpg
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor we tigers » do 19 nov 2020, 15:54

Mooie La Pavoni! Wat voor upgrades heb je erop? Afgezien van de grote drukmeter die ik zie zitten.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor Keyser » do 19 nov 2020, 17:35

Erg fraai!

pauls90
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor pauls90 » do 19 nov 2020, 18:46

De belangrijkste upgrades zijn de PPK (manometer bovenop de lever om de druk in het shot te kunnen zien), single hole stoomtip, Bong Isolatie, naked portafilter, ...
En de kleur is ook volledig nieuw aangebracht.
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bvds » do 19 nov 2020, 18:54

Heel fraai!

Met deze upgrades tover je een Pavoni om in een topmachientje. Vooral Bong's isolator is geniaal. Heb je de druk ook zo rond de 1.1 bar staan? Dat kan dankzij die isolator probleemloos. De idle groeptemp is dan nog steeds <75 graden en je hebt veel meer stoom power. Je hebt wel een temperatuursticker nodig voor op de groep. Nu weet je niet hoe heet de groep is!

Ik heb al die mods er los op gezet en dan kom je op een vergelijkbaar totaalbedrag uit. Je bent alleen de lol van het installeren misgelopen.

Have fun!

Ps. Je mist nog een mooie upgrade en dat is de B-Push stoomkraan. Zit de RVS sleeve er ook in of nog die van kunststof? Anders is dat ook nog een mooie toevoeging.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

pauls90
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 14:03

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor pauls90 » do 19 nov 2020, 19:43

Ja, ben er echt heel blij mee! Temperatuurstickers heb ik er inderdaad op zitten. Werkt erg fijn zo.

Tudor zei dat het een custom koperen sleeve is, maar weet niet wat ik me daar bij moet voorstellen.
Die stoomkraan zag ik, maar vond ik wel aardig aan de prijs. Kraantje los en vast draaien lukt me voorlopig nog prima, dus misschien in de toekomst ;)
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bvds » do 19 nov 2020, 19:49

Standaard is die sleeve van plastic. Tudor maakt ze van messing en RVS. RVS doet het minimaal beter dan messing maar niet noemenswaardig. Zowel messing als RVS doen het beter dan plastic qua performance. En uiteraard gaat het eeuwig mee.

Ja die stoomkraan is prijzig. Werkt wel heel fijn ;)
20201107_081315.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bobbee » do 19 nov 2020, 20:18

De belangrijkste upgrades zijn de PPK (manometer bovenop de lever om de druk in het shot te kunnen zien), single hole stoomtip, Bong Isolatie, naked portafilter, ...
En de kleur is ook volledig nieuw aangebracht.
Je hebt hem er mooi bijstaan! Mooie kleur rode voet.

Leuk weer een pavoni erbij op het forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor Brahimski » do 19 nov 2020, 20:56

Ik ben ook nog wel zoekende naar hoe ik mijn premil Europicula kan upgraden. Wat is nou echt het grote voordeel van die Bong’s isolator? Houdt de temperatuur constanter toch? Ik merk dat als ik 2 shots achter elkaar zet, bij de tweede de temperatuur al snel te hoog is.
Zal me ook eens wat inlezen in die stoomkraan. Scheelt vast veel draaien😉

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor GuidovW » do 19 nov 2020, 21:39

Erg mooie machine heb je gekregen, wow!
Geniet ervan!
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten

cron