Flair 58

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Flair 58

Berichtdoor fransg » do 25 mar 2021, 09:18

Lijkt mij een leuk blad. Wat kost een abonnement?
weet ik niet -- ik denk gewoon los kopen:

https://thelevermag.com/pages/shop
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Flair 58

Berichtdoor fransg » do 25 mar 2021, 10:18

https://dailycoffeenews.com/2021/03/19/ ... ted-group/
Though Flair has not yet shared the exact price of the new model, Pernicano said the Flair 58 will sell for “more than 1.5-times but less than twice” the price of a Flair Pro. The Flair Pro2 currently sells for $309-329 on the Flair website.

Flair plans to begin accepting orders for the Flair 58 in early April, with machines slated to begin shipping in early May.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Flair 58

Berichtdoor Fisherman » do 25 mar 2021, 12:53

Binnenkort verkrijgbaar voor iets rond het bedrag van EUR of USD 529. Doorgaans worden de USD prijzen 1 op 1 omgezet naar EUR door Europese resellers van Flair Espresso.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Flair 58

Berichtdoor fransg » zo 28 mar 2021, 12:44

The first limited batch of presale items will be available for shipping in the domestic United States only. Shipping for these “U.S. Only” items will begin in May. International presales can also be purchased on April 7th, but shipping is targeted to begin in June of 2021.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Flair 58

Berichtdoor cremalover » zo 28 mar 2021, 17:47

Toch best een hoop geld voor een apparaatje waar ik met een fluitketel water op moet gieten.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Flair 58

Berichtdoor fransg » zo 28 mar 2021, 18:00

Ik heb er ook geen bloedhaast mee, want net genoeg Mypressi in huis om zorgeloos oud mee te worden.

Maar als hij vandaag te koop was, zo van bestellen en de bezorger komt morgen langs dan zou ik het wel doen.

Echter niet zo van "nu betalen en komende zomer mogelijkerwijs leveren, indien de gevolgen van het Suezkanaal containerschip-infarct een beetje meevallen en de onderdelenschaarste tgv Covid-19 kan worden opgelost."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Flair 58

Berichtdoor bvds » zo 28 mar 2021, 20:00

Ik vind 529 geloof ik wel fair voor de Flair.

Een Robot kost je ook al dik 400 euro. Het ding zal goed gebouwd zijn en biedt best een hoop waar. Zelf ontwikkelde 58 mm groep, elektrisch verhit, pressure profiling, mooie naked PF met hout, lange lever met ergonomische greep, compact formaat, geen overhitting etc.

Een warmwater ketel of quooker hebben de meeste mensen toch al staan. Dus als opschuimen geen issue is...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Flair 58

Berichtdoor cremalover » ma 29 mar 2021, 09:51

Ik vind 529 geloof ik wel fair voor de Flair.

Een Robot kost je ook al dik 400 euro. Het ding zal goed gebouwd zijn en biedt best een hoop waar. Zelf ontwikkelde 58 mm groep, elektrisch verhit, pressure profiling, mooie naked PF met hout, lange lever met ergonomische greep, compact formaat, geen overhitting etc.

Een warmwater ketel of quooker hebben de meeste mensen toch al staan. Dus als opschuimen geen issue is...
Ok.
Maar neem nu je La Pavoni.Een Europ. kost hetzelfde.. Maar dan heb je een bewezen functionerend espresso apparaat waarmee je ook nog eens een redelijk makkelijke workflow hebt en je ook nog mee kunt stomen.
Alles is relatief.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Flair 58

Berichtdoor Madencio » ma 29 mar 2021, 09:54

Erg mooi ding, en idd wordt de vergelijking met de Robot dan ook wel gemaakt. $529 zou dan ongeveer €440 zijn, dat vind ik wel nog wel schappelijk voor de Flair. Als ik dan ook jullie mening mag vragen: wat is jullie reden om naast een espressomachine een apparaat als een Flair of Robot te hebben, buiten het feit dat het natuurlijk gewoon erg leuk is?
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Flair 58

Berichtdoor fransg » ma 29 mar 2021, 10:26

wat is jullie reden om naast een espressomachine een apparaat als een Flair of Robot te hebben, buiten het feit dat het natuurlijk gewoon erg leuk is?
Een grote espressomachine neem je niet gemakkelijk mee als je ergens gaat overnachten of als je een paar dagen op reis gaat.

Maar ginds is doorgaans nergens een fatsoenlijke espresso te krijgen dus moet je er zelf voor zorgdragen, anders kun je het beste gewoon thuisblijven en dan wordt je actieradius voor uitstapjes klein. Je wil dan altijd binnen enkele uren reisafstand van de espressomachine blijven natuurlijk en kunt niet blijven slapen want dan is het heel rot opstaan zonder espresso.

Met een Mypressi is dat probleem verholpen maar die apparaatjes raken ooit op, dus wie aan zijn toekomst denkt zorgt dat hij een kast vol Mypressi's heeft en kijkt om zich heen voor een alternatief.

Een Pavoni is ook leuk maar je gaat daar van alles bij aanschaffen, koelring, Bong isolator, noem maar op. Wordt hoe dan ook een kostbaar verhaal. Je kunt er melk mee opschuimen maar als je espressodrinker bent heb je zulks niet nodig.

De Robot ziet er leuk uit maar is meer gehannes, de huidige (nu verouderde) Flair modellen lijken me ook veel gedoe dus de Flair 58 zou best weleens heel leuk kunnen zijn.

Vermoedelijk is er dan over een jaar de nieuwe verbeterde Flair 58 Titanium of zoiets, maar dan kan men zijn oude Flair 58 voor een nette prijs aan een ander gunnen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron