Rocket - Epica

nicholas
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 12:50
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Rocket - Epica

Berichtdoor nicholas » do 20 mei 2021, 21:00

Een nieuw machine van Rocket?

"Rocket Espresso Epica Premium Domestic Espresso machine
Just when the world thought that espresso in the home could get no better, Rocket Espresso release EPICA..."

https://30.coffee/rocket-espresso-epica ... so-machine
Rocket-espress-epica-406x516.png
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 21:34

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor fransg » do 20 mei 2021, 21:37

Er zit wel een 'stokje' aan maar het is geen hefboom-machine. Met die stick regel je de zetdruk dus je zou er in principe wel een hefboom-shot mee kunnen na-doen als je handig bent en als de beweging van de stick lineair de zetdruk regelt, zoals je gaspedaal ook geleidelijk werkt en niet de eerste twee cm het grootste verschil maakt en daarna wel iets meer power geeft maar niet dramatisch veel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor Youssef » ma 30 aug 2021, 13:19

Er zit wel een 'stokje' aan maar het is geen hefboom-machine. Met die stick regel je de zetdruk dus je zou er in principe wel een hefboom-shot mee kunnen na-doen als je handig bent en als de beweging van de stick lineair de zetdruk regelt, zoals je gaspedaal ook geleidelijk werkt en niet de eerste twee cm het grootste verschil maakt en daarna wel iets meer power geeft maar niet dramatisch veel.
Klinkt eerder ingewikkeld en niet fijn ?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor Youssef » di 31 aug 2021, 00:17

Dit is trouwens dezelfde als de r91 maar in nieuw jasje
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor bvds » di 31 aug 2021, 08:29

Niet mijn machine. De eenvoudige Rocket machines met HX spreken me wel aan. Maar de dual boiler en pressure profiling machines op de een of andere manier niet...

Ik heb toch echt voorkeur voor een echte lever. En als het dan toch vol met elektronica moet dan maar een Decent. Een Bianca is een leuke tussenvorm: enerzijds het comfort van een pompmachine en toch indien gewenst manuele sturing.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rocket - Epica

Berichtdoor Youssef » di 31 aug 2021, 17:40

Niet mijn machine. De eenvoudige Rocket machines met HX spreken me wel aan. Maar de dual boiler en pressure profiling machines op de een of andere manier niet...

Ik heb toch echt voorkeur voor een echte lever. En als het dan toch vol met elektronica moet dan maar een Decent. Een Bianca is een leuke tussenvorm: enerzijds het comfort van een pompmachine en toch indien gewenst manuele sturing.

ik zag de rocket r91 vandaag ...
Beetje haat liefde gevoel....

aan de ene kant denk ik wow wat een mogelijkheden....

aan de andere kant ...tja veel technologie.... en mis mn hendel
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron