ARGOS van Odyssey Espresso

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor bobbee » ma 31 jan 2022, 12:14

Hier een interview met de man achter Argos. Sommige dingen die de interviewer vraagt vind ik wel wat raar

https://www.coffeegeek.com/opinions/ros ... -espresso/
Gaaf! Ben benieuwd naar dit apparaat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor we tigers » ma 31 jan 2022, 12:38

Ik heb een beetje principieel moeite met het al helemaal verkopen van een product dat nog niet is uitgedokterd. Voelt een beetje als een omgekeerde wereld. Neemt niet weg dat het er wel als een interessant apparaat uitziet.
Ik volg het ding al vanaf het begin op instagram. Ik moet bekennen daar nog niet gezien te hebben dat hij een shot ermee zet dat ik indrukwekkend vind. Veel bleke bakkies waar ik twijfel aan de maalgraad, de temperatuur en de flow. Maar hopelijk heb ik het mis en wordt het een heel tof apparaat.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 31 jan 2022, 12:58

Heel begrijpelijk.
Crowdfunding is aan de ene kant heel tof omdat een bedenker niet een deel van zijn op te starten bedrijf moet geven aaneen investeerder om het opstartkapitaal te verkrijgen. Maar aan een andere kant zit de "crowd" met het risico die anders de investeerder loopt.
In het beste geval heb je echt een meevaller (de originele inleggers vd Niche), een goede deal (reken ik de Weber Key bij) een kleine ontgoocheling met een product dat het uiteindelijk niet zo goed doet of gewoon een volledige mislukking en blijf je achter met lege handen en wat minder geld op je rekening (de ZPM waar uiteindelijk de Decent is uitgekomen)

Maar mijn bedenking is vooral naar de toekomst. Stel dat het doet wat moet voor een heel goede prijs, maar het blijft niche en na verloop vd tijd stopt het bedrijf en de support meer. Dan sta je daar mss met een machine waar je electronisch bord kapot is en geen vervanger meer van hebt.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor bobbee » ma 31 jan 2022, 13:05

Heel begrijpelijk.
Crowdfunding is aan de ene kant heel tof omdat een bedenker niet een deel van zijn op te starten bedrijf moet geven aaneen investeerder om het opstartkapitaal te verkrijgen. Maar aan een andere kant zit de "crowd" met het risico die anders de investeerder loopt.
In het beste geval heb je echt een meevaller (de originele inleggers vd Niche), een goede deal (reken ik de Weber Key bij) een kleine ontgoocheling met een product dat het uiteindelijk niet zo goed doet of gewoon een volledige mislukking en blijf je achter met lege handen en wat minder geld op je rekening (de ZPM waar uiteindelijk de Decent is uitgekomen)

Maar mijn bedenking is vooral naar de toekomst. Stel dat het doet wat moet voor een heel goede prijs, maar het blijft niche en na verloop vd tijd stopt het bedrijf en de support meer. Dan sta je daar mss met een machine waar je electronisch bord kapot is en geen vervanger meer van hebt.
Ben ik met je eens maar dat heb je ook met een discontinued product. Bijvoorbeeld de Lelit mara X v1 of de Mahlkonig ProM als voorbeeld. Zo zijn er nog wel meer producten die niet meer te servicen zijn.
Een Allio Bullet, als die ermee stoppen zit je met de software ondersteuning. Het hoort er een beetje bij denk ik.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 31 jan 2022, 13:08

Heel goed punt, persoonlijk zou ik toch nog hopen om een andere te vinden om te gebruiken als donor. Wat denk ik moet mogelijk zijn met die gevestigde merken. Maar is idd ook geen garantie

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor fransg » ma 31 jan 2022, 13:27

Hier een interview met de man achter Argos. Sommige dingen die de interviewer vraagt vind ik wel wat raar

https://www.coffeegeek.com/opinions/ros ... -espresso/

Deze al vreemd:
Dipper Style… I don’t think I ever heard that term before for a lever machine! Where did you pick that up?
Aks je helemaal niets weet van espresso machines waarom dan een artikel erover schrijven ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 31 jan 2022, 13:33

En dat vd 58mm, de vb'den ve lever, en zo zijn er nog wel een aantal dingetjes

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor fransg » ma 31 jan 2022, 13:41

En dat vd 58mm, de vb'den ve lever, en zo zijn er nog wel een aantal dingetjes
ja wat een GRAPJURK!
You opted to go with a 58mm filter basket design which historically hasn’t been used much in home lever espresso machines; any challenges in that regard vs the usual 49mm or 51mm piston and portafilter designs we see on Elektras and Pavonis?
CG: Wow, plumbed in. I don’t think I’ve ever seen a home lever espresso machine with that option.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor Keyser » di 01 feb 2022, 07:33

En dat vd 58mm, de vb'den ve lever, en zo zijn er nog wel een aantal dingetjes
ja wat een GRAPJURK!
You opted to go with a 58mm filter basket design which historically hasn’t been used much in home lever espresso machines; any challenges in that regard vs the usual 49mm or 51mm piston and portafilter designs we see on Elektras and Pavonis?
CG: Wow, plumbed in. I don’t think I’ve ever seen a home lever espresso machine with that option.
Het kan zo zijn dat deze meneer voor het laatst in zijn kindertijd, als enige machine, een pre mill Pavoni heeft gezien . En daarna succesvol alle andere machines heeft weten te vermijden. Dan begrijp ik het gevoel van een openbaring wel.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: ARGOS van Odyssey Espresso

Berichtdoor bvds » di 01 feb 2022, 07:58

Het kan zo zijn dat deze meneer voor het laatst in zijn kindertijd, als enige machine, een pre mill Pavoni heeft gezien . En daarna succesvol alle andere machines heeft weten te vermijden. Dan begrijp ik het gevoel van een openbaring wel.
Mooie evaluatie :D
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron