Toch een beetje keuzestress

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Youssef » ma 30 aug 2021, 01:38

Nu ben ik er voor 75% uit dat ik voor de londinium r24 ga
Toch ga ik dan weer twijfelen als ik aan t youtuben ben

En ik reviews zie van bijv de rocket r60v, die bijv ook nog eens een dual boiler is. Als je die 2 vergelijkt welke raden jullie dan aan?

Of dr

https://www.home-barista.com/levers/acs ... 45-30.html

(Vind ff geen Nl shop met die$
Acs Vesuvius evo leva

Al tja, blijft met n hendel toch geweldig
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » ma 30 aug 2021, 05:38

Misschien had ik het al eens gezegd, je kunt de Londinium ook even komen uitproberen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor cremalover » ma 30 aug 2021, 07:49

Zou ik doen.Ik denk dat het gevoel van een grotere hendelgroep wel indruk maakt.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Keyser » ma 30 aug 2021, 07:57

Wat maakt dat je twijfelt?

Wanneer ik zo kort even over de Rocket lees, dan lees ik heel veel het woord "app". Dan denk ik aan hoe snel Android etc ontwikkeld en vraag mij dan af hoe lang Rocket deze app blijft ondersteunen met updates om het te laten blijven werken. Dit kost een bedrijf ook geld. En wat kosten deze onderdelen om te vervangen?
Ik zou persoonlijk voor een machine gaan die ook zonder een app koffie kan zetten en zijn functies kan benutten. Terwijl ik dit typ roept het associaties op met een bordspel wat ik wel eens op rommelmarkten zie liggen. De basis van het spel is een videoband. Dus zonder speler onspeelbaar. Maar kan mij ook voorstellen dat dit argument voor heel veel mensen niets uitmaakt. Zo'n app biedt ook een hoop plezier.

Verder zou ik kijken naar:
- wie kan hem lokaal servicen?
- onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar?
- prijs onderdelen passend bij eigen draagkracht?

Helpt dit je verder?

Zou zeker bij Frans langs gaan. Ben je gelijk om





Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Youssef » ma 30 aug 2021, 09:29

Wat maakt dat je twijfelt?

Wanneer ik zo kort even over de Rocket lees, dan lees ik heel veel het woord "app". Dan denk ik aan hoe snel Android etc ontwikkeld en vraag mij dan af hoe lang Rocket deze app blijft ondersteunen met updates om het te laten blijven werken. Dit kost een bedrijf ook geld. En wat kosten deze onderdelen om te vervangen?
Ik zou persoonlijk voor een machine gaan die ook zonder een app koffie kan zetten en zijn functies kan benutten. Terwijl ik dit typ roept het associaties op met een bordspel wat ik wel eens op rommelmarkten zie liggen. De basis van het spel is een videoband. Dus zonder speler onspeelbaar. Maar kan mij ook voorstellen dat dit argument voor heel veel mensen niets uitmaakt. Zo'n app biedt ook een hoop plezier.

Verder zou ik kijken naar:
- wie kan hem lokaal servicen?
- onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar?
- prijs onderdelen passend bij eigen draagkracht?

Helpt dit je verder? Afbeelding

Zou zeker bij Frans langs gaan. Ben je gelijk om Afbeelding
Londinium is niet lokaal verkrijgbaar wat n nadeel is maar tis wel een pracht maxhine , vind de site wel wat onduidelijk ((vind nergens de info wat voor pomp erin zit)

Dat maakt t vergelijken met bijv die rocket of die nieuwe acs (zie link eerste post) lastig . Tegerlijk klinkt die acs prachtig maar doet me dat ook weer denken aan de sage modellen en dan denk ik is her wel zo kwalitatief wat erin zit.
Koop ik een rocket r58 weet ik bijv die gaat levenslangs mee.

Londinium gaat overigens ook via een app.

En die acs en rocket beloven veel qua pressure profiling . En idd dan maar even geen koffie maar blijven ademend :)

Ik heb je een berichtje gestuurd Frans zou dat erg waarderen !!
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor manduca » ma 30 aug 2021, 09:57

Achter Londinium zit een heel support forum (ook grotendeels toegankelijk voor niet eigenaren) en een eigenaar die gewoon met je facetimed (of varianten daarvan) bij problemen. De machines zijn gemaakt zodat je ze zelf kan onderhouden en de service is uitstekend. Alleen de verzendkosten van onderdelen uit Engeland vind ik soms een drempel; die is wel stevig.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Youssef » ma 30 aug 2021, 09:59

Achter Londinium zit een heel support forum (ook grotendeels toegankelijk voor niet eigenaren) en een eigenaar die gewoon met je facetimed (of varianten daarvan) bij problemen. De machines zijn gemaakt zodat je ze zelf kan onderhouden en de service is uitstekend. Alleen de verzendkosten van onderdelen uit Engeland vind ik soms een drempel; die is wel stevig.

Das wel n dikke plus! Ben nog wel benieuwd wat voor pomp erin zit. Maar ondanks er wel technologie bij zit. Zie ik dat wel als machine die net als een e61 levenslangs meegaat ;)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » ma 30 aug 2021, 10:41


Londinium gaat overigens ook via een app.
en kan ook zonder de app
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor manduca » ma 30 aug 2021, 10:45

Ik zou het op moeten zoeken. Het is een rotatiepump (daarom de R in LR24) maar geen idee welke. Heb er ooit wel eens een foto van gezien. Weet dat hij lang heeft gezocht naar een goede rotatiepomp voor zijn machines. Ik zou zeggen stuur Reiss even een mailtje of stel je vraag op het support forum.

Ik kies zelf overigens bewust voor geen pomp en zo min mogelijk elektronica. Daarom heb ik een Compressa.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » ma 30 aug 2021, 10:52

Je kunt de pomp ook gewoon bestellen en dan goed bekijken ;-)

Reiss heeft een poos gezocht naar de juiste pomp wat kracht / geluid / formaat aangaat en heeft vooral in het begin niet alle details met de concurrentie willen delen. Wel met de eigenaren van de machines natuurlijk, maar waarom zou je hobbyisten of concurrenten meer info geven dan nodig voor support van je bestaande klanten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron