Oude LaPavoni

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Oude LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » wo 23 jun 2021, 16:24

Vandaag vond mijn schoonmoeder op zolder de oude LaPavoni die ze jaren gebruikt hebben. Staat nu al zo'n 30 jaar achter de schuine kant.

Kan ik zo'n oudje veilig uitproberen of is het raadzaam om eerst wat afdichtingen te vervangen?
En weet iemand of het RVS koffieplaatje nog te krijgen is?

Het betreft dit model:


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » wo 23 jun 2021, 16:32

Dat is een hele mooie oude. Het drup tray rooster hoort er niet op.

Je kunt zo al inspecteren of de rubbers verstaft zijn.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » wo 23 jun 2021, 16:37

Bedankt voor je snelle reactie Bobbee!

Goed om te weten dat de driptray er niet bij hoort. Ik had mijn schoonmoeder al gevraagd om nog eens te gaan speuren op zolder :lol:

De rubbers voelen hard aan, dus beter eerst alles vervangen?

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » wo 23 jun 2021, 16:42

Ik heb 'm net eens gevuld met water en het loopt er bij het kijkglas uit. Dus nog maar even niet aanzetten.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor fransg » wo 23 jun 2021, 16:43

ja zo'n mooi apparaatje verdient wel een goede servicebeurt voordat je 'm weer aanzet, alle rubbers vervangen, zetgroep even uit elkaar, ook daarbinnen rubber vervangen en zuigerringen , als er een pressostaat in zit ook die vervangen, kijken of de boiler en het buisje naar de eventuele p-stat verkalking hebben etc.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1501
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor Dirk Jan » wo 23 jun 2021, 17:06

Wel gaaf om zoiets op zolder tegen te komen. Ik vond bij mijn moeder jaren geleden alleen een pakje roodmerk van Van Nelle. Plezier met het opknappen!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor bobbee » wo 23 jun 2021, 17:23

Zoals Frans zegt even netjes aanpakken en zonder reclame te maken is een ritje naar Kafko de moeite waard! Je leert meteen de machine kennen want je mag bij het onderhoud blijven kijken. Ook heeft hij alle onderdelen op voorraad en kleine euveltjes die je zelf niet herkend ziet hij wel meteen. De rubbers moeten dus allemaal vervangen worden zoals Frans ook al zegt en die boven in de groep dus ook, niet moeilijk, wel lastig. Kijkglas rubbers ook zoals je al hebt gevonden en ik denk de pressostaat ook vervangen mag worden.
Je kunt kiezen voor Kafko in Smilde of Redpresso in Rotterdam. Van die 2 adressen kan ik garanderen dat je goed geholpen wordt en ze je geen te hoge prijs berekenen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor bobbee » wo 23 jun 2021, 17:26

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » wo 23 jun 2021, 18:41

Wel gaaf om zoiets op zolder tegen te komen. Ik vond bij mijn moeder jaren geleden alleen een pakje roodmerk van Van Nelle. Plezier met het opknappen!
Hahaha :lol:
Dank!

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Oude LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » wo 23 jun 2021, 18:43

Bedankt voor de reacties!

Heb besloten om 'm weer in ere te (laten) herstellen

@Bobbee: Redpresso is voor mij niet al te ver weg dus ik ga contact met ze opnemen. Kafko is helaas te ver voor mij maar had wel erg leuk geweest om mee te kijken.


Edit: mail naar Han is verstuurd :-)


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron