Londinium LR24: van pressostaat naar thermistor

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Londinium LR24: van pressostaat naar thermistor

Berichtdoor fransg » do 29 apr 2021, 00:23

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Londinium LR24: van pressostaat naar thermistor

Berichtdoor gilleko B. » do 29 apr 2021, 09:11

Mooi filmpje, leuk om te zien maar effectuereert ook een acuut gevoel van hulpeloosheid bij mij. Maar die machine zal nu ongetwijfeld bepaald processen nog beter controleer- en beheersbaarder laten verlopen.




Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Londinium LR24: van pressostaat naar thermistor

Berichtdoor Marcje » do 29 apr 2021, 09:13

Interessant! Ik heb recent iets dergelijks op de Strega gemeubeld, maar ik vond hem minder goed reageren op grote veranderingen (stomen, tappen). Ik denk dat het bij mij een combinatie van factoren was:
- Ik meette in het water (niet in de stoom), waardoor de verandering misschien toch wat langzamer detecteerbaar is
- Heb niet veel tijd aan de PID settings besteed. Had alleen een autotune gedaan, maar dan doorloopt hij een aanta cycli (afkoelen/opwarmen), en dan tuned hij dus meer op een stationiare situatie. Ik zou eens moeten spelen met die parameters om de respons te verbeteren bij grote verstoringen, zoals tappen en stomen.

Ik kon het niet merken in smaak, maar wel duidelijk aan de stoomdruk die sneller inzakte dan bij gebruik van de pressostaat.
Ben geinspireerd, ga er toch maar weer eens mee spelen!
dus...


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron