Vesuvius Evo Leva

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor fuel » do 06 jan 2022, 11:34

Bentwood is afgevallen want heb zo mijn twijfels en vind het design ook niet echt mijn ding.

Mogelijk wordt het de Ditting. Lekker simpel design en robust.

Review:
https://thewearycup.com/blog/review-of- ... -lab-sweet
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor gilleko B. » do 06 jan 2022, 18:49

Fuel, wel imposant, ik kende die Ditting nog niet, wel die andere 2. Dit is wel molentje nivootje verder. Etzmax maakt mij trouwens elke dag blij.




bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor bvds » do 06 jan 2022, 19:41

Mogelijk wordt het de Ditting. Lekker simpel design en robust.
De Lab Sweet heeft een erg goede reputatie. Vooral door die "cast burrs". Wel echt bulk maler en van wat ik lees wel wat gedoe met handling (uitblazen chute en zo).

Over de Bentwood lees is heel veel goeds, maar ook dure jongen en geen single doser. De Nautilus helemaal duur maar daar kan je weer hele fraaie SSP burrs in doen.

Mijm voorkeur zou denk ik Nautilus > Bentwood > LS zijn.

Maar wat moet je dan straks nog met je Key en Kopi?

Staat trouwens nog een MK e65S op KN te koop:

https://www.kaffee-netz.de/threads/mahl ... 5s.142421/

Ook niet slecht ter overbrugging...relatief voordelig em wrsch goed door te verkopen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor Ypuh » do 06 jan 2022, 23:58

De 'Lab' versie van Ditting 807 Lab is gericht op een lage retentie/single dosing. Van wat ik las zou retentie slechts 0.2g moeten zijn. Het is dus een soort EK43 voorbereid voor thuisgebruik.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor bvds » vr 07 jan 2022, 07:43

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor fuel » vr 07 jan 2022, 10:41

Ja schijnt echt een topmaler te zijn. Die Burrs moeten echt super zijn! Ons forum lid Nelis heeft deze burrs nu in zijn Ultra zitten en is zeer tevreden. Ook zie je dat steeds meer koffie liefhebbers afstappen van de SSP type burr.
Als ik de Ditting aanschaf dan zal dat mijn enige maler denk ik worden voor Espresso. Anders toch een combi Weber Key & SSP/Groot plat.

Levering Weber en Kopi duren veel te lang :shock:
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Willem.H
Berichten: 34
Lid geworden op: do 02 sep 2021, 11:48

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor Willem.H » za 08 jan 2022, 20:17

Sinds een paar weken heb ik de Bentwood Vertical 63 en ben er heel blij mee. Hiervoor had ik een Atom maar deze molen is echt van een ander level. De smaak van de koffie is nu anders, voller, zoeter. Het maalsel is losser. Ik gebruik hem als single doser. De retentie ligt tussen 0 - 0,2 gram. Ik gebruik hem tot nu toe alleen voor cappuccino's, maar wil eventueel later voor aeropress/filterkoffie gaan gebruiken. Hierover lees ik veel goede berichten. Een molen voor espresso en filter. Er is nu een Nederlandse dealer met een zeer goede service, bestellen duurt ± 2weken.
Izzo Alex Leva - Bentwood Vertical 63 - Kaffelogic Nano 7e - Cafelat Robot - Kinu - Aeropress

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor fuel » do 20 jan 2022, 14:09

Sinds een paar weken heb ik de Bentwood Vertical 63 en ben er heel blij mee. Hiervoor had ik een Atom maar deze molen is echt van een ander level. De smaak van de koffie is nu anders, voller, zoeter. Het maalsel is losser. Ik gebruik hem als single doser. De retentie ligt tussen 0 - 0,2 gram. Ik gebruik hem tot nu toe alleen voor cappuccino's, maar wil eventueel later voor aeropress/filterkoffie gaan gebruiken. Hierover lees ik veel goede berichten. Een molen voor espresso en filter. Er is nu een Nederlandse dealer met een zeer goede service, bestellen duurt ± 2weken.
Ja was ook een goede kandidaat alleen had wat punten die ik minder goed vind, en het design is niet helemaal mijn ding.
De output waar het allemaal om draait schijnt wel top te zijn. Dus mooie aankoop en ga je veel plezier van hebben.
Nieuwe molen met big Flat Burrs is onderweg en mogelijk zaterdag in huis.

Met de Evo Leva echt heel blij. Echt een top ding!
Als "upgrade" net nog een IMS SML200IM douchescherm geplaatst.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor Ypuh » do 20 jan 2022, 18:22

Nog wel even je handtekening aanpassen. Er staat nu een Vesusvius ;)
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Vesuvius Evo Leva

Berichtdoor fuel » do 20 jan 2022, 18:41

Nog wel even je handtekening aanpassen. Er staat nu een Vesusvius ;)
Ja dat is de LTD versie ;)
Aangepast. Thx
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron